Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan farge bruker dere?


Guest Hyper_Bærta

Recommended Posts

Guest Hyper_Bærta

HeHe..bare lurer nå jeg..Hvordan farge bruker dere på utstillings båndet?

Bruker selv hvit/med gull på de spenne sakene.. :D

Har jo en hvit/brun hund så :D

Hva syns dere passer til en hvit hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en hvetefarget hund og bruker hvitt utstillingsbånd, det skal fremheve honningfargen til hunden.

Til golden bruker jeg også hvitt for å få en gyllen farge på hunden.

På chinese crested bruker jeg svart for med hvitt kan cresten se gul ut, hvis den er hvit.

På vhorsteh bruker jeg brunt eller svart.

På gordon setter bruker jeg svart.

På Dalmatiner bruker jeg hvitt.(hvis du bruker svart på en leverflekket hund blir det seendes feil ut, og motsatt hvis båndet er brunt og flekkene svarte)

som sagt så prøver jeg å bruke utstillingsbånd som er ganske lik som fargen til hunden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker nøytrale farger, gjerne som går i ett med hunden.

Til Cita har jeg altså et svart bånd, utrolig behagelig å holde i. Yndlingsbåndet. Alt annet er av lær, og de er så ekle.

Når jeg stiller andres hunder er det som oftes de som tar med bånd - men jeg har alltid med en haug med forskjellige bånd i allslagsfarger og lengder for sikkerthets skyld :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips til hva jeg kan bruke?

Det trenger egentlig ikke gå i ett med hunden, så lenge det er nøytrale farger :wink: Hadde jeg vært deg ville jeg ha brukt beige eller noe slikt. Naturlig og nøytral farge. Du kan også titte på bilder av ulvehunder på utstilling og se hvilke farge de har på båndene :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Mala bruker jeg hvitt bånd. Hun har stor hvit krage, så egentlig er det jo litt skummelt å bruke hvitt på hvitt på grunn av mulig missfarging av pelsen. Men Mala har ekstremt hvit krage, så jeg bruker hvitt bånd for å fremheve dette.

På Enya bruker jeg beige... fordi det er nøytralt og går i ett med fargen på pelsen. (hun har ikke full krage)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker beige på Tella, men lurer på om jeg skal bytte.. Er ikke helt inni dette med farger enda..

Eller ser dette bra ut?

DSC05522.jpg

På elghunden husker jeg ikke hva jeg bruke sist(stund siden jeg stilte han)

Hva tror dere er best til han her?

DSCN0089.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elghund ville jeg brukt sort til. :) muligens brunt til tella :) men beige så bra ut' date=' men kanskje litt lyst.. :D[/quote']

Ja det er det jeg har tenkt på også, da hun var mindre var hun mye lysere så da passet beige mye bedre.. Får vel dra å handle noen utstillingsliner en dag.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...