Raksha Skrevet 20. August 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 20. August 2012 Uh - holde unna kattene ja - dumt å kjøpe den når jeg henter kattene om en uke eller to da? *fnis* Og de skal holdes inne i noen uker? Stakkars palmen... Siter
Banshee Skrevet 20. August 2012 Rapporter Skrevet 20. August 2012 Uh - holde unna kattene ja - dumt å kjøpe den når jeg henter kattene om en uke eller to da? *fnis* Og de skal holdes inne i noen uker? Stakkars palmen... Ha den på et rom de ikke har tilgang til? Det er innmari kjedelig når plantene blir tygget istykker altså Siter
Raksha Skrevet 20. August 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 20. August 2012 Ha den på et rom de ikke har tilgang til? Det er innmari kjedelig når plantene blir tygget istykker altså Ja, må bli noe sånt, se hvor interesserte de er i den først, men må nok det. Hvertfall så lenge de er inne på heltid. Siter
Tricolor Skrevet 21. August 2012 Rapporter Skrevet 21. August 2012 Jeg synes det ligner mer på en BUSTHIRSE, men bladene ser ikke plisserte ut, så helt sikker er jeg ikke. I så fall hører den til gressfamilien selv om den ligner en palme. (Jeg tror uansett at den du har kjøpt tilhører gressfamilien). Er lettstelt men må ha jevn vanning og næring. Og lys. Den kan vokse seg stor i stuen og er veldig dekorativ. Sjekk setaria chevalieri. Siter
Raksha Skrevet 21. August 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 21. August 2012 Jeg synes det ligner mer på en BUSTHIRSE, men bladene ser ikke plisserte ut, så helt sikker er jeg ikke. I så fall hører den til gressfamilien selv om den ligner en palme. (Jeg tror uansett at den du har kjøpt tilhører gressfamilien). Er lettstelt men må ha jevn vanning og næring. Og lys. Den kan vokse seg stor i stuen og er veldig dekorativ. Sjekk setaria chevalieri. Men bladene er todelte på en måte - ikke enkle lange tynne blader, selv om bladene ligner mye på de du linket til, så stemmer ikke vokseformen. Hmh! Men jeg prøver meg med stoooor romslig potte, masse jord og ikke for mye direkte sollys men masse lys, og selvvanningspotte da, så den har vann tilgjengelig nesten hele tiden. Tar gjerne flere tips! Siter
Raksha Skrevet 21. August 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 21. August 2012 Helt klart en palme av noe slag, ser ene bladet har delt delt seg i to en gang til, Åh spennende! Siter
Raksha Skrevet 21. August 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 21. August 2012 Spammer tråden min litt. Planten har nå blitt delt opp, siden hver stengel kom fra ett frø. Og fått myyye større plass. Siter
Miriam Skrevet 21. August 2012 Rapporter Skrevet 21. August 2012 Det står ikke noe fornuftig på kvitteringen heller? Det gjør jo som regel ikke det, men man vet jo aldri Siter
Margrete Skrevet 21. August 2012 Rapporter Skrevet 21. August 2012 Jeg synes planten bør få ett navn nå. Den har egen tråd liksom... 5 Siter
MaritaS Skrevet 21. August 2012 Rapporter Skrevet 21. August 2012 kanskje en sånn en: http://www.plantasjen.no/dyrke_inne/gronne_inneplanter/4fd04e31adda5000010008e6/kentiapalme ? Siter
Raksha Skrevet 21. August 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 21. August 2012 Det står ikke noe fornuftig på kvitteringen heller? Det gjør jo som regel ikke det, men man vet jo aldri Nope, "grønne planter 12 cm" stod det. Betalte hele 39 kr for den. Jeg synes planten bør få ett navn nå. Den har egen tråd liksom... Nils! Nei, Bonden kjenner for mange som heter nils.. Albert! Selv om Helle hadde fint forslag. kanskje en sånn en: http://www.plantasje...8e6/kentiapalme ? Sånn tror jeg jammen meg det er. Men det står den kan bli 10 - 20 fot! *dø litt* Edit: Etter litt googling, kan jeg si med sikkerhet at det ER en kentiapalme Tuuusen takk! Siter
Raksha Skrevet 21. August 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 21. August 2012 Da må'n hete Kent Robert da Kent Robert, faktisk... Siter
Bikipile Skrevet 21. August 2012 Rapporter Skrevet 21. August 2012 Jeg stemmer for Kent Robert jeg å 2 Siter
Margrete Skrevet 21. August 2012 Rapporter Skrevet 21. August 2012 Jeg å synes planten bør hete Kent Robert! 1 Siter
Raksha Skrevet 21. August 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 21. August 2012 Må dobbelsjekke at det ikke bonden kjenner noen som heter det først, men ja jo, kan godt hende det er en Kent Robert altså. 2 Siter
Banshee Skrevet 21. August 2012 Rapporter Skrevet 21. August 2012 Sprut litt vann på'n og få'n døpt nå da, så vi kan få nye bilder av vidunderet 1 Siter
MaritaS Skrevet 21. August 2012 Rapporter Skrevet 21. August 2012 Synes det burde komme en egen bildetråd under "andre dyr" delen av forumet. 1 Siter
Raksha Skrevet 21. August 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 21. August 2012 :lol: Kent Robert ble godkjent av Bonden, så da får den bli døpt i morra eller noe. Nye bilder kommer når jeg har funnet ut helt sikkert hvor den skal bo - men foreløpig trives han veldig i ny potte med masse ny jord og litt ekstra kompostjord. 3 Siter
Margrete Skrevet 22. August 2012 Rapporter Skrevet 22. August 2012 Fine navnet og heldige Kent Robert! Siter
Mud Skrevet 22. August 2012 Rapporter Skrevet 22. August 2012 Jeg synes det vitner om useriøsitet å ikke sette seg inn i rase , egenskaper og behov før man kjøper plante altså. Stakkars busk sier jeg bare ! :-P 5 Siter
Raksha Skrevet 22. August 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 22. August 2012 Jeg synes det vitner om useriøsitet å ikke sette seg inn i rase , egenskaper og behov før man kjøper plante altså. Stakkars busk sier jeg bare ! :-P Jeg veeet - skammer meg litt. Men følte jeg måtte redde stakkaren! 2 Siter
Tricolor Skrevet 23. August 2012 Rapporter Skrevet 23. August 2012 Jeg veeet - skammer meg litt. Men følte jeg måtte redde stakkaren! Sjekket du stamtavle (ehh, nei det gjorde du ikke, for da ville du ha visst hva slags rase det var) og om foreldrene er AD/HD røntget og øyelyst. HUFF tenk om den drar med seg rabies inn i huset. Siter
Recommended Posts