Gå til innhold
Hundesonen.no

En god hjemmeside

Guest Vicky

Recommended Posts

Skrevet

Hva bør en god hjemmeside inneholde? Hva er viktig å ta med? Hva syns dere er interessant å lese om?

Skrevet

Dette lurer jeg litt på også.. Syns jeg trenger litt mer på siden min. Men jeg kan jo skrive litt hva jeg syns er fint å ha med!

-Info om hunden, gjerne bilder av mor og far, en egen side som sier litt om bare hunden og hvordan den er liksom.

- Om eieren, fint å bli litt kjent med denne også

- Bilder!!

- Gjerne film om det er mulig

- Stamtavle med bilder, det er morro å se

- Også om rasen, stell osv

Kommer ikke på så mye mer i og med at jeg sliter med det samme selv, hehe.

Skrevet

Ok :) takk for listen! Fint å vite hva folk syns er interessant å se på liksom.... andre som har forslag?

Skrevet

IW har jo nevnt det meste. kriterier og resultater fra utstillinger LP osv er jo også kjekt og ha med, om du driver med det (og det gjør du jo :D)

om noen av hundene i stamtavlen har hevdet seg ekstra i noe, er jo også det gøy og få med. der har jo du astrid, lizzard :D

synns også det er kjekt og kunne lese litt om hvordan hunden blir trent osv. selv om vi på hundesonen vet det når det gjelder hverandre, mewn det etr jo ikke bare vi som besøker sidene :P

Skrevet

Bilder syns jeg er artig. Masse bilder. Men med forskjellige album så man holder orden på hva man har sett, også syns jeg personlig at det er greiest å bare trykke på en link også kommer alle bildene i det albumet på en side - sånn som jeg har gjort det. Men det er det sikkert forskjellige meninger om.

Også syns jeg det er greit med en side om eiern(e) til hunden. Og en side om hunden selvsagt, hvor det står litt om hvordan den er og hva den liker osv. Syns også det er artig å lese hvilke kommandoer/øvelser hunden kan.

Også litt praktisk om rasen - hvordan den er, hva som er positivt, hva som er negativt, kort bakgrunnshistorie osv. Jeg syns i alle fall ikke det er interessant når rasestandarden er limt inn - den kan man jo finne på nkk.no.

Skrevet

Bilder bilder bilder!!!

Info om både deg og hunden

Info om hva dere trener og bilder

Bilder av vennene til hunden syntes jeg er gøy.

Stammen til hunden og evt bilder av familien

Osv osv...

Skrevet
Hva bør en god hjemmeside inneholde? Hva er viktig å ta med? Hva syns dere er interessant å lese om?

Er det en hjemmeside om deg eller Vicky.? Sikkert begge.?

Synes det er fint å dele opp så man har dedikert en egen side for hunden & en egen sider for seg selv...

Om deg så vil jo allefall jeg høre om hobbyene dine, interessene dine hvasom opptar deg mest for tiden osv... Å Bilder & Fakta om deg såklart. (men husk å tenke på at du ikke må legge ut for mye info heller da, internett er ikke et trygt sted... :evil: )

Om vicky så er jo det meste nevnt... Bilder Bilder Bilder..... :D

Skrevet

Oi!!! Så masse gode tips og forslag!! :D

Tusen takk folkens! dere er til stor hjelp

Skrevet

De meste er nevnt over, men et par ting har jeg lyst å legge til.

Om det er snakk om hjemmeside til en kennel og/eller avlshund, så ha med resultater på avkom/oppdrett. Også de dårige resultatene, eks om søsken/avkom har HD, strøket en mentaltest etc.

Ang masse bilder. Husk at ikke alle sitter med nye maskiner og bredbånd. Tenk på at folk med bare vanlig modem også skal kunne se på sidene uten at de tar alt for lang tid å laste ned.

Tenk litt på kvaliteten på bildene også. At ikke du putter ut en haug med bilder i dårlig kvalitet. Eller mange like bilder.

Pass på at siden fungerer i fler nettlesere enn bare Explorer, selv om IE dominerer enda, bruker fler og fler Firefox og Opera eks. Og helst i flere oppløsninger også.

Ellers forsvinner jeg selv fort ut av sidene om det er veldig sterke farger, dårlig kontrast mellom bakgrunn og tekst, bakgrunnsmusikk og for mye som beveger seg av diverse animasjoner... (Kommer jo litt an på innholdet...).

Ja. Dagbok :-) Det er alltid moro å lese.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...