Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Det bøtter ned masse regn og voffsen har ikke vært på do på mange timer. Hun holder seg. Jeg har prøvd å tatt henne ut femten til tyve ganger i kveld men hun nekter å tisse. Hun nekter plent å gå ut ytterdøra og hun stopper der. Jeg prøver å gå ut sammen med henne men neida hun vil ikke ut i regnet. Jeg sier hun skal tisse og gå på do men hun liker ikke å bli våt i pelsen. Så går vi inn igjen og da bjeffer og piper henne og er frustrert. Stakkars voffsen. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Vi har ett tak ved utgangen og jeg spør voffsen om hun kan tisse er men neida hun nekter og jeg venter ute lenge men hun går ikke. Noe jeg kan gjøre nå? Jeg får helt vondt av voffsen når hun bare piper stakkars og er urolig og piper irritert ut og gauler lavt. Stakkars lille men jeg prøver jo gang på gang å få henne til å gå på do. :P Voffsen holder seg sånn stakkars. Jeg vet jo at det er fælt å måtte på do og ikke tør/får til å gå på do.

Noen flere hunder som gjør sånn her?

Skrevet

Ta på deg regnjakka og gå tur?

evnt gir du pokker og lar den sutre. Mine holder seg ofte når det er regnvær men de kan også gå på tur osv og da gjør de fra seg.

• Like 1
Skrevet

Her i huset får de ikke gå inn før de har vært på do.. Det betyr jo lengre de holder seg, så lengre må de være ute i regnet.. Det er ganske effektivt på de fleste hundene ;)

Skrevet

Har du tatt på henne bånd og gått tur? Eller bare hatt henne løs og "tilbudt" henne å tisse? Min liker regn han, men bøtter det ned går han ikke ut frivillig.

Så får du heller bli litt våt :D

Skrevet

Nå har jeg en hund som ikke har noe imot å gå tur i regnvær...(eieren er bergenser, må vite! :P ) Men hadde han holdt på som TS sin hund, så hadde jeg faktisk vært så "slem" å dratt han med ut på tur uansett. Jeg orker ikke sånn dilling og hunder må jo på do. Evt hadde jeg tatt på hunden et regndekken og gått ut på tur.

Skrevet

Her er det på med dekkenet og ut på tur, så får hun komme inn igjen når hun har tissa. Det hender hun må løftes ut ytterdøra da, men. :P

Skrevet

To muligheter. Ut og gå en tur eller la henne holde seg til neste gang du føler for og lufte.. Jeg prøver stort sett og legge opp til at hundene skal få gjort fra seg før jeg drar på jobb, før natta osv, men Varga har det ikke alltid så travelt med og gå på do uansett hvor lenge hun har holdt seg. Om jeg er ute og rusler i 15 min på morgenen og hun ikke klarer og tisse da så må hun faktisk bare holde seg til jeg kommer hjem igjen. Det blir mange timer, men må de på do så får de jaggu benytte sjangsen når de har den. Ikke for det, hun ser ikke det minste stressa ut når jeg kommer hjem, selv om hun har holdt seg i 17 timer...

Skrevet

...Husk at hunden merker at du er bekymret og redd for at den har det vondt! Hvis du slapper av, og kanskje putter noe leverpostei eller rømme i vannet, så den drikker masse, så tisser den nok skal du se! =)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...