Gå til innhold
Hundesonen.no

Strømhalsbånd og andre torturmidler. Igjen..


jlkm
 Share

Recommended Posts

Jeg får fortsatt krampe når jeg ser butikker og ymse forhandlere deale torturmidler til hund, og vi prøver fortsatt å nå ut til flest mulig om dette ..

På egen blogg (ikke nødvendigvis norges mest besøkte, men det er verdt et forsøk) har vi prøvd å tråkle sammen en oversikt over disse mildt sagt usaklige forhandlerne som fører slike produkter. Om det så stopper ett eller to mennesker fra å handle hos disse, er det verdt det.

Men det hadde vært kjekt med litt hjelp, både til å fylle ut lista og til å spre det triste budskapet.

Eventuelt også bare en kjapp tilbakemelding - hva synes du om dette?

Uansett, her: http://www.induplo.net/?p=286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg syns det er store ord og grove beskyldninger..

Hvis folk lar vær å kjøpe de produktene så slutter detaljhandelen å selge disse, da det er markedet som styrer etterspørselen. Så langt er vi enige, men jeg er ikke så sikker på at fremtoningen er den mest effektive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjah, hva er det som er (for) grovt, mener du?

(Det er notert, allikevel. Til neste gang ;) )

Må si meg litt enig med Gråtass, måten det blir lagt fram på er muligens ikke den mest effektive, da folk gjerne ikke "gidder" å ta artikler seriøse dersom undertonen kan virke for irritert/"aggressiv" eller intens.

For min del likte jeg å kunne lese om det her, jeg visste ærlig talt ikke at strømhalsband var ulovlig, selvom jeg aldri har likt tanken på dem. Synes allikevel faktaene dine ble litt satt i skyggen av noe overdreven bruk av utropstegn, kursiv, store bokstaver osv. Du kunne f.eks. brukt en større del av innlegget til å forklare nøyaktig hvordan forskjellige strømhalsbånd og annen strømbehanlding fungerer (så folk vet akkurat hva som er ulovlig å bruke, og ikke tror noe er mer lovlig enn annet). Hvis du ønsker å nå ut til folk som ikke kan alt for mye om hund fra før, burde du kanskje også forklare mer om pigghalsbåndet, så det ikke forveksles med naglehalsbånd (altså bånd med naglepynt) og fører til misforståelser. Vis også gjerne heller til utdrag av loven om dyrevelferd for å påpeke at vold mot dyr er ulovlig, istedet for å prøve å overbevise folk med personlige meninger. Selvfølgelig kan du ha med personlige meninger, men ikke la det "ta over" innlegget fremfor fakta (dersom folk allerede tror strømhalsbånd o.l. er greit, kan det føre til misforståelser om folk tror dette bare er din personlige mening, og ikke den norske loven).

Fortsett å skape oppmerksomhet rundt dette! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en blog er en blog, og der kommer eierens mening frem. Strømhalsbånd er jo ikke tillatt til annet enn aversjonsdressur med godkjent instruktør.Og ærlig talt- det ER ufint å selge slikt i et antall man vet overgår antall godkjente instruktører. Og automatiske bjeffehalsbånd det er ikke engang tillatt å bruke i det hele tatt.

jeg synes det blir for enkelt å si at forbrukeren må klare å skille ut forbudt/tillatt, spesielt når ikke alle her inne engang er klar over at det faktisk ikke er tillatt å bruke for menigmann, hvordan skal man da forlange at Ola, som ikke er spesielt intr i hund men har en bjeffete hund, og han er lei av bjeffinga -skal vite det? Slike remedier har sin begrensede brukermasse (= instruktører). På villmarksmessen var det feks flere stands som selgte automatiske antibjeffehalsbånd, som INGEN har lov å bruke. FY!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er absolutt gode tilbakemeldinger, og alt noteres ;)

Men som det er nevnt - dette er et halvfrustrert blogginnlegg, ikke en vitenskapelig artikkel. Litt følelser skal der være.

Jeg har endret litt nå, og lagt inn et par bilder. Får se om det blir tid til å gjøre litt om på teksten iløpet av dagen også, det er jo klart det kunne vært litt mindre "sint" ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Min erfaring er at når du kaller folk for torturister og dyremishandlere, så går de ikke inn i seg selv og sier at "det skal jeg slutte å bruke", tvert i mot så kommer alle piggene fram og budskapet forblir fraværende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg ser den. Det er tildels min erfaring også. Allikevel virker det av og til sånn at enkelte trenger å få det servert med rene og ærlige ord.

Det er vel forskjell på folk, da. Jeg prøver dette nå, så blir det vel noe annet en annen gang. Noe sier meg at dette "problemet" ikke er borte i morgen allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...