Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3

Zitka
 Share

Recommended Posts

• Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Har alltid bare tenkt ett barn selv, og regner med at det blir slik også, selvom det er vanskelig å planlegge langt frem i tid. :) Selv det min samboer tenker, selvom vi ikke har planlagt enda (er unge og kun vært sammen i 2 år).

Tenker ikke selv det er synd på noen som er enebarn (oppvokst slik selv), så lenge foreldrene er der for deg, og du har annen familie.

Men en veldig koselig tråd!

Red: Og ikke minst - Gratulerer til de som venter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være med i babytråden! Jeg skal bli tante til ei jente i november :heart: Jeg gleder meg så utrolig mye! Jeg synes det er så stort, at jeg er spent på hvor mye større det kan bli å få en unge selv :icon_redface:

Skjønner hva du mener. Det beste som finnes er å reise til tantebarna som kommer springende og hiver seg i armene på oss, overlykkelige over at vi kommer på besøk. Det har slått meg mange ganger at "Går det an at det blir koseligere? Kan man bli enda mer glad i barna sine?" :wub:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kort innpå siden jeg er via mobilen og egentlig ikke har tid til dere :-P Jeg kan ikke se at jeg skreiv at man ikke klarte å følge opp flere barn , jeg bare satte spørsmål ved hvorfor ' alle ' vil ha det og hvor mye jobb det ville bli. Spesielt hvis et eller flere av barna krever mye voksenkontakt , slik min gjør. Det er store individ forskjell på barn. Ask ville overhodet ikke taklet et søsken på veldig lenge, og nei det har ingenting med at han er alenebarn å gjøre - de fleste førstefødte er alenebarn noen år. Og nei , han er ikke bortskjemt..

At enebarn er bortskjemte er og blir en myte. Faktisk blir de ofte mindre bortskjemte fordi det er lettere for foreldrene å følge opp grenser. Barn kan ikke få for mye oppmerksomhet og omsorg.

Å vente på tur etc lærer de helt fint i barnehagen.

I tillegg krangler et søskenpar med mindre enn 5 års forskjell i gjennomsnittet hvert 15 minutt i følge en undersøkelse Dagbladet eller vg publiserte for en stund siden.

Allikevel er det en etablert sannhet at barn MÅ ha søsken. Folk sier faktisk ' stakkars ' om Ask når jeg sier at jeg ikke har planer om flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kort innpå siden jeg er via mobilen og egentlig ikke har tid til dere :-P Jeg kan ikke se at jeg skreiv at man ikke klarte å følge opp flere barn , jeg bare satte spørsmål ved hvorfor ' alle ' vil ha det og hvor mye jobb det ville bli. Spesielt hvis et eller flere av barna krever mye voksenkontakt , slik min gjør. Det er store individ forskjell på barn. Ask ville overhodet ikke taklet et søsken på veldig lenge, og nei det har ingenting med at han er alenebarn å gjøre - de fleste førstefødte er alenebarn noen år. Og nei , han er ikke bortskjemt..

At enebarn er bortskjemte er og blir en myte. Faktisk blir de ofte mindre bortskjemte fordi det er lettere for foreldrene å følge opp grenser. Barn kan ikke få for mye oppmerksomhet og omsorg.

Å vente på tur etc lærer de helt fint i barnehagen.

I tillegg krangler et søskenpar med mindre enn 5 års forskjell i gjennomsnittet hvert 15 minutt i følge en undersøkelse Dagbladet eller vg publiserte for en stund siden.

Allikevel er det en etablert sannhet at barn MÅ ha søsken. Folk sier faktisk ' stakkars ' om Ask når jeg sier at jeg ikke har planer om flere.

Må si meg enig med Loke, tror både min søster og meg hadde hatt god nytte av å være enebarn. Tror vi begge hadde behov for en god del mer oppfølging en det som var mulig for våre foreldre når de hadde 2. Skal også sies at jeg er supeglad i søs og ville ikke vært foruten henne! Hun var en viktig del i oppveksten min og jeg aner ikke hvor jeg hadde vært nå uten henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, ass :lol: Jeg fikk barn nummer 2 fordi det blidde slik, jeg :angel: Tror jeg får bikkjer og unger på omtrent samme måte. Lite planlagt og gjennomtenkt, men i det øyeblikket det er virkelig, hører de bare til. Jeg tror aldri det har falt meg inn at det har vært tidkrevende eller slitsomt å ha barn. Det er jo de som er livet. Korps, loppemarkeder, dugnader, kunstløptrening, foreldremøter, fotballkamper, barneselskap, overnattingsgjester, sykdom, sykehus, bekymringer. Bevares, man blir jo sliten av mye rundt det å ha barn, men det er jo en god slitenhet, det er jo livet :D

Edit:Fikk jeg fram at jeg har to barn, fordi at da de meldte fra at de var i magen, var de mer enn velkomne. Jeg ville det fordi det beste i verden er babylykken og jeg ville så gjerne oppleve det igjen. Flaks for meg at jentene ser ut til å like hverandre, også :D Jeg er nok en superegoist som fikk barn for min egen del, uten å filosofere så mye over det. Hvor mange barn andre har, er da ikke noe jeg gidder å synse noe om, så lenge det er slik de vil ha det.

385334_10150886828790371_1772126948_n.jpg

392670_10150888046665371_448554245_n.jpg382632_10150888043945371_1210303250_n.jpg

Edit 3: Siden ingen stopper meg ....

297211_10150920106910371_1396426841_n.jpg

• Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av fire søsken, og følgene det fikk var at mor var svært flink til å delegere oppgaver og si "Det klarer du sjøl" :P

Selv har jeg valgt å kun ha ett barn, og dette barnet viste seg også å ha litt spesielle behov, så da passet det faktisk bra sånn at han ble den eneste. Søskenene mine er gutter alle tre, og av de har èn valgt å få fire unger (med samme kona, ja). De to andre? Eldste har en unge, og mellomste har ingen. Så hos oss er det liksom full pakke eller ikke no :- )

Jeg trives med å kun ha et barn jeg :-) Jeg har en venninne som har tre barn, og alle er påmeldt den ene fritidsaktiviteten etter den andre fra de fyller tre år, og hun har "aldri" tid til noe annet enn å jobbe eller følge opp ungene. Men hun, i motsetning til meg, elsker å ha det sånn og å være travelt opptatt hele uka. Hun får hetta av en ledig dag på kalenderen, og jeg får hetta av opptatte dager :P

Det jeg ikke skjønner, er hvordan folk har tid til to-tre unger i skolealder, hvis/når alle sammen trenger hjelp til leksene?! Vi kan sitte her i opptil to timer (tre timer har skjedd) og geleide guttungen gjennom leksene. Og det er bare med èn unge... hvor mye tid bruker de som har flere unger, og ungene ikke frivillig gjør leksene sine uten at man følger med på de? Det er jo ikke gitt at man får en unge (eller tre) som snillt sitter der og pliktoppfyllende gjør leksene sine ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phuh - blir ikke mindre verpesjuk av pratet deres. Jeg ser for meg en eller to eller tre. Eller ingen. Tar ingenting for gitt. Men ønsker meg en sånn med en gang, så får vi se.

Jeg har en eldre bror. Husker jeg ønsket mange ganger i barndommen at jeg var enebarn av div. grunner. Men jeg er uendelig glad i han, og veldig glad den dag i dag, at jeg har han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 3 søsken :) og de betyr virkelig alt for meg <3 har kranglet masse med søstra mi som er 2 år yngre enn meg, men etter at jeg flyttet ut ble all kraglingen gjemt bort i en krok og blitt der :) vi er beste venner og elsker hverandre :) Hun synes det er fantastisk å være tante for da slipper hun egne barn :P

Jeg vil nok ha en eller kanskje 2 til, det vet jeg ikke helt og tar det som det kommer :) men sånn som det er nå så er Liam verdens blideste og beste unge, ingen problemer der nei ( selvfølgelig gråter han og skriker som de fleste andre barn, og gjør meg sint eller lei en liten stund, men det varer aldri lenge).

Jeg er fryktelig lei av å stå opp kl 6 hver eneste morgen, men når jeg kommer bort til sengen og verdens største smil møter meg, da er det absolutt verdt det <3

579261_10150829197930941_1213175209_n.jpg

284825_10151157831925941_445638398_n.jpg

551259_10151173313305941_858727422_n.jpg

Elsker gutten min over alt på jord :D <3 og gleder meg til vi skal ha en til :)

418684_10151203053135941_1435382942_n.jpg

Jeg forstår og respekterer at andre bare vil ha 1 barn :) jeg spør aldri hvorfor andre ikke vil ha flere barn. Rett og slett fordi det er dems eget valg. :)

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag, 7. september 2012, kl 18.30: Står på knærne og holder pusten mens jeg plukker opp en perfekt formet softis-bæsj fra dusjen. Kjekt å ha bæsjeposer sier jeg bare.

Jepp. Det vakreste i verden. Come on now, til og med mammarollen er begge deler altså. Det er elsk og hat, jeg våger å si det. Så lenge man har humor så må det være lov.

• Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag, 7. september 2012, kl 18.30: Står på knærne og holder pusten mens jeg plukker opp en perfekt formet softis-bæsj fra dusjen. Kjekt å ha bæsjeposer sier jeg bare.

Jepp. Det vakreste i verden. Come on now, til og med mammarollen er begge deler altså. Det er elsk og hat, jeg våger å si det. Så lenge man har humor så må det være lov.

Jepp, DET er jeg enig i. Selv etter bare fem mnd. Men, som med hundehold, så er det kort mellom frustrasjon og gleder;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp ! Jeg har ingen problemer med å si at ungen har blitt det aller viktigste i livet mitt , at jeg fortsatt blir mer og mer forelsket for hver dag , at jeg blir kvalmt stolt når folk skryter av han ( svever fortsatt etter at den nye pedagogiske lederen i barnehagen skrøyt modenheten og språkforståelsen hans opp i skyene i dag , selv om jeg etter noen år som barnehageansatt vet at om et år har nok alle de andre ha tatt han igjen hehe.. ) , klarer ikke se meg mett på han til tider etc etc...

Men herregud, som den ungen driver meg til vanvidd noen ganger .. i sted TISSET han oppi akvariet som sto på gulvet i mens vi ordnet i stand. Jada... herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud, som den ungen driver meg til vanvidd noen ganger .. i sted TISSET han oppi akvariet som sto på gulvet i mens vi ordnet i stand. Jada... herlig.

Hihihiiii... Glad jeg foreløbig bare har jente. Å få til det er litt mer omstendelig for oss jenter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihihiiii... Glad jeg foreløbig bare har jente. Å få til det er litt mer omstendelig for oss jenter...

Tror man får like mange overraskelser med jenter , bare kanskje ikke av den arten hehe.. Jeg klarer bare ikke å forutse hva den ungen synes er en helt logisk handling til

tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har dere det på barnerommet hvis de har eget rom? Noen tips? Som fine tapeter eller 'dette er lurt og dette er ikke lurt' type ting?

:lol: første tanken min er bilder jeg har sett av mitt eget barnerom. Ganske tidlig likte jeg å tusje, kritte, fargelegger veggene. Så det var vist ikke så lurt at de var med lys tapet som var sånn uthevet mønster på som ikke helt var vaskbart eller tålte sterke vaskemiddler :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: første tanken min er bilder jeg har sett av mitt eget barnerom. Ganske tidlig likte jeg å tusje, kritte, fargelegger veggene. Så det var vist ikke så lurt at de var med lys tapet som var sånn uthevet mønster på som ikke helt var vaskbart eller tålte sterke vaskemiddler :lol:

Oi, det gjorde jeg og, men det hadde jeg klart å glemme. :o

VELDIG godt tips! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Presser en vanlig slik H-sele for mye på luftrøret? https://dyresjappa.no/produkt/hundesele-regulerbar-svart/ Isåfall ville jeg sett etter en step-in sele ala dette, bare pass på at den ligger lavt nok foran:https://www.musti.no/basic-first-step-in-sele-svart Ellers ville jeg brukt halsbånd med grime en del for å begrense trekkingen, rett og slett.  
    • Hei! Jeg har kommet borti en ny utfordring. Min egenavlede Aussie på 7mnd hoster/harker/høres ut som den har astma når den trekker i sele. Dette har pågått i hele sommer og jeg har prøvd å finne en sele som minimerer problemet, men enda ikke lyktes.   Valpen er undersøkt av veterinær for to uker siden hvor vet tror den kan ha hatt kennelhoste og at luftrøret fremdeles er irritert. Almenntilstanden er god og har vært hele vegen. Vi skal la vær å gå tur (kun aktivisering i hagen, på rally-treninger osv) på tre uker for å se om det hjelper at luftrøret får ro. Nå har det gått to uker til uten bedring (fremdeles harking når jeg holder på luftrøret) så jeg ser for meg at vi må inn igjen for røntgen osv. Denne hostingen/harkingen kommer kun når man legger press på luftrøret, aldri ellers. Dessverre er dette en hund som er ivrig på tur og trekker en del. Men det høres jo ikke bra ut.. hvis noen har erfaring med det samme så skriv gjerne litt om det også!   Jeg ser ikke for meg at vi finner ut av/får løst dette problemet med det første, og spør derfor dere om noen vet om en spesialsele som er utviklet for å unngå press på luftrøret? Evt om noen spesialsyr?
    • Det har jeg ikke tenkt på, men jeg tror du har rett i at folk har blitt skjøre etter noen tiår med kontorarbeid. Hundene Bamse og Bob ble dømt til døden for å ha hoppet opp på folk og laget risp med en klo. Luna og Luk lagde blåmerker, Luk er avlivet og eier til Luna kjemper videre for henne, saken skal til lagmannsretten etter dom i tingretten hvor Luna ble dømt til avliving etter et lite blåmerke oppdaget to dager etter Luna var i nærheten av mannen. Folk har blitt pyser og hundene avlives av dem som skal forvalte loven men selv bryter den for å tilfredsstille anmelder, med en dose maktmisbruk inkludert i avgjørelsene. Hunder har lite rettsvern og når det lille som er blir oversett er det farlig å være hundeeier, det koster flere hundre tusen kroner å føre en sak gjennom rettssystemet og utfallet er mer som russisk rulett enn at man er sikret en riktig dom basert på det som virkelig skjedde.
    • En skulle tro det ville være nødvendig at hunden påførte en faktisk skade langt verre enn et blåmerke for å bli begjært avlivet. Det burde holde med en bot til hundeeier for å ikke ha kontroll på den.  Spesielt når det kommer til "bitt" er det for lav terskel. Et "bitt" er jo ikke et bitt. En hund kan klype med kontrollert styrke som et avstandsskapende signal uten å å påføre skader. Det tilsvarer å dytte bort en innpåsliten person som ikke respekterer verbal kommunikasjon om intimsoner. Hunden har ikke hender og bruker munnen istedenfor. Midlertidige fordypninger i huden og eventuelt bloduttredelser ved skjøre blodkar etter ett sånt klyp er ikke for skade å regne i mine øyne. Hvor skjøre har folk blitt? Noen tiår med kontorarbeid og folk synes et udramatisk blåmerke er en skade? Rifter i klær fra å ha hoppet opp for å hilse? Bot og erstatning.  Å avlive en hund for sånne småting er som å gi mennesker 21 år for en bitchslap. Hunder er en så integrert del av kulturen vår at hunders kroppsspråk og adferd er naturlig å legge inn i læreplanen i grunnskolen, så tidlig som mulig. Hvorfor lærer ikke barn hundens språk og adferd på skolen? ..så har de det med seg i voksenlivet og slipper være hysterisk redde.   
    • When Dickhead Awakes  Kapittel 1 Planen var å vente til milepælen 'løfter beinet for å tisse' før neste entry. En annen milepæl fikk æren av å utløse trangen til terapeutisk hamring på tastaturet istedenfor. Sir Edeward har blitt mer og mer Eddie lately. Han enten hører ikke, eller later som han ikke hører, eller gjør et poeng av å ignorere. At hunder bare er distre og ikke også med overlegg tester grenser i puberteten er en myte. Han er distre, no doubt, men han tester også alle grenser han kjenner for tiden. Dette har pågått en stund og er ingen overraskelse. Hva som kom mer uforutsett, på tross av samme erfaring fra tidligere hund, var at han plutselig tisset inne, to dager på rad. Rager 76 cm på manken og veier over 40 kg nå. Dette er i en helt annen liga enn valp som tisser inne.  Første tilfellet skjedde i går. Uheldig sammentreff mellom et massivt politioppbud utenfor pga en nabos mystiske og bekymringsverdige forsvinning, og Edes wake from sleep og potty time. Ikke en passende situasjon å ta ham med ut i, men må man så må man.  Mens jeg tar på ham selen og han er supergira på å ut for å inspisere den uventede og uvanlige situasjonen han hører på utsiden, med banking og rop og prat i en emosjonell tone som ikke helt stemmer med de menneskelige interaksjonene han kjenner fra før, så velger han å bare tisse rett på gulvet ^^ Antakelig en kombinasjon av å ikke ha lyst til å sette seg ned sårbar og tisse foran masse fremmede i en sånn stemning, og en helmax plan om å ha gjort unna det ærendet der først, så han var klar til enhver action som potensielt kunne skje utenfor den døren.  Det å miste turen ut fordi han fjernet motivet, medførte emo og pønkråkk vokal sutring, langt fra den myke Eddie Vedder vokalen jeg håper han modner til med tiden.  Så skjedde det igjen i dag. Han så utover territoriet sitt gjennom vinduet, og markerte det på sengen inne -_- Mens vaskemaskinen går for fullt, og jeg er takknemlig for at den finnes og virker, så trøster jeg meg med at dette er en fase. Pubertal tissing inne har skjedd før, og det gikk fort over igjen.  Om naboen blir funnet, og i hvilken tilstand, det er en større bekymring. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...