Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Du blir nok sykemeldt en stund til. Jeg prøvde meg på å jobbe 30% i begynnelsen av januar og det gikk drit dårlig. Skal til legen igjen på fredag jeg også. Sjefen ringte på mandag og lurte på om jeg skulle være sykemeldt resten av svangerskapet sånn at de kunne lyse ut vikarietet for stillingen min! Så til nå har jeg jobbet 4 dager på de siste 4 månedene. Når jobben ikke er interesserte i å tilrettelegg sånn at jeg kan komme noe til bake så er det bare å innse at jeg antagelig ikke skal jobbe før våren 2014..

Oida - stakkars! Trodde det funka med jobbingen din jeg :hug: Men ja, kanskje likegreit at du blir sykemeldt ut resten? Hos meg kan det heldigvis tilrettelegges endel, men så lenge jeg ikke orker å gå mer enn 500 meter, og fremdeles reagerer veldig på lukter og alt som minner om fysisk aktivitet, så må det pent vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Andre gravide må ta av seg ringen fordi den ikke passer mer. Jeg må ta av ringen fordi den detter tvert av hele tiden :P Alt setter seg på rompa isteden :lol:

Åh, jeg savner ringene mine! Jeg kan seriøst klubbe sel med hendene om dagen.. Har ikke hatt på ringer siden oktober/november..

Og til den neste som sier 'vær glad du ikke er gravid på sommeren du!' kommer jeg til å bruke overnevnte selklubbehender i bakhodet på. Det er ikke SÅ forbanna lett å kle på seg 4 lag klær i -30 blå 3 ganger om dagen fordi du må ut med bikkja. Det ser heller ikke så forbanna pent ut med ei boblejakke som når meg midt på magen (og det er heller ikke så veldig behagelig, man fryser jo på halve magen liksom..). Nå er det heldigvis litt varmere ute (typisk når mannen har flyttet hjem for fødselen), så jeg slipper tilte helt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uke 11! Bare en uke eller to igjen med kvalme *overbevise seg selv*

Men dere, er det ikke fryktelig tidlig å begynne å få rare smerter i bekken? Eller vet ikke om det er bekkenet da, hoftene som er litt vonde, og i hofteleddet - i lysken. Øh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uke 11! Bare en uke eller to igjen med kvalme *overbevise seg selv*

Men dere, er det ikke fryktelig tidlig å begynne å få rare smerter i bekken? Eller vet ikke om det er bekkenet da, hoftene som er litt vonde, og i hofteleddet - i lysken. Øh.

Nei. Det er hormonene som gjør det, ikke tyngden av barnet. Viktig å ta tak i det tidlig for å forebygge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uke 11! Bare en uke eller to igjen med kvalme *overbevise seg selv*

Men dere, er det ikke fryktelig tidlig å begynne å få rare smerter i bekken? Eller vet ikke om det er bekkenet da, hoftene som er litt vonde, og i hofteleddet - i lysken. Øh.

Jeg hadde bekkenløsning fra uke 12. Som Lill sier, det er hormonelt. Men jeg har hatt enorm hjelp av trening for å styrke bekken og støttemuskulatur, så det er ikke gitt at du "må" plages fra nå og ut svangerskapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uke 11! Bare en uke eller to igjen med kvalme *overbevise seg selv*

Men dere, er det ikke fryktelig tidlig å begynne å få rare smerter i bekken? Eller vet ikke om det er bekkenet da, hoftene som er litt vonde, og i hofteleddet - i lysken. Øh.

Hmm. Jeg og har fått rare smerter. Det begynner i korsryggen og sprer seg litt i låra. Er det bekken? Se så mye jeg har peiling :lol:

Edit:

Er det forresten noen som vet hva leger gjør med tatoveringer midt i epidural-området...? :P Jeg har tatovering som dekker hele ryggen nemlig. Og hvis jeg skal ha epidural, MÅ den gjennom blekket. Leste en slags forskningsrapport (på engelsk) som sa at det var null stress, men leste også at veldig mange leger er skeptiske! Jeg har søkt om keisersnitt, så skal inn på sykehuset snart for samtaler, så kan jo ta det opp når jeg først er der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det er hormonene som gjør det, ikke tyngden av barnet. Viktig å ta tak i det tidlig for å forebygge :)

Jeg hadde bekkenløsning fra uke 12. Som Lill sier, det er hormonelt. Men jeg har hatt enorm hjelp av trening for å styrke bekken og støttemuskulatur, så det er ikke gitt at du "må" plages fra nå og ut svangerskapet :)

Aha! Jeg får ikke gjort noe nå da, siden jeg spyr av å gå mer enn 500meter - så trening er ikke så aktuelt enda, men ta det opp med lege etterhvert og få henvisning til fysio? Er ikke veldig vondt, annet om jeg ligger på samme side forlenge og så er det rart å gå :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Jeg og har fått rare smerter. Det begynner i korsryggen og sprer seg litt i låra. Er det bekken? Se så mye jeg har peiling :lol:

Har ikke noe særlig i korsryggen enda jeg, men du er jo kommet lenger enn meg da. Jeg er like grønn som deg. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg fikk barn trodde jeg at man kunne forme de litt mer. Han er sin helt egen person han, og sånn er han.

Ha ha ha! Det der er så utrolig sant! Det er helt overraskende hvor liten innflytelse man i realiteten har med disse små. :D

Komisk, jeg snakket nettopp med dette på telefonen med Garmen i dag.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan knøttet bare gro i fred og ro inni magen min, for nå er bil i orden. Vi er de stolte nesteneiere av en hunday h-1 med 4hjulstrekk. Fire gode seter - og gooood plass bak til hunder og alt ungen skal ha med seg :D

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Jeg får ikke gjort noe nå da, siden jeg spyr av å gå mer enn 500meter - så trening er ikke så aktuelt enda, men ta det opp med lege etterhvert og få henvisning til fysio? Er ikke veldig vondt, annet om jeg ligger på samme side forlenge og så er det rart å gå :lol:

Yup :) Hos meg kjentes det ut som korsryggen, men det var det jo ikke. Du kan være forsiktig med støvsuging, skifting av sengetøy, dytting av handlevogner og tunge løft, sånt som belaster bekkenet. Og om du får smerter kan du få Bonden til å massere innsida av lårene dine, det hjelper faktisk ;)

Dere som har unger og hunder og gulv som flyter over av leker - hvor ofte vasker dere lekene? Jeg er ikke hygienefreak, langt derifra, men det blir jo unektelig mer skittent i hjem med hunder i, og jeg synes lekene til H ser litt skitne ut. Et par har jeg vaska noen ganger, bitelekene vaskes ofte. Men hva med sånne "vanlige" ting? Hun biter jo på absolutt alt forsåvidt..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker dem når jeg ser de er skitne. Så enkelt egentlig :P Har ikke noe svar på hvor ofte osv... Vi har jo fem hunder, der to har vært valper/unghunder frem til nå mens hun vokste opp, og nå en valp her hjemme så de går nok litt oftere i maskinen enn hos andre.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, da har vi vært på ultralyd, vi... Og alt så jo bra ut der! Bortsett fra at vi kommer til å få helt ENORMT med utgifter framover. Ny bil må vi også ha. Mannen er i sjokk. Og vi skal ha tvillinger! Sannsynligvis en-eggete...

  • Like 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, da har vi vært på ultralyd, vi... Og alt så jo bra ut der! Bortsett fra at vi kommer til å få helt ENORMT med utgifter framover. Ny bil må vi også ha. Mannen er i sjokk. Og vi skal ha tvillinger! Sannsynligvis en-eggete...

Tuller du ? :lol: Om ikke, så er jeg blitt sanndrømt :lol: :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, da har vi vært på ultralyd, vi... Og alt så jo bra ut der! Bortsett fra at vi kommer til å få helt ENORMT med utgifter framover. Ny bil må vi også ha. Mannen er i sjokk. Og vi skal ha tvillinger! Sannsynligvis en-eggete...

Oioioi! Kan skjønne det blir litt sjokk, ja! Gratulerer med bonus-baby :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, da har vi vært på ultralyd, vi... Og alt så jo bra ut der! Bortsett fra at vi kommer til å få helt ENORMT med utgifter framover. Ny bil må vi også ha. Mannen er i sjokk. Og vi skal ha tvillinger! Sannsynligvis en-eggete...

Så bra at alt så fint ut! Gratulerer med tvillinger! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, da har vi vært på ultralyd, vi... Og alt så jo bra ut der! Bortsett fra at vi kommer til å få helt ENORMT med utgifter framover. Ny bil må vi også ha. Mannen er i sjokk. Og vi skal ha tvillinger! Sannsynligvis en-eggete...

Oioioi! Tuller du! Så moro! Nå lo jeg høyt for meg selv her jeg sitter :) Så stas :) Og litt av et sjokk kan jeg tenke meg!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuller du ? :lol: Om ikke, så er jeg blitt sanndrømt :lol: :lol:

Nei, jeg tuller ikke, så :fish: til deg! :P

Og takk til dere andre! :)

Det var jo et sjokk dette! Nå prøver vi å la det synke inn litt. Heldigvis så alt fint ut. De er nesten nøyaktig like store, så da har begge det like bra der inne. Men det kommer til å bli trangt. Så de får sprelle fra seg nå :whistle: Ser IKKE fram til å bli en spekkhogger.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, da har vi vært på ultralyd, vi... Og alt så jo bra ut der! Bortsett fra at vi kommer til å få helt ENORMT med utgifter framover. Ny bil må vi også ha. Mannen er i sjokk. Og vi skal ha tvillinger! Sannsynligvis en-eggete...

Gratulerer så mye! :D

Det er helt lov til å få sjokk, og det er helt lov til å bruke litt tid på å omstille seg! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...