Gå til innhold
Hundesonen.no

Nordlendingene skal bli trøndere!


Aussieglis
 Share

Recommended Posts

Jeg og sambo har snakket mye om å flytte litt sørover de siste par årene, og nå virker det som om vi har bestemt oss for at Trondheim må være plassen. :)

Har sittet å tittet litt på finn og sett etter hva som ligger ute av boliger til leie, og det er jo ikke akkurat kjempe mye om man utelukker bykjernen og sentrum. Det er kanskje ikke tiden nå for å se etter noe annet enn studentboliger?

Vi kunne godt tenkt oss til å bo et lite stykke utenfor Trondheim, max 1 times tid i bil. Jeg syns 20min. høres bedre ut, men :P Personlig hadde jeg nok ikke dødd om jeg måtte bo i byen heller, jeg savner å bo sentralt. Men sambo skulle helst sett at vi fant oss noe litt utenfor byen. Tror egentlig bare han er redd for å bli boende i en maurtue, så om man hadde funnet noe litt skjermet i byen hadde det nok gått fint.

Hvor VIL man bo om man ikke har lappen, har 2 hunder og gjerne vil ha muligheten til å få dratt på treninger nå og da? Hvor holder hundeklubben(e?) i Trondheim til? Er det noen her som trener der nede? :)

Må vel se det litt an i forhold til jobb også, men er greit med så mye innspill som mulig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjørdal(40), malvik, vikhammer, hommelvik, ranheim/reppe(10-15), melhus(25), klæbu(25), bratsberg(20), jonsvannet(15), ringvål(15) er fine områder litt utom byen. Tallet i ( ) er ca tid inn til sentrum med bil Ranheim er liksom 'litt utenfor', men alikevell veldig nære byen. :) Eller har du moholt, risvollan, byåsen, heimdal, flatåsen, lundåsen som er hakket mer sentralt, men ikke ligger i sentrum. På alle disse plassene har man marka rett rundt hjørnet :)

Nidaros bhk har treninger rundt om i byen, samt bane ved klett og malvik. Rottisgjengen trener på jonsvannet, scheferklubben har annlegg ved nidaros sitt på klett(stavsøra) også har man vell gauldal(tror jeg de heter) hundesportsklubb på melhus. Hvem du vil trene med kommer nok an på hva du trener :)

Jeg bor i trondheim nå, nesten inne i sentrum, men når jeg finner det for godt og kjøpe noe skal jeg vekk herfra :) Da står det nok mellom melhus, klæbu, bratsberg, ranheim og reppe fine litt landlige plasser som ikke er veldig langt fra byen. Buss fra klæbu var greit før iallefall, vet ikke hvordan det er med priser o.l. etter atb tok over, men fra melhus koster det iallefall litt. Spes om man skal ha med hund, så jeg personlig ville ikke ha bodd på melhus med hund uten bil. Samme gjelder stjørdal.

Edit: Om dere skal leie så er det vanskelig og finne leil hvor det er lov med hund, så begynn i god tid! Mulig det er litt lettere utenfor byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor rett ved NTNU Dragvoll, i skogkanten til Estenstadmarka. 15 min med buss til byen. Her går det helt fint å bo uten bil, vi bodde et halvt år uten bil og med valp, men det var digg når vi tok lappen og kjøpte bil :P Nå er det helt perfekt, og vi drømmer om å få kjøpt her! Ang å finne sted å bo med hund er det KNOT (iallefall i disse dager), men det går jo. Vi hadde ubeskrivelig flaks når vi fant nåværende sted.. På boligfeltet her (Stokkanhaugen heter det) er det mange som leier ut soklene sine, og veldig mange har hund selv, så ikke umulig at de godtar selv om det ikke står i annonsen (: Ellers har malamuten svart på mye, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle innspill!

Sambo har jo bil og lappen, og når jeg kommer ut i jobb så er det bare et tidsspørsmål før jeg også har det i boks. :) Men er greit å ikke sitte helt i saksa til den tid!

Hvordan er Orkdal? Er det langt å kjøre til Trondheim derifra?

Tenker at om vi finner noen steder som virker til å passe, kanskje vi kunne satt inn annonser i aviser etc. og annonsert litt mer lokalt. Har hatt god erfaring med det fra Bodø. Kunne ringe på et tyvetalls annonser uten hell, men når vi satte inn egen annonse fikk vi plutselig flere leiligheter å velge imellom!

Vi vurderer også å leie et småbruk eller et hus med litt størrelse på og leie sammen med en kompis, sånn sett tror jeg kanskje vi kan ha flaks mtp hund. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle innspill!

Sambo har jo bil og lappen, og når jeg kommer ut i jobb så er det bare et tidsspørsmål før jeg også har det i boks. :) Men er greit å ikke sitte helt i saksa til den tid!

Hvordan er Orkdal? Er det langt å kjøre til Trondheim derifra?

Tenker at om vi finner noen steder som virker til å passe, kanskje vi kunne satt inn annonser i aviser etc. og annonsert litt mer lokalt. Har hatt god erfaring med det fra Bodø. Kunne ringe på et tyvetalls annonser uten hell, men når vi satte inn egen annonse fikk vi plutselig flere leiligheter å velge imellom!

Vi vurderer også å leie et småbruk eller et hus med litt størrelse på og leie sammen med en kompis, sånn sett tror jeg kanskje vi kan ha flaks mtp hund. :)

Orkdal: kjører til Trondheim på 30-40 minutter. God bussforbindelse også. Vi har masse herlig turterreng, skog og fjell. Trollheimen en time unna. Lokal hundeklubb http://www.orkdalhundeklubb.no/

Vi har det meste vi trenger av butikker osv her, det eneste som savnes for min del er Biltema/Jula. Rolig og fredlig, supert å ha hund her (så lenge man holder seg unna ei av lysløypene med hund vinterstid). Ganske trangt leiemarked så vidt jeg har forstått, men du kan jo høre med Huldra om hun har fått leid ut...? http://gardsbruk.no/...t.asp?side=1808

Obs: småbruket til Huldra er litt i "gokk" om du ikke har lappen..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i østsiden av byen og da særlig lade;) Veldig fin plass med en super tursti og ikke nå langt fra sentrum.Eneste som er at det er ganske så dyrt på denne siden av byen.Bor på lamon jeg rett ved lade genialt med fine tur mulighetr å bo så sentralt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...