Gå til innhold
Hundesonen.no

Cacib til hund som allerede er INT UCH.


Hampus
 Share

Recommended Posts

Så GD har farge CACIB, men ikke farge CERT?

spesielle greier, og alltid moro å høre om sånne ting :)

Ikke fargecert i Norge nei, men jeg tror de har det i Finland? I Tyskland er det fargecert, oppdelt på samme måte som cacibene.

Fargecacibene kom av at man ønsket å oppmuntre til å stille i flere land, for å holde avlsbasen bredest mulig, spesielt for de "fargede" hundene. Int ch var nesten umulig å oppnå for de som ikke var gule/tigret, og man sto i fare for å avle seg inn i et hjørne. Med fargecacibet fikk man lettere importert hunder fra UK/USA, samt solgt/kjøpt valper i Tyskland. Dette har rasen definitivt vunnet på :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg fikk res-CACIB på tispa mi som junior. Forsøkte å si ifra at hun stilte i "feil" klasse (hun var over 15mnd), men jeg har nå en pen orange slufse som ikke er verd noe her hjemme.

Heldigvis var det ingen 3BTK med CK, for hva gjør man da? Hvis 3BTK også egentlig er av CACIB kvalitet i henhold til dommeren (vet at CK ikke er samme som CACIB kval, men det kunne jo være at dommer syntes det) og min var i feil klasse?

Hun har seinere fått CACIB som er fullverdig da :D

Hvorfor skulle hun ikke hatt res. cacibet? hvis hun var over 15 mnd og 2btk så skal hun vel ha res. cacibet hvis dommeren mener hun er god nok? Kan de ikke få cacib i junior klasse hvis de er over 15 mnd?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle hun ikke hatt res. cacibet? hvis hun var over 15 mnd og 2btk så skal hun vel ha res. cacibet hvis dommeren mener hun er god nok? Kan de ikke få cacib i junior klasse hvis de er over 15 mnd?

Nei, da har man stilt i feil klasse. Samme som veteraner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle hun ikke hatt res. cacibet? hvis hun var over 15 mnd og 2btk så skal hun vel ha res. cacibet hvis dommeren mener hun er god nok? Kan de ikke få cacib i junior klasse hvis de er over 15 mnd?

Nei, da har man stilt i feil klasse. Samme som veteraner det.

Stemmer som Siri Eveline sier. I JK får de ikke CACIB/res-CACIB fordi om de er over 15mndr. Jeg visste jo det når jeg meldte henne på, men ville forsøke meg på det nasjonale stor certet. Og valgte helt bevisst å holde henne i JK til hun ble 18 mnd. Selv om hun kunne gått i både UK og AK fra 15mnd.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...