Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg glemte Sophia! For ei rampejente! Sorry, Lill, men jeg benytter muligheten til å fnise litt før det er min tur til å fortelle en lignende historie. Og så; Herregud, så frustrerende!

Det minner meg om gutten til venninna mi som tok en bit med grus og tegnet så fint til mammaen sin på den nylakkerte bilden hennes.

Ane, jeg tror barn på den alderen kan finne på mye ja, om de får muligheten til det. Litt sånn som valper. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Yes, indeed you are.

Sucky situasjon, Loke. Jeg har ikke noen råd. Det må være mange hensyn å måtte ta og mange kamper man velger å ikke kjempe når det kommer til samlivsbrudd. Jeg synes du virker veldig rund og at du alltid setter Ask først i ditt samarbeide med eksen. Håper dere kan komme til enighet om dette også.

Martine, ikke ha dårlig samvittighet, det er ikke sånn at du skadet ungen din med vilje. Du hadde ikke lagt noen skyld på pappaen om det var han som var den som holdt i hånda denne gangen, sant? Det viktigste er at du fulgte intuisjonen din og at E fikk den hjelpen hun hadde behov for! Du har ikke vært en dårlig mamma. Tvert imot, du har vært en flink mamma som håndterte en uheldig situasjon på best mulig måte.

God bedring til E! :)

Du har nok veldig rett :) heldigvis er hun helt bra igjen! Var ikke noe gøy å se at hun ikke ville røre på seg i det hele tatt altså. Fikk beskjed om at hun kan få det igjen da, nå vet vi at hun er disponert for det. Håper det ikke skjer flere ganger, samtidig som at det på en måte er litt betryggende at det "bare" er det. Smertene gikk jo over på 5 minutter :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager jeg leste på en liten mobilskjerm.

Jeg må helt ærlig si jeg stiller spørsmål til hvor edruelig - eller i alle fall faktabasert - din risikovurdering er, når du gir så sterkt inntrykk av at du tror det magisk blir trygt å bruke i det han bikker 3 år? Jeg bryr meg ikke så mye om andre jeg ikke kjenners liv at jeg skal legge meg opp i dine valg, men må ærlig si at jeg personlig hverken bruker permetrinbaserte eller deetbaserte myggmidler. Jeg er 23år. Det er ikke sånn at kjemikalier magisk slutter å være farlige i det man bikker 3år liksom. Det er kjemikalienes innvirkning på kroppen jeg overhodet ikke er interessert i, og det finnes mange myggmidler på markedet som hverken skader akvatisk biosfære eller kroppen i sin helhet. Hvis det er så farlig at han evt skal bli stukket av ei mygg bør dere jo ha med adrenalinsprøyter så fort dere går ut av huset, uansett om du impregnerer deg i rein DDT vil mygga allikevel kunne stikke...

Men, som sagt, thats just my cup of tea.

Du er jo helt på bærtur :lol:

Nei, det er ikke en magisk grense på 3 årsdagen, det er derfor jeg velger å gi han myggmiddel ( ikke spray...) 2 mnd før.

Barn under 3 år tar stoffer fra hud lettere opp i blodet+ at de har mindre blod , ergo skal man helst ikke påføre de kjemikalier. At du velger å ikke bruke myggmiddel pga en eller annen overbevisning er helt opp til deg, jeg liker ikke kjemiske ting selv jeg, men jeg tør vedde årslønna mi på at du aldri har fått 10 myggstikk på en dag som utviklet seg til å bli store verkende byller med puss i. Glem kløen, dette gjør direkte vondt! Det tok forøvrig 3 uker før det første myggstikket han fikk i år helet seg.

Grunnen til at jeg ikke har med adrenalin sprøyte er fordi han selvfølgelig ikke er kritisk allergisk NÅ, han ser bare ut til å utvikle allergi. Allergi er noe som gjerne utvikler seg jo mer man utsettes for allergenet. Som mor har jeg ikke bare ansvar for at han overlever denne sommeren, det er også min plikt å gjøre det jeg kan i dag for at han ikke kreperer av vepsestikk på interrail når han er 16..

Så da har jeg 4 valg :

Holde ungen inne og alle sluser stengt.

Kle på han og gi han heteslag ( som barn kan dø av)

Gi beng og late som jeg ikke vet hvor kjipt det er å risikere å dø i løpet av 20 sek hvis du glemmer sprøyta hjemme.

Bruke moderate mengder mild myggmiddel beregnet for barn for å begrense antall stikk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for nummer en, Loke. Jeg tenker at det er det beste for ham i lengden å tilbringe 4-5 måneder i året innendørs. Sett opp en tredemølle til ham sånn at han får ut litt av energien, lån noen bøker på biblioteket eller noe. :D

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for nummer en, Loke. Jeg tenker at det er det beste for ham i lengden å tilbringe 4-5 måneder i året innendørs. Sett opp en tredemølle til ham sånn at han får ut litt av energien, lån noen bøker på biblioteket eller noe. :D

Da tror jeg faktisk vi tar livet av hverandre :lol:

God bedring til E!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk folkens :heart: her er det full fart igjen! :D

Det med myggmiddel 2 mnd før man fyller 3 år tror jeg ikke er noen krise. Heller det enn å utvikle anafylaktisk sjokk. Virker nesten som om Kanger ikke helt har sett hvordan det foregår...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk folkens :heart: her er det full fart igjen! :D

Det med myggmiddel 2 mnd før man fyller 3 år tror jeg ikke er noen krise. Heller det enn å utvikle anafylaktisk sjokk. Virker nesten som om Kanger ikke helt har sett hvordan det foregår...

Det må være en lettelse. Du må ikke bebreide deg selv, A har hengt i armene mine 500 ganger tror jeg. Noen ganger pga snubling, andre ganger trassanfall. Sånt får man ikke gjort noe med.

Veps og myggallergi har jeg stor respekt for. Et av min verste barndomsminner var første gangen mamma reagerte skikkelig på mygg. Vi leide hytte ved Bø i Telemark og jeg husker ingenting av badeland, bare den bunnløse skrekken når mamma plutselig ble hvit, skalv ukontrollert og så segnet om. At en liten mygg kunne gjøre sånt var helt uvirkelig. Pappa måtte rase avgårde med henne til nærmeste legevakt midt på natten.

.Det var heller ikke særlig kult å se henne ligge i ambulanse og få en stor sprøyte rett i hjertet noen år senere. De hadde ikke tid til å dra til sykehuset, hun var i ferd med å dø .

Da hadde hun fått sprøyte, men for sent. Vi var midt i flyttingen og mamma klarte ikke å fortelle hvor veska hennes var så vi lette på spreng i mens pappa ringte sykebil.

Sorry, men kjemikalier meg her og der... Naturen kan være minst like farlig. Det er flere som dør av veps hvert år enn myggmiddel. ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det er jo bare sånn at noen ganger MÅ man velge mellom pest eller kolera (ikke at jeg mener det er det i dette tilfellet, jeg har ikke en så sterk overbevisning ift kjemikaler som Kanger) - og det er dritkjipt, men nødvendig. Hvis barnet ditt er alvorlig sykt og de eneste medisinene som kan hjelpe har alvorlige bivirkninger så må man jo gi de medisinene okke som? Det er bare sånn det er noen ganger.

Masse god bedring til E! Jeg har dratt albuen til lillesøsteren min ut av ledd to ganger (jeg var en storesøster med forkjærlighet for tough love ... eh) jeg, du er absolutt ingen dårlig mamma fordi dette skjedde! Uhell skjer med mindre man pakker barna inn i bobleplast og aldri lar de gjøre noen ting. Den andre søsteren min skrapet og bulet opp hele pannen etter et fall fra en spark, og brakk armen etter å ha falt av en huske. Barn skader seg, og det gode foreldre gjør er å gi de den hjelpen som er nødvendig. Det gjorde du jo!

Sophia er dødskul! Jeg har en liten mann i omgangskretsen som jeg synes du burde vurdere som mulig partner Lill. Han gjør ting som å vaske de helt nye Wee-kontrollene i oppvaskmaskinen (ja, han klarte å sette den på også), eller å teste hva som skjer om man tømmer alle shampoflaskene på baderomsgulvet ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så ufattelig meggete det går an å bli, har dere ikke sommerferie overhodet? djises christ, takle å få informativ fakta så dårlig... og man snakker om å være sneversynt og lite åpen for andres meninger? Way to go, not. Man ikke mye trygg på egne valg, når man må synke ned på nivået å latterliggjøre andre.

Kan i det minste trøste meg med at den usikkerheten som fosser opp til overflata her ikke er min, dji to the ess i ess. Et "ok, takk men jeg satser på at jeg finner ut av det selv" hadde holdt, men neida. Her skal man lol'e seg hele veien hjem og ikke bare én, men flere ganger poengtere nedlatenheten.

Tar til meg erfaringen og lært meg opp personlighetstrekk jeg skal holde meg langt unna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker denne :)http://www.myggstopp.no/index.php?sideID=88&ledd1=18

Herregud.. Sophia har vært oppe inatt. Jeg våknet med at hun ødela sminken min, eller vel i hennes hode gjorde hun seg fin.... Gikk ned og et så ut som om at det var bombet der. Hun hadde vært i matboden og hentet ut MME pulveret, og det var overalt :( KAstet inn 3 kjøkkenruller inn til hundene (De måtte jo være med på moroa) som var makulert i biter. Fant frosne bær på alle gulvene, itillegg til at hun hadde "ommøblert" all pynten i begge stuene og kjøkkenet. Trodde det måtte være en fæl drøm, men neida... Våknet til alt sammen idag igjen :P Trappegrind på trappen på vei ned og inn til kontoret nå også.. Så når hun går ut av rommet sitt er alt hun kommer til er gangen oppe. Har ikke råd til å erstatte 1000kr verdt sminke hver mnd, er ikke så lenge siden hun ble "fin" med sminken min.......Argh altså. Ryddet nå i to timer etter at hun hadde det morro inatt. Heldigvis sov hun til klokken 11, så jeg våknet uthvilt i det minste :aww:

Jeg må bare le litt. :lol: Du beskriver sjarmtrollet ditt slik som jeg opplevde MIN yngste datter :P:wub: . Og min mor beskrev meg likedan da jeg var barn :drool: . Og jeg husker hvordan jeg tenkte da jeg var 2 − 3 år og hvor målbevisst jeg var, og ikke minst hvor utrolig morro en del av fanteriet var! Jeg var av typen som brukte opp mors sminke, malte og tegnet på veggene i huset mens foreldrene mine sov (helst med sprit-tusjer og kulepenner….) og klippte håret av søsken, dro med lillesøster ut i regnvær, kledte av henne og bada henne i søledammer i pluss 5 grader celsius ute….

Så Sophia har det utrolig morsomt :ahappy: . Kreativ jente. Hun kommer seg dit hun vil her i livet og verden :ahappy::) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad jeg var i operasjonsstuen på et sykehus da jeg gikk i anafylaktisk sjokk. Blodtrykksfall og hjertestans på null komma niks. Man tuller ikke med de greiene der.

Nei man tuller ikke med allergi. Jeg vet om små barn som er døde pga det. Ikke det minste morsomt…..

Min mellomste pode har hatt anafylaksi to ganger. Andre gangen på sykehus - og det tok tre leger (hans far inkludert) å "få han i gang" igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei man tuller ikke med allergi. Jeg vet om små barn som er døde pga det. Ikke det minste morsomt…..

Min mellomste pode har hatt anafylaksi to ganger. Andre gangen på sykehus - og det tok tre leger (hans far inkludert) å "få han i gang" igjen.

Det er helt utrolig skremmende. Å ha barn som har hatt det? Jeg får helt grøsninger på dine vegne. Jeg har hatt noia for å gi guttungen vaksiner med anafylaksi i bakhodet og min historie. Om det blir så han skal ta mandlene kommer jeg vil å være et vrak. Jeg reagerer anestesi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så ufattelig meggete det går an å bli, har dere ikke sommerferie overhodet? djises christ, takle å få informativ fakta så dårlig... og man snakker om å være sneversynt og lite åpen for andres meninger? Way to go, not. Man ikke mye trygg på egne valg, når man må synke ned på nivået å latterliggjøre andre.

Kan i det minste trøste meg med at den usikkerheten som fosser opp til overflata her ikke er min, dji to the ess i ess. Et "ok, takk men jeg satser på at jeg finner ut av det selv" hadde holdt, men neida. Her skal man lol'e seg hele veien hjem og ikke bare én, men flere ganger poengtere nedlatenheten.

Tar til meg erfaringen og lært meg opp personlighetstrekk jeg skal holde meg langt unna...

Kan hende du skal se litt på hvordan du selv formulerer deg og "stiller spørsmål til edruelighet" og sånt, før du farer opp om at folk blir meggete mot deg for "ikkeno". Mulig du overhodet ikke mener det nedlatende og fordummende, men det er slik det blir oppfattet åpenbart.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig skremmende. Å ha barn som har hatt det? Jeg får helt grøsninger på dine vegne. Jeg har hatt noia for å gi guttungen vaksiner med anafylaksi i bakhodet og min historie. Om det blir så han skal ta mandlene kommer jeg vil å være et vrak. Jeg reagerer anestesi.

Det er heldigvis ganske sjelden å reagere på vaksiner, men det skjer jo av og til. Og to ganger for gutten min. Så han skal ikke vaksineres flere ganger, unntak er påfyll av stivkrampe om noen år. Og da på sykehus. Han reagerte også på anestesi, og våknet ikke når han skulle. Det tok 8 istedetfor 2 timer å få han våken. Han er sannsynligvis såkallt "slow metaboliser" for narkosemidler. De brytes da langsomt ned, og gir langvarige effekter i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt sjokk pga allergi og det er jævlig. Har også hatt ekstrem reaksjon på sykehuset pga feilbehandling med penicillin. Men som de fant ut sist de lurte jo på om jeg lå døden nær eller om evnt jeg kunne ta effekten om all antibiotika sluttet å fungere.

Og jeg ville smurt A med myggmiddel. Jeg ble spist opp av over 100 mygg (de sluttet og telle) i Syden som liten og endre på sykehuset. Jeg sov mellom mamma of pappa som fikk ett eller to.. Får store ekle kuler per myggstikk. Usj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det er jo bare sånn at noen ganger MÅ man velge mellom pest eller kolera (ikke at jeg mener det er det i dette tilfellet, jeg har ikke en så sterk overbevisning ift kjemikaler som Kanger) - og det er dritkjipt, men nødvendig. Hvis barnet ditt er alvorlig sykt og de eneste medisinene som kan hjelpe har alvorlige bivirkninger så må man jo gi de medisinene okke som? Det er bare sånn det er noen ganger.

Masse god bedring til E! Jeg har dratt albuen til lillesøsteren min ut av ledd to ganger (jeg var en storesøster med forkjærlighet for tough love ... eh) jeg, du er absolutt ingen dårlig mamma fordi dette skjedde! Uhell skjer med mindre man pakker barna inn i bobleplast og aldri lar de gjøre noen ting. Den andre søsteren min skrapet og bulet opp hele pannen etter et fall fra en spark, og brakk armen etter å ha falt av en huske. Barn skader seg, og det gode foreldre gjør er å gi de den hjelpen som er nødvendig. Det gjorde du jo!

Sophia er dødskul! Jeg har en liten mann i omgangskretsen som jeg synes du burde vurdere som mulig partner Lill. Han gjør ting som å vaske de helt nye Wee-kontrollene i oppvaskmaskinen (ja, han klarte å sette den på også), eller å teste hva som skjer om man tømmer alle shampoflaskene på baderomsgulvet ^^

Takk! :)

Herregud så ufattelig meggete det går an å bli, har dere ikke sommerferie overhodet? djises christ, takle å få informativ fakta så dårlig... og man snakker om å være sneversynt og lite åpen for andres meninger? Way to go, not. Man ikke mye trygg på egne valg, når man må synke ned på nivået å latterliggjøre andre.

Kan i det minste trøste meg med at den usikkerheten som fosser opp til overflata her ikke er min, dji to the ess i ess. Et "ok, takk men jeg satser på at jeg finner ut av det selv" hadde holdt, men neida. Her skal man lol'e seg hele veien hjem og ikke bare én, men flere ganger poengtere nedlatenheten.

Tar til meg erfaringen og lært meg opp personlighetstrekk jeg skal holde meg langt unna...

Seriøst? Jeg oppfattet det som om du nærmest mente at Loke var helt dust som virkelig vurderte myggmiddel. Så ja, da er jeg veldig enig med Raksha om at du bør tenke mer over hvordan du formulerer deg...

God bedring til lille E!

Stakkars Lill, jeg vet ikke hvordan jeg hadde reagert om min unge hadde gjort det samme!

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så ufattelig meggete det går an å bli, har dere ikke sommerferie overhodet? djises christ, takle å få informativ fakta så dårlig... og man snakker om å være sneversynt og lite åpen for andres meninger? Way to go, not. Man ikke mye trygg på egne valg, når man må synke ned på nivået å latterliggjøre andre.

Kan i det minste trøste meg med at den usikkerheten som fosser opp til overflata her ikke er min, dji to the ess i ess. Et "ok, takk men jeg satser på at jeg finner ut av det selv" hadde holdt, men neida. Her skal man lol'e seg hele veien hjem og ikke bare én, men flere ganger poengtere nedlatenheten.

Tar til meg erfaringen og lært meg opp personlighetstrekk jeg skal holde meg langt unna...

Beklager, men når du påstår at jeg ikke tar faktabaserte og edruelige valg, og samtidig klarer å avsløre at du åpenbart ikke aner hva du snakker om , så har jeg lov til å le.

Total godagmannøkseskaft.

Jeg og xn er uenig i mye, og det er slitsomt, vi tolker fakta og gjør risikovurdering forskjellig. Ingen av oss gjør vurderinger ut av løse luften som det virker som du gjør. Ingen som vet noe som helst om allergisk sjokk mener at bruk av myggmiddel er verre. Ingen.

Mulig A ikke er allergisk, man kan reagere kraftig på mygg uten å være det, men jeg - som er den som har sett stikkene og reaksjoner tidligere - føler meg tryggere på mine valg enn hans for øyeblikket. Han har bare sett bilder, og er enig i at det ikke ser bra ut, men han mener altså at ungen heller skal gå fullt påkledd hele døgnet.

Med et atopisk barn er det uaktuelt , atopisk eksem i den grad han får det er veldig stressende for kroppen + at han risikerer heteslag.

Og ja: Soph ER kul!

Hun er en vassekte godhjerta rønnerunge, sånt liker vi :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi som det klør i fingrene..

Om man vil fore verden med hysteri kan man sjekke ut kvinneguiden.no. (Der er de også flinke til å se verden fryktelig sort-hvitt...)

Stikker og henter meg en kopp kaffe til før hjernen min eksploderer litt, avføring treffer ventilasjonsanlegget og denne tråden blir langt ifra lyserosa og hyggelig. Sneversynt? Virkelig? LOL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare le litt. :lol: Du beskriver sjarmtrollet ditt slik som jeg opplevde MIN yngste datter :P:wub: . Og min mor beskrev meg likedan da jeg var barn :drool: . Og jeg husker hvordan jeg tenkte da jeg var 2 − 3 år og hvor målbevisst jeg var, og ikke minst hvor utrolig morro en del av fanteriet var! Jeg var av typen som brukte opp mors sminke, malte og tegnet på veggene i huset mens foreldrene mine sov (helst med sprit-tusjer og kulepenner….) og klippte håret av søsken, dro med lillesøster ut i regnvær, kledte av henne og bada henne i søledammer i pluss 5 grader celsius ute….

Så Sophia har det utrolig morsomt :ahappy: . Kreativ jente. Hun kommer seg dit hun vil her i livet og verden :ahappy::) .

:lol: :lol: :lol: Ja.. Jeg prøver å tenke på det sånn, at det er jo positive egenskaper hun besitter egentlig. Bare midt på natten det ikke virker så positivt :lol: Det er ganske morsomt å se egentlig, for om jeg sier at noe ikke er greit/lov osv så kan det virke som om at hun har akseptert det, og kan da sette seg ned litt og tenke over ting før hun så kommer opp med en ny plan som får samme utfall.... Hun har begynt å utsmarte meg noen ganger!

Stakkars Lill, jeg vet ikke hvordan jeg hadde reagert om min unge hadde gjort det samme!

Man ler. Man MÅ bare le og tenke på at dette vil passe seg i konfirmasjonstalen :lol:

Og ja: Soph ER kul!

Hun er en vassekte godhjerta rønnerunge, sånt liker vi :D

Igår rakk hun å klippe litt av håret sitt... Jeg drev og fikset på hundene, og i et sekund fikk hun tak i saksa og klipte av et lokk på seg selv.. Liten, heldigvis :P

Hun er VELDIG glad i å hjelpe meg med hundene, noe jeg synes nesten er litt skummelt.. Har angst for den dagen hun finner en saks og jeg ikke er i nærheten ;)

Jaran er så glad i fremmede :P Han smiler og ler og gjør seg skikkelig til! Kommer med flørteblikket sitt og snakker noe veldig (han snakker noe veldig hele tiden hehe.) Men om de tar han opp ser han hvor jeg er før han synes det er kult og begynner med flørtingen sin igjen. Vi brukte 3 timer og 20 min til pappa igår kveld og heldigvis sover han fra A til Å hver gang.

Jeg regner med at han klarer å sitte i babysete sitt ut høsten ihvertfall men da må vi nok bytte. Han sitter allerede litt ubehagelig med ryggen tror jeg, virker som om at skuldrene hans krummer seg litt, og han er en stor gutt (70 cm.) men han har jo enda ikke noe styrke i kroppen. Vi vurderer å bytte ut Sophia sin stol også, og lurer litt på om begge ungene skal få den nye besafe stolen, BeSafe iZi Plus. http://www.besafe.no/Bilstol-produkter/Bilstol-0-18-0-25kg/iZi-Plus

Jeg liker tanken på å kunne ha henne bakovervendt frem til 25 kg veldig godt! Tror ikke vi noen gang kommer til å føle oss komfortable med å snu henne, men å kunne utsette det så lenge som mulig liker jeg tanken på... Hun er nå 12 kg, og 2 1/2 år gammel så til 25 kg er jo god margin :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flirer litt for meg selv og tenker på at Jaran er da fryktelig lik Sophia som baby? Sånn stille før stormen? *flir*

Tenk så gøy de får det på natterstid sammen! De bare lader opp som babyer de * fnise*

Neida, Lill, Jaran blir sikkert et kjedelig veloppdragent barn uten Sophias kreative evner *moahaha*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...