Gå til innhold
Hundesonen.no

Hågakollens Isak og Vardekampens Bris - Runderingsbilder side 8


Frida og fuglehundene
 Share

Recommended Posts

Isak er kjempekul å trene med, men han har aldri vært noe glad i å leke. Før så ble det en kamp, og ikke noe gøy for hverken han eller meg, så da har jeg bare brukt godbiter. Har etterhvert funnet ut at han virker veldig bra på avstandsbelønning og at han får "stjele" godbitene, enten ved å spise rett av posen, at jeg drar godbiten langs bakken eller at jeg drar en boks med godbiter langs bakken og så spiser han litt og litt etter som han klarer å stjele (han er kleptoman). I det siste har vi trent litt på å kjede sammen øvelser, og det har jeg utsatt litt med Isak nettopp fordi han er så vanskelig å belønne uten en spiselig forsterker. Nå har det løsnet! Jeg har flere ganger lekt med han i mellom øvelsene (dytter litt på han, går bakover og girer han opp med stemmen) og det virker :D Nå kan han feks gå tre hele øvelser med høy intensitet gjennom hele øvelsen, OG leke med bare meg mellom øvelsene OG han blir supergira av sluttforsterkeren. Han er til og med så gira at han bare begynner å tilby atferd når jeg setter han i utgangsstilling :P Fikk filmet det i dag, men han var enda morsommere i går, for da tok han piruetter og hoppet og var enda mer intens enn på videoen, hehe :)

 

 

Bare for å vise at han blir glad og leker litt, i dag (selvfølgelig da jeg ikke filmet) så småbeit han i genseren min og hoppet på meg også :D Det er stor forskjell altså, han som har "hata" å leke slik før :)

 

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 394
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ute på ny tur i går, sammen med en nabo. Vi var ute i 4,5 time, og bortsett fra en båndtur i dag så har de stort sett sovet fram til nå   Han har så økonomisk måte å løpe på han her....

I dag fikk jeg bildene fra da vi var hos fotografen, og jeg tenkte dere også kunne få se dem Fotografen er Rina-Bodil Brenden og hun holder til i Åsnes. Jeg vil virkelig anbefale henne

Blitt en stund siden sist jeg tok med kameraet på tur. I går var det -22 da vi gikk ut, og det ble bare 2,5 timer ute, for vi måtte snu da Bris ble veldig kald. Rakk å ta noen bilder allikevel, til tr

Posted Images

Frida: På plass!

Isak: Jammen! Godbitene er HER!

Frida: Kom hit da

Isak: Okay *løper inn*          *løper ut igjen* VAR JEG FLINK NÅ?

 

Han er så herlig! Den dekken i film#2 var jo bare råbra :D 

 

Haha, ja han er så morsom, for man ser at han tenker, hehe ;) Han er sånn som nekter å gå ut av ruta også, han planter alle beina i bakken og jeg må dra han ut mens han fortsatt nekter å gå, er jo DER godbitene kommer! Haha :D

 

Han har veldig fine dekker, alltid hatt naturlig for det (bortsett fra når bakken er våt, da virker han plutselig ikke ;):D Legger seg litt skjeivt da, for han klarer ikke å legge seg rett siden han holder kontakten, men om jeg bare går et miniskritt fram så blir han rettere :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var noe kjent med "Hågakollen" og kom til slutt på at faren min har jo en ES derfra :)

Ja, de er jo ganske store i setterverdenen, for ikke så lenge siden så vant nettopp tanta deres (lurer på hun er tante til begge, litt usikker) NM lavland, og der har både far og onkel til mine vært på pallen/vunnet tidligere :)

 

Hvor gammel er faren din sin ES?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er jo ganske store i setterverdenen, for ikke så lenge siden så vant nettopp tanta deres (lurer på hun er tante til begge, litt usikker) NM lavland, og der har både far og onkel til mine vært på pallen/vunnet tidligere :)

 

Hvor gammel er faren din sin ES?

Jeg tror Storm er rundt tre år, uten at jeg skal si det for sikkert. Han overtok han for ikke så lenge siden :)

Jeg kan ingen verdens ting om jakt, men har fått inntrykk av at han gjør det greit, det er først nå han blir brukt til det :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i praksis på en demensavdeling, og der er det flere som er glade i dyr. Jeg har en oppgave hvor jeg skal sette i gang en aktivitet, og i går tok jeg med Bris for å se om dette kunne være noe for han og de eldre :) Det var veldig koselig, man så at de lyste opp, og ei som bare sitter og døser hele tiden hadde stoore øyne og fulgte med på han selv om han satt ved noen andre beboere og ikke hadde direkte kontakt med henne. Bris har vært på sykehjemmet før, men da var han valp, så det var spennende å se hvordan han tok det nå. Litt gira fordi han giret seg opp i bilen (bil = gøy, ulempen ved å ikke ha lappen og egen bil :p), men han er ikke en hund som overfaller folk og har alle beina på bakken, så det gikk greit :)

Her får Bris litt kos av en av beboerne som koste masse med han og var kjempeinteressert i han :)

 

Pelsterapi

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å kunne ta med hundene på jobb for å spre litt glede :wub:

Vi var bare innom på fridagen min, men Bris var med på jobb fra han var 3 mnd til ca 6 mnd :) Da jobbet jeg i en bolig med ungdommer med lett psykisk utviklingshemming, og da var han blant annet med på trøste en med kjærlighetssorg :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vi har gått tur med Bella og Iselin i dag. Det ble en "kort" tur og bare tre timer, men vi hadde litt på timeplanen senere i dag begge to. 

Da vi kom hjem lå det to nystrikkede Fanagensere til gutta i postkassen, og de ble så fine i den fargekombinasjonen :D Genserne ble litt store akkurat rundt midjen, men vi får finne en lur løsning der. Ikke verst når den som har strikka ikke har hatt oppskrift og kun hatt noen få mål å gå etter :)

 

Her er det en liten snutt fra sykkelturen vi hadde før gutta fikk løpe med Bella, dette er fra 1 km lang oppoverbakke. Jeg må til og med bremse i bakkene :P

 

 

 

 

 

22800325256_56abee593d_z.jpg

22202669724_75ed30042b_z.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Gratulerer med seksårsdagen til Isak :D Tenkt at noe så lite og søtt kan være så utspekulert og "heftig" å ha i hus de første to årene. De øynene der er grunnen til at han har overlevd :lol: Han er alt jeg ikke ønsker i en hund, men samtidig helt rå på noen områder. Han skal ha for den stødige mentaliteten, trygg og selvstendig og verden kan rase sammen uten at han blir redd. Isak kan bety "han som ler" og "han som får andre til å le", og uten at jeg visste det var det et meget passende valg, for han der har gjort mye faenskap og fått meg til å le mange ganger :lol: Og grine.... :lol:

27196_10150157248810591_8365655_n.jpg?oh

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt en stund siden sist jeg tok med kameraet på tur. I går var det -22 da vi gikk ut, og det ble bare 2,5 timer ute, for vi måtte snu da Bris ble veldig kald. Rakk å ta noen bilder allikevel, til tross for litt kortere tur og kaldt vær :)

 

Kjekkasen min :wub:

24174130329_777390cfcd_z.jpg

 

23915067033_1db02ce6e9_z.jpg

 

Bris i supermanndrakta si, som måtte av siden han ikke ville løpe noe særlig med den på OG han rullet seg så han ble våt og enda mere kald

24459519631_1c7fa7aa8d_z.jpg

 

Fint ute!

24515629926_9d9ca490df_z.jpg

 

Tekniske problemer

24246217500_d7b6a04b50_z.jpg

 

Bris er kald

23913553754_e7ffdff28f_z.jpg

 

24515505186_4d4d215ecf_z.jpg

 

Håppsideisi

24541648585_8d085498ce_z.jpg

 

Bris tar betydningen av fuglehund til nye høyder :lol:

24541616715_d59139d86f_z.jpg

 

24246051700_2e3fd28d23_z.jpg

 

24515338066_50fb7602a8_z.jpg

 

Her syntes ikke kameraet at det lenger var noen god ide å fokusere, det var for kaldt!

24459041701_2503e70a12_z.jpg

 

24433037102_b69d1c2655_z.jpg

 

24246719460_355682e27a_z.jpg

 

24174458139_ed4c02b178_z.jpg

 

23914022704_415e769917_z.jpg

 

 

 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mirai skrev:

Så fint lys på de bildene, de matcher jo gutta så de nesten forsvinner inn i bakgrunnen noen ganger! :D Jeg syns ikke 2,5 timer er "bare" i -22, hadde sikkert ikke orket mer selv :lol: . 

Ja, det var nydelig lys et par steder! :D Hehe, vi bruker å være ute i ca fire timer da vi går den turen, men Bris ville bli varm igjen :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...