Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundenavn på R


Shlush
 Share

Recommended Posts

Beste forslaget så langt er Rush :) hehe!

Jeg vil liksom ikke ha menneskenavn egentlig, hehe. Og ikke alt for vanlige navn heller. Tror jeg må spørre om muligheten til å ha et dobbeltnavn, altså at det er et ord på R foran Vegas f.eks. hehe! :) Med mindre jeg går for link? Hvis ikke så står Rush høøøyt oppe på listen min, må bare smake litt på ordet først... Se hvor enkelt det er å uttale og slikt :)

Et navn jeg liker kjempegodt er Risk, men så vet jeg av en BC ved det navnet *ler* Vil ikke herme heller da! Men spørs om jeg bare må få låååne det navnet ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :-) Den har jeg ikke tenkt på før... Shlush kommer av at jeg tidligere elsket shlush, spiste meg vell litt lei av det :-P spiste blå shlush nesten hver dag sikkert et år. hahaha

Rush ja, liker navnet :-) skal høre med oppdretteren hvordan muligheten er for å ha todelt navn først. hehe...

å så liker jeg Risk navnet, det er enklere å uttale enn rush.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste ikke helt nöye nok til å vite om noen av disse er tatt, men slenger inn noen forslag alikvel...

Rio

Rama

Rot

Riva

Rally

Rabalder

Racer (med enten engelsk eller norsk uttale)

Radar

Raider

Raki

Ramp

Og der var fantasien tom... Dog tror jeg også at jeg hadde ignorert oppdretter og gitt valpen det navnet jeg hadde villet, kan egentlig ikke se hva oppdretter har med å gjöre hva jeg kaller hunden, så lenge det ikke er noe som reflekterer dårlig på dem...

Også tror jeg jeg hadde venta med å bestemme meg for endelig navn för du har mött valpen og blitt litt kjent med den, sier hun som sitter med en av verdens mest feilnavna hunder :P (han heter Turbo og er den roligste hunden jeg kjenner så han blir kalt Tub eller Tuben :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rix er da til forveksling lik Rex? Tipper at 80 % av de som hører navnet vil tro han er oppkalt etter politihunden ;)

*blæh*

Neeei, vil ikke bruke Rix! hahaha :D Med mindre jeg sier Risk da også, men da kan bikkja like gjerne hete Risk ;) Men jeg vil veldig gjerne ha en Vegas!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å lage en setning av det R-navnet oppdretter vil ha, eller mener han/hun kun at det skal være et enkelt navn? Mange oppdrettere lager jo hele setninger av navnet på papiret.

Roll the dice in Vegas

eller

Roll Over In Vegas.

Eller

Ruler of Vegas?

Rock Vegas

Rushtime in Vegas :-)

Ellers må jeg si meg enig med de som sier at hva du velger å kalle hunden i dagliglivet, er opptil deg. Det har vel ikke oppdretter noe med, mener jeg. Oppdretter har ikke noe sugerør inn i privatlivet ditt, selv om de har solgt deg en hund!? Så lenge du er en god hundeeier og alt det der, så kan ikke oppdretter si noe på navnet. Det er DIN rett å velge navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rex :) Digger det navnet ! Flotteste navn i verden <3 <3

Sorry, men Rex er ikke aktuelt :) Navnet er oppbrukt, jeg tenker kun på politihunden Rex og jeg synes ikke det er så flott :P

REX.jpg

*nope*

Jeg synes Rush var et veldig kult navn til en aktiv rase som kelpie! :) Det passer veldig godt. Så blir det litt ordspill av det også, morsomt å si :D "Nå er det Rush-tid" f.eks.

Jeg liker Rush bedre og bedre for hver gang jeg smaker på det :angel: Meen, det er noe med Vegas *ler* Spørs om jeg må få lurte til ja! eventuelt Rush in Vegas? Så får jeg litt mer tid til å bestemme meg? hahaha! Nå kommer ikke valpen før neste år da, til sommeren såååeh! Litt tid på å bestemme meg har jeg jo :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva det er med meg og hundenavn på R, men begge mine hunder har R navn. Rex og Rambo... så neste blir vel og et R navn, blir det tispe så er Rips høyt på lista, hannhund som er mest sannsynlig at det blir, så står Rally og Rapp høyt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...