Gå til innhold
Hundesonen.no

Tahlly, Trez og Chili - groenendael og dalmatiner

Recommended Posts

• Svar 185
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi fikk opprykk til elite i går :D Totalt 267 poeng, vinner av klassen, og med poeng i alle øvelser ble det også gullmerke m/ hvitt

Trez har debutert som junior i utstillingsringen og fått sitt første cert på NBFK sin spesialutstilling i Bergen  Og Tahlly har bestått ferdselsprøven med gode predikater på lydigheten  Nytt

Chili har bursdag i dag, 8 år gammel Bilde tatt av @

Posted Images

Skrevet

Vi har prøvd oss i lydighetsringen igjen :) Kom hjem med førsteplass i klassen, og opprykk til LP2 :D 164,5 poeng :) Kommentar fra dommer: Ryddig fører, litt uryddig hund :P Tahlly er enda en vims av en unghund :) Hele kritikken finnes i bloggen :)

004.JPG

• Like 3
  • 4 weeks later...
Skrevet

Noen har grodd litt pels i sommer :) Tahlly har nå blitt 18 mnd.

055.jpg038.JPG

Og frøken prikk er også med på tur :)

005.JPG

Tahlly har vokst opp til å bli en herlig gutt, om enn noe blond innimellom :P Han kunne gjerne ha vert bare bittelitt tøffere, håper det kommer med alderen og litt mer selvtillit. Han skal gjennom MH 17.08, blir spennende å se om resultatene der stemmer med min erfaring med han :)

• Like 1
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Skrevet

Tahlly har løpt sine siste venstresvinger for i år, og endte med cert, 2BHK ene dagen, og flat rød andre dagen. Han skal fortsatt utvikle seg mye i kroppen, men er på god vei :)

002.JPG

011.JPG036.JPG

Merker godt at LP-basillen har festet seg, hadde mye mer lyst til å starte LP enn å løpe venstresvinger i helgen :lol:

• Like 3
Skrevet

Fineste Tahlly :wub: Og det er klart at lydighet er mye gøyere enn venstresvinger *fnise*
Gleder meg til å se hva dere får til fremover, dere er en knallgod ekvipasje :D

• Like 1
Skrevet

Fineste Tahlly :wub: Og det er klart at lydighet er mye gøyere enn venstresvinger *fnise*

Gleder meg til å se hva dere får til fremover, dere er en knallgod ekvipasje :D

:icon_redface:

Vi skal i vert fall starte i klasse to til våren :)

• 4 weeks later...
Skrevet

Siste helseresultat tikket inn i dag, Tahlly ble øyelyst. Dessverre ble det påvist plakk på bakre linsekapsel, venstre øye. Han har grad 2-3, og da er anbefalingen at han ikke skal gå i avl. Heldigvis er dette noe som ikke vil påvirke hverdagen hans, vi fortsetter løpet som før :)

Ikke helt uventet dette for meg, noe har det vert med alle hunder eg har hatt.

Skrevet

Det var leit med øyet :(

Det påvirker hverken syn eller livskvalitet, så det har ingenting å si for Tahlly :) Oppdretteren ønsker at vi øyelyser en gang til for å få en annens vurdering, men det blir nok ikke før neste år.

Skrevet

Det påvirker hverken syn eller livskvalitet, så det har ingenting å si for Tahlly :) Oppdretteren ønsker at vi øyelyser en gang til for å få en annens vurdering, men det blir nok ikke før neste år.

Neida, og det er jo såklart det viktigste, men kjedelig likevel.
  • Like 1
  • 1 month later...