Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3

Zitka
 Share

Recommended Posts

Jada Smith til pressen etter at datteren Willow hadde barbert skallen:

«Kvinner blir konstant minnet på at de ikke tilhører seg selv, at kroppene ikke er deres egne, og at de ikke har egen vilje eller bestemmelsesrett. Jeg har gitt datteren min et løfte, og det er at hennes kropp, sinn og sjel er hennes. Willow klippet håret sitt fordi skjønnheten hennes ikke kan måles i lengden på hårstråene»,

Litt fint, også med tanke på andre ting enn hårsveis :)

Så bra:) I min familie ble det ramaskrik når jeg barberte hodet som 15-åring. Foreldrene mine er rimelig open minded ( vi fikk beskjed om at det bare var å si i fra om vi likte jenter bedre enn gutter når jeg var 12 og storesøster var 13 , noe så kleint :lol:) , men der gikk det tydeligvis en grense. Nå skal det sies at jeg er såpass gammel at jenter med barberte hoder var et rimelig ukjent fenomen, jeg var også den første de hadde sett med piercing. Det var tungt å svelge at jeg ikke var opptatt av å være pen slik som andre jenter på min alder.

De vente seg til det etterhvert da, men det ble mye kjeft .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Så bra:) I min familie ble det ramaskrik når jeg barberte hodet som 15-åring. Foreldrene mine er rimelig open minded ( vi fikk beskjed om at det bare var å si i fra om vi likte jenter bedre enn gutter når jeg var 12 og storesøster var 13 , noe så kleint :lol:) , men der gikk det tydeligvis en grense. Nå skal det sies at jeg er såpass gammel at jenter med barberte hoder var et rimelig ukjent fenomen, jeg var også den første de hadde sett med piercing. Det var tungt å svelge at jeg ikke var opptatt av å være pen slik som andre jenter på min alder.

De vente seg til det etterhvert da, men det ble mye kjeft .

Jeg tror jeg klarte å la være å mugge, men jeg må tilstå at jeg var veldig skuffet da sønnen min barberte av seg det lange, lyse, krøllete håret da han var fjorten. Jeg synes han gikk fra å ligne på engelen Gabriel til å ligne på en kålrot. Han barberte hodet i mange år etterpå, mens jeg smilte tappert og var positiv av alle krefter. Sånn er det også å være mor. Her er han sju:

Markus.jpg

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg klarte å la være å mugge, men jeg må tilstå at jeg var veldig skuffet da sønnen min barberte av seg det lange, lyse, krøllete håret da han var fjorten. Jeg synes han gikk fra å ligne på engelen Gabriel til å ligne på en kålrot. Han barberte hodet i mange år etterpå, mens jeg smilte tappert og var positiv av alle krefter. Sånn er det også å være mor. Her er han sju:

Markus.jpg

Wow! Det var litt av et hår ja :D

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markus.jpg

Ååååå... For et nydelig hår!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Markus.jpg

Bare jeg som tenkte at en 14 år gammel gutt skal ikke se ut som engelen Gabriel :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, Loke, jeg var også en skinna og perforert raddis. :lol: Herregud så mye rart jeg har funnet på med tryne, hår og klær. :D

Kålrot, Pippin? :lol: Herlig! Han var kjempefin var'n, lille engelen. :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plasserte middagsmaten på bordet på fredag, H skuler opp på meg og sier "Gå bort!", "Hei, sånn snakker du ikke til moren din" sier jeg, og er litt småstreng. To sekunders tenking og "Vær så snill og gå bort?" kommer det fra lille krapylet.

Den blir nok gjentatt, for hva annet kan man gjøre enn å le (og le)? :lol:

• Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dessverre.. Ingenting som tyder på at jeg burde være noe annet sted heller :P

:lol: Sorry, det er jo selvsagt hyggelig at du er her også :P Gleder meg til å se bebisen din!

Tuva bare smiler og smiler og smiler for tiden. Hun har lært å plukke opp smokken og putte den i munnen (men ikke riktig ende enda, dessverre, men hun har skjønt prinsippet :P ), hun drar seg opp på rumpa også opp på beina om jeg holde rhenne i hendene, etc. Hun er ingen liten baby lenger i alle fall :lol:

Edit: Og fødestøv til charleen! Jeg hadde stor nytte av fødestøvet, så nå får du bruke det :P

Så på torsdag kjører vi østover og skal være der i halvannen uke. Jeg gleder meg hinsides masse og det gjør besteforeldrene og tanten også. Bare synd mannen er igjen hjemme.

Hvor bor sonisene med babyer? Vi burde jo hatt et sonenbarseltreff :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Sorry, det er jo selvsagt hyggelig at du er her også :P Gleder meg til å se bebisen din!

Tuva bare smiler og smiler og smiler for tiden. Hun har lært å plukke opp smokken og putte den i munnen (men ikke riktig ende enda, dessverre, men hun har skjønt prinsippet :P ), hun drar seg opp på rumpa også opp på beina om jeg holde rhenne i hendene, etc. Hun er ingen liten baby lenger i alle fall :lol:

Edit: Og fødestøv til charleen! Jeg hadde stor nytte av fødestøvet, så nå får du bruke det :P

Så på torsdag kjører vi østover og skal være der i halvannen uke. Jeg gleder meg hinsides masse og det gjør besteforeldrene og tanten også. Bare synd mannen er igjen hjemme.

Hvor bor sonisene med babyer? Vi burde jo hatt et sonenbarseltreff :P

Tiden flyr!! E er ingen bitteliten baby lengre, men vi bor i Oslo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå tusen takk :heart: Jeg er veldig enig, lille fine gutten min :ahappy: (Nei, han får ikke lov til å flytte hjemmefra før han er rundt 40 tror jeg..)

Utrolig nok så kommer det en periode da det føles helt greit at de flytter ut. Store tenåringer opptar hele sofaen, stjeler fjernkontrollen og har stinkende strømper! :lol:

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå tusen takk :heart: Jeg er veldig enig, lille fine gutten min :ahappy: (Nei, han får ikke lov til å flytte hjemmefra før han er rundt 40 tror jeg..)

Må bare slå meg med hopen, Jaran er nydelig! Som eneste hane i 2013-kurven må han få litt ekstra oppmerksomhet :)

Ååh er så kos å lese at det går så bra med ElZorro og lille tuva! Og alle andre. :D

*sende masse fødestøv til charleen* Gleder meg masse til å se bilder av nurket ditt!

Jeg er overbevist, jeg tror ikke det er tilfeldig lengre, osteopaten har fått seg ny fan!

Tuva sovner spontant i vogna før jeg rekker karre meg og bikkja ut døra (det er snakk om 2 min fra jeg legger henne ned til vi er ready to go). Jeg er klar over at dette har mye med alderen og gjøre også altså, men jeg tviler på at det er tilfeldig at det kommer rett etter osteopatbesøket. Hun ligger å tar seg en laaang god (1,5 time! :huh: ) lur der as we speak, jeg og bikkja gadd ikke gå lenger i regnværet, Tuva vil fortsatt være ute og sove :ahappy:

Tuva holder hodet selv! Litt vinglete enda, og vi sikrer bak, men hun holder det utrolig masse bedre enn bare for noen dager siden! :) OG, i går, når hun og mannen lekte seg i babygymmen, knakk hun koden på hvordan holde hodet selv på magen! Før har hun enten hylskreket, eller bare ligget apatisk uten å røre seg hver gang vi har lagt henne på magen (helt normalt i følge helsesøster, vi måtte bare motivere henne.... Fanden hakke ta jeg har så dårlig samvittighet! Jenta hadde vondt i nakken for søren.... :cry: ). Hun lå dog bedre på magen oppe på magen vår, så treningen foregikk der :)

Jeg tror ikke alt dette her er tilfeldig, fine fine jenta er så utrolig masse roligere (fremdeles kruttønne, :lol: , men er mye mer fornøyd).

Det burde vært obligatorisk å sende smånurk, som får litt juling på vei ut, til fysio/osteopat etc.!

Edit: Soelvd! Vi holder jo til på Østlandet, nærmere bestemt sør i Østerdalen, hvor holder resten til? Det hadde jo vært supert om det hadde vært mulig å treffes!

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...