Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund utenfor butikken-sikkerhet


hildiz
 Share

Recommended Posts

Jeg har gjort det et par ganger med Thorvald, vår nærbutikk er ganske langt utenfor sentrum og det er få mennesker rundt tatt stedet i betraktning. Men det føles alltid ufattelig kjipt.. Det jeg er mest redd for er at noen skal plage ham, grøss. Ville aldri gjort det i byen!

med hunden jeg passet mye før ble det gjort mye, fikk beskjed av eieren at vi nesten bare måtte om vi skulle i butikken etc. Han hadde heftig separasjonsangst, og uansett hva de prøvde gikk det ikke. Han spiste blant annet en hel vegg en gang (lettvegg riktignok, men fortsatt hele), så det var definitivt verre for ham å bli forlatt i en leilighet enn utenfor butikken, prøvde jeg å si til meg selv... Men jeg haaaatet det husker jeg, utrolig kjipt om ting gikk tregt ellernoe, så jeg unngikk det så ofte jeg kunne. Eieren var dog alene med ham, så om hun skulle få gjort noenting måtte hun (selvom hun prøvde å alltid få pass er det ikke så greit alltid), men usj, jeg hadde aldri klart det :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Du, folk har forskjellig personlighet og vurderer risiko annerledes. Å binde utenfor butikken kan også være en større sjanse å ta en plass enn en annen, rent geografisk. De kan fortsatt være akkurat l

Hehe, ja vi som kommer fram til andre slutninger enn deg gjør det selvsagt fordi vi ikke er like glade i hundene våre som deg. Hm, er ikke dette en god grunn til å ikke binde hunden utenfor buti

Jeg er prinsippielt uenig i at offeret har skyld. Det er ikke slik at å sette fra seg hund er å oppfatte som en provokasjon. Dessuten kan man neppe påstå at det er ovehengende sannsynlighet for at n

Nå har ikke vi akkurat gangavstand til butikken da, men om vi hadde det så hadde jeg ikke tatt hunden med meg uten at jeg hadde hatt med meg noen som kunne holde henne mens jeg var inne i butikken og handlet. Jeg tenker ikke så mye på tyveri av hund, men på alt av unger og voksne som kan komme trakkende bort til henne mens hun hadde stått utenfor. Det tror jeg hadde blitt for mye selv for henne, når hun hadde vert helt på egenhånd, uten meg eller andre kjente. Hun hadde nok ikke bitt, men hun hadde nok blitt usikker, knurret og bjeffet... Vil ikke utsette henne for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for glad i hunden til å gjøre det.

Hehe, ja vi som kommer fram til andre slutninger enn deg gjør det selvsagt fordi vi ikke er like glade i hundene våre som deg. :D

Har jo gjort det med to schæfere, men kjære vene, du er passe teit om du prøver å ta dem *ler* Vel suprise! Hannhunden er IKKE tam!

Hm, er ikke dette en god grunn til å ikke binde hunden utenfor butikken? Unger kan fint finne på å gå bort til en bundet hund, de skjønner jo ikke at hunden ikke er tam.

Fyda kunne hur lett som helst ha blitt stjålet, hun er en oppmerksomhet-hore som blir med hvem enn det er som tafser på henne og hun snur seg ikke tilbake. Illojal til tusen. Det er nettopp derfor jeg tenker at det ikke er like krise om hun står alene i noen minutter, de få unntakene hvor det har skjedd, for hun ender ikke opp med å bite eller skremme noen.

Jeg tror helt ærlig ikke at hundetyveri er en reell trussel i Norge på tross av at vi hører om det av og til. Og som en generell greie tror jeg hele den der "better safe than sorry"-greia kan være like ødeleggende som forebyggende. Ikke når det kommer til butikkbinding altså, men generelt som sagt.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne gamle tråden (fra 2008) på Canis, så står det at man kan få bot på mange tusen kroner om man binder hunden utenfor en butikk/offentlig bygning. Stemmer det?

Lov om hunder sier:

" Med bøter eller fengsel inntil seks måneder og bot straffes en hundeholder som forsettlig eller uaktsomt overtrer §§ 4-7 jf. § 9 eller forskrifter eller enkeltvedtak etter §§ 6, 7, 11, 12 eller 13 annet ledd bokstav a til b."

Forbud mot å binde hund går under paragraf 5. Så ja, du kan få bøter og i verste fall fengselsstraff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

I denne gamle tråden (fra 2008) på Canis, så står det at man kan få bot på mange tusen kroner om man binder hunden utenfor en butikk/offentlig bygning. Stemmer det?

Nei. Om du binder den rett ved inngangen derimot. :)

Lov om hunder sier:

" Med bøter eller fengsel inntil seks måneder og bot straffes en hundeholder som forsettlig eller uaktsomt overtrer §§ 4-7 jf. § 9 eller forskrifter eller enkeltvedtak etter §§ 6, 7, 11, 12 eller 13 annet ledd bokstav a til b."

Forbud mot å binde hund går under paragraf 5. Så ja, du kan få bøter og i verste fall fengselsstraff.

Mmm, nei. Som over. Hvor vanskelig er det å lese begge linjene i en § ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Om du binder den rett ved inngangen derimot. :)

Mmm, nei. Som over. Hvor vanskelig er det å lese begge linjene i en § ?

Ser man det. Jeg glemte å ta med "ved inngangen", men du fant det! Så FINT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på bygda så her binder jeg hunden utenfor butikken. Ikke rett ved døra, men litt bortenfor. Da jeg bodde i byen (ikke storby iforhold til oslo da men, by uansett) så bandt jeg min forrige utenfor vår nærbutikk hvis jeg skulle ha noe småtteri. Da er stykke unna i en lyktestolpe bak parkeringen ved veien, et sted hvor små barn ikke ferdes. Hun gaula og bjeffa så tviler på noen hadde lyst å gå bort til en sånn dobermann :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja vi som kommer fram til andre slutninger enn deg gjør det selvsagt fordi vi ikke er like glade i hundene våre som deg. :D

Tja ... Jeg tar nå vare på ting jeg er glad i jeg da. Jeg tar ikke sjanser på ting jeg lett kan unngå. Kunne aldri tilgitt meg selv hvis noe skulle hendt hvis jeg hadde gjort det.

Sikkert like glad, men man må ikke komme å gråte sine triste tårer hvis hunden blir utsatt for noe. Noe man vet kan skje og lett kan unngås ved å ikke plassere hunden alene der.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja ... Jeg tar nå vare på ting jeg er glad i jeg da. Jeg tar ikke sjanser på ting jeg lett kan unngå. Kunne aldri tilgitt meg selv hvis noe skulle hendt hvis jeg hadde gjort det.

Du, folk har forskjellig personlighet og vurderer risiko annerledes. Å binde utenfor butikken kan også være en større sjanse å ta en plass enn en annen, rent geografisk. De kan fortsatt være akkurat like glade i hundene sine ikke sant.

Jeg er sikker på at du tar valg som jeg aldri ville gjort, det skulle bare mangle siden vi er forskjellige individer. Det har ingenting med kjærlighet å gjøre, men like mye med læringserfaring, personlighet og type hundehold man ønsker å ha. Såpass frihet skal vi gi hverandre, så lenge man ikke strider mot loven og/eller ens handlinger går utover andre.

Sikkert like glad, men man må ikke komme å gråte sine triste tårer hvis hunden blir utsatt for noe. Noe man vet kan skje og lett kan unngås ved å ikke plassere hunden alene der.

Jepp, selvfølgelig. Da har de fortjent det, ja, faktisk bedt om det, og det er til pass for dem. Victim blaming for the win!

Kan vi ikke helle stille de som faktisk utfører de kriminelle handlingene til ansvar, i stedet for de som utsettes for de?

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter Snusern fra meg utenfor butikkene på Rena, med munnkurv. Ikke redd for at hun skal bli stjålet, heller ikke redd for at hun skal bite, munnkurven er bare ekstra sikkerhet om noen skuller ramle oppå henne, eller plage henne så kan hun faktisk ikke bite. Hun blir også plassert så langt fra inngangen som mulig.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke helle stille de som faktisk utfører de kriminelle handlingene til ansvar, i stedet for de som utsettes for de?

Jeg syns man også skal stille spørsmål ved hundeeiere på deres ansvar. På lik linje med alt annet i samfunnet. I en ideell verden, så burde man kunne gjort alt mulig uten at det kunne hatt konsekvenser så lenge man har fulgt loven, men verden er ikke et glansbilde og man må ta sine forholdsregler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to matbutikker jeg mener er egnet for å binde hunden mens jeg tar en kort mathandel på vei hjem fra tur. Der er det slik at jeg ser hunden min gjennom store vinduer, og han sitter og ser inn fra siden. Han er også skjermet godt der. Da er det snakk om veldig korte strakser før jeg snur og ser han. Der sitter han som et lite lys og ser på meg til jeg kommer ut til han igjen.

Jeg hadde nok ikke satt hunden utenfor uten å føle jeg hadde litt kontroll i hvert fall. Og ja, jeg er veldig glad i hunden min selv om jeg velger å la han sitte noen strakser utenfor matbutikken av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke satt hunden utenfor uten å føle jeg hadde litt kontroll i hvert fall. Og ja, jeg er veldig glad i hunden min selv om jeg velger å la han sitte noen strakser utenfor matbutikken av og til.

Det er vel ikke snakk om selve bindingen, men å forlate de uten tilsyn - du har jo tilsyn hvis du kan følge med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns man også skal stille spørsmål ved hundeeiere på deres ansvar. På lik linje med alt annet i samfunnet. I en ideell verden, så burde man kunne gjort alt mulig uten at det kunne hatt konsekvenser så lenge man har fulgt loven, men verden er ikke et glansbilde og man må ta sine forholdsregler.

Jeg er prinsippielt uenig i at offeret har skyld. Det er ikke slik at å sette fra seg hund er å oppfatte som en provokasjon.

Dessuten kan man neppe påstå at det er ovehengende sannsynlighet for at noe skjer med hunden utenfor en butikk, dette er tross alt ikke spesielt utbredt type kriminalitet. Vi har noen anekdoter her og der, og en håndfull Facebook-meldinger ingen helt vet hvor mye sannhet det er i, men media flommer ikke over av dognappings og dyreplaging. Det er altså noe man kan forvente er trygt å gjøre, iallfall så lenge bruker sunn fornuft ang individ og geografi, noe jeg synes denne tråden beviser at folk flest gjør. Ergo opptrår man ikke uaktsomt. Man er berettiget til empati og omtanke om noe skulle skje med hunden, ikke få slengt "til pass for deg!" i trynet. Det siste er både upassende og usympatisk synes jeg.

Det er en risiko i alt man gjør, om det er å kjøre bil eller binde hund. Du er fortsatt skyldfri om en gærning driter i rødt lys og kjører inn i deg, sant? Selv om du var fullstendig klar over at det kunne skje da du satte deg inn i bilen.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Risiko er det i alt. Man må selv avgjøre. Selv syns jeg det å binde fast hunden uten tilsyn på offentlig plass (butikk eller andre plasser) lett kan unngås, og dermed en veldig unødvendig ting å gjøre når man vet risikoene (hvor store/små farene enn er). I min bok er det ikke så veldig aktsomt å binde en hund fast utenfor en butikk uten tilsyn. Det er upassende og usympatisk ovenfor hunden.

Sammenligner du med bil, så bremser jeg og unngår ulykke hvis en ikke overholder vikeplikt f.eks. 3-4 ganger har jeg nesten fått en bil i baken, men reddet meg ved at jeg alltid har endel meter mellom meg og bil forran når vi stopper. Kunne mistet livet hvis jeg bare har kjørt ut i kryss på grønt - bil kom på rødt i rundt 150 (estimert).

Alt dette har med å være sitt ansvar bevist. Det er et ansvar både med hund og bil. Selv om man har retten på sin side, så prøver man å gjøre tiltak/handlinger som begrenser muligheten for at ting man ikke vil skje, skal skje. For å gjøre det, så må man nesten følge med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, er ikke dette en god grunn til å ikke binde hunden utenfor butikken? Unger kan fint finne på å gå bort til en bundet hund, de skjønner jo ikke at hunden ikke er tam.

Tror du misforsto meg litt :) Han er en lykkelig, lykkelig hund i all sin Astigalskap, og de som vil rappe han vil nok levere han tilbake rask. Han er ingen farlig hund, sikkert like farlig mot barn som Fyda tipper jeg :)

Binde hund utenfor butikk er dumt med tanke på barn uansett rase og snillhet, det er jeg helt enig med deg i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det ikke, og prøver og unngå det, vertfall her i trondheim. På hovin derimot følte jeg meg rimelig trygg på at hundene sto der like hele når jeg kom ut igjen :) Men igjen, man vet jo aldrig. Utrolig synd egentlig. Jeg savner bygda livet hvor man lar nøkkelen stå i tenninga/på solskjermen, pengboka ligger i den ulåste bilen og huset har aldrig vært låst, ikke en gang når man drar på hytta i 4 uker.. I en perfekt verden... Men sånn er det jo stort sett ikke, vertfall ikke i tettbygde strøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg binder hunden utenfor, men det er veeeldig stedsavhengig altså. Der jeg bor nå har jeg ingen problemer med det, jeg binder henne godt (mange knuter, tar tid å få opp), og det er et rolig område. Det jeg er mest bekymret for er om små barn går bort og herjer med henne, det liker hun ikke. Men min butikk er ikke en sånn typisk butikk hvor det skjer. På større og mer trafikkerte steder tør jeg ikke, dessverre. Synd, for jeg synes det var veldig greit da jeg kunne sykle til butikken med hund med kløv, kjøpe noen få varer og la hunden bære det hjem igjen. Mange fluer i en smekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Risiko er det i alt. Man må selv avgjøre. Selv syns jeg det å binde fast hunden uten tilsyn på offentlig plass (butikk eller andre plasser) lett kan unngås, og dermed en veldig unødvendig ting å gjøre når man vet risikoene (hvor store/små farene enn er).

Ja, nettopp. Man må selv få avgjøre. At noen tar andre valg enn en selv betyr ikke at de velger feil liksom. Det jeg reagerte på er at du mener det betyr man er mindre glad i hunden sin enn du er, og at man kan takke seg selv om noe skjer.

(edit: Jeg er uenig med det at det er unødvendig å ta en risiko uansett hvor liten faren er. Da kan man ikke bevege seg ut døra rett og slett. Ja, ikke oppholde seg inne heller for den saks skyld.)

Og som sagt, jeg tror på generelt plan at den "better safe than sorry"-greia som mange fronter er minst like skadelig som forebyggende.

Jeg nekter å la livet mitt dikteres av alle mulige scenarioer som kan skje om alt skulle ligge til rette for det om jeg er skrekkelig uheldig. Det gjør noe med livskvaliteten min og slik ønsker jeg ikke å leve.

Jeg prøver å ta en realistisk risikovurdering i den gitte situasjon, bruke sunn fornuft og å ikke plage andre. Sånn stort sett. :)

Tror du misforsto meg litt :) Han er en lykkelig, lykkelig hund i all sin Astigalskap, og de som vil rappe han vil nok levere han tilbake rask. Han er ingen farlig hund, sikkert like farlig mot barn som Fyda tipper jeg :)

Ha ha! Ja, da skjønner jeg. :D Det kunne leses litt begge veier det du skrev tror jeg.

Det er godt med hunder som har så høy barnetoleranse. Det går liksom bare ut over dem selv om du skjønner? At det er hunden som må skjermes, ikke omverden. Jeg liker at ansvaret mitt ligger der.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nettopp. Man må selv få avgjøre. At noen tar andre valg enn en selv betyr ikke at de velger feil liksom. Det jeg reagerte på er at du mener det betyr man er mindre glad i hunden sin enn du er, og at man kan takke seg selv om noe skjer.

Jeg er for glad i hunden til at JEG gjør det.(vis meg hvor jeg sier at andre ikke er like glad i sin hund?) Det er folk som har for lite oppsyn med sine barn også - f.eks sett eksemplet ved vann der foreldre sitter og leser avisa, mobil osv. Jeg tror ikke de er mindre glad i barna sine bare for at jeg absolutt ikke turde dette selv.

Og som sagt, jeg tror på generelt plan at den "better safe than sorry"-greia som mange fronter er minst like skadelig som forebyggende.

Jeg nekter å la livet mitt dikteres av alle mulige scenarioer som kan skje om alt skulle ligge til rette for det om jeg er skrekkelig uheldig. Det gjør noe med livskvaliteten min og slik ønsker jeg ikke å leve.

Tja, jeg kan ikke se at jeg eller hunden lider noen nød bare for at han må være hjemme når jeg handler jeg da. Huset kan jo begynne å brenne det også, så det å 'dikteres' nekter vi vel alle på en eller annen måte. Både jeg og hunden har full livskvalitet uten at han er med til butikken.

Men når du snakket om bil - sammenlign det med at du kjører og det kommer en som har vikeplikt. Du har lett muligheten til å bremse (sette igjen hunden hjem, eller en følger med), men du står på krava/retten din og vil kjøre uten en idiots innblanding og som ikke overholder vikeplikt. Joda, 'idioten' vil da stoppe 9 av 10 tilfeller når h*n ser at du står på din rett. Men så har du den ene som kjører likevel. Du kolliderer. Ikke grovt uaktsomt, men ikke så veldig aktsomt heller da.

Beklager, selv om det er synd at du kolliderte, så syns jeg ikke så veldig synd på deg likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for glad i hunden til at JEG gjør det.(vis meg hvor jeg sier at andre ikke er like glad i sin hund?)

Det er implisitt i det første innlegget jeg siterte fra deg. Backpedal all you want. :)

Tja, jeg kan ikke se at jeg eller hunden lider noen nød bare for at han må være hjemme når jeg handler jeg da.

Det er heller ikke poenget og har ingenting med saken å gjøre. At han ikke lider noen nød hjemme betyr ikke at det er uansvarlig å ta ham med.

Men når du snakket om bil - sammenlign det med at du kjører og det kommer en som har vikeplikt. Du har lett muligheten til å bremse (sette igjen hunden hjem, eller en følger med), men du står på krava/retten din og vil kjøre uten en idiots innblanding og som ikke overholder vikeplikt. Joda, 'idioten' vil da stoppe 9 av 10 tilfeller når h*n ser at du står på din rett. Men så har du den ene som kjører likevel. Du kolliderer. Ikke grovt uaktsomt, men ikke så veldig aktsomt heller da.

Beklager, selv om det er synd at du kolliderte, så syns jeg ikke så veldig synd på deg likevel.

Du mener helt oppriktig at dette scenario er sammenlignbart med å binde en hund utenfor butikken om forholdene ligger til rette for det? Sorry, men lol! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er implisitt i det første innlegget jeg siterte fra deg. Backpedal all you want.

Forhold deg til hva folk skriver og ikke hva du tror ligger i det. Skal du først tolke, så lær deg å tolk riktig.

Det er heller ikke poenget og har ingenting med saken å gjøre. At han ikke lider noen nød hjemme betyr ikke at det er uansvarlig å ta ham med.

Nå må du forholde deg til hva du selv skriver. Du ville ikke at det skulle forringe livskvaliteten din. At det kunne være minst like skadelig å la den være hjemme. Du kan ikke forvente at andre tolker hva du skriver til det du nå vrir det til. Skriv ting rett ut hva du mener og les hva andre skriver uten å tolke og heller spør hvis du lurer, så blir det litt lettere å diskutere og vite hva den andre snakker om.

Uansvarlig, nehh ... det får være opp til hver enkelt hva de vil gjøre. Jeg kunne ikke tenkt meg å latt hunden være uten tilsyn slik.

Du mener helt oppriktig at dette scenario er sammenlignbart med å binde en hund utenfor butikken om forholdene ligger til rette for det? Sorry, men lol!

Ja, det mener jeg. Om man forlater hunden der man vet det er endel folk, så kan ting skje. Sånn er det bare og det er noe vi alle vet. (selv om det er sjeldent med stjeling og grovere ting - plaging fra barn er dog mer 'vanlig', da jeg har snakket til barn som b.l.a har slått hund med pinne utenfor butikk) Men man har jo rett på å binde fast hunden litt unna inngang.

Samme er det i trafikken. Det er noen som er idioter i trafikken og man risikerer en bulk hvis man bestandig skal holde på retten sin.

Samfunnet er ganske så sammensatt - idioter finner man overalt - hensyn må man ta overalt, selv om man har retten på sin side. Bare så synd det går utover hunden i enkelte tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhold deg til hva folk skriver og ikke hva du tror ligger i det. Skal du først tolke, så lær deg å tolk riktig.

Du er søt når du ror, det skal du ha. :kiss: Keep it going.

Nå må du forholde deg til hva du selv skriver. Du ville ikke at det skulle forringe livskvaliteten din. At det kunne være minst like skadelig å la den være hjemme. Du kan ikke forvente at andre tolker hva du skriver til det du nå vrir det til. Skriv ting rett ut hva du mener og les hva andre skriver uten å tolke og heller spør hvis du lurer, så blir det litt lettere å diskutere og vite hva den andre snakker om.

Du får ta ditt eget råd. Jeg skriver at på generell basis, så mener jeg at "better safe than sorry" er like destruktivt som forebyggende. Som du vet så betyr det at jeg ikke lenger prater spesifikt om å binde hunden utenfor butikken, men generelt om filosofien med å ikke tørre å ta risikoer uansett hvor små de måtte være. Dette er å dra fram det større bildet, og det er helt vanlig diskusjonskotyme.

Ja, det mener jeg.

Det er noe helt annet å aktivt oppsøke en konflikt selv om man har loven på sin rett (dure på selv om man ser at den med vikeplikt ikke tenker å stoppe), og å stille seg sårbar for at man kan bli utsatt for noe (generelt å leve livet). Det er mer sammenlignbart å si at man selv er ansvarlig om man parkerer bilen sin på offentlig plass, forlater den, og en annen bil durer rett inn i den.

Igjen, alt handler om risikovurdering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...