Gå til innhold
Hundesonen.no

Sterkt kobbel


Ara
 Share

Recommended Posts

Trenger nytt kobbel til Oscar. Det jeg bruker nå har han hatt siden jeg fikk ham, begynner å bli rimelig slitt. Nå drar han ikke i bånd, men skal aldri si aldri. Så leter etter et som tåler en støyt. Gjerne et slikt med flere ringer i (treningskobbel?) Men ikke et som er altfor langt siden Oscar er så høy, liker ikke kjempelange, føler jeg har mer kontroll med bånd som ikke er 2-3 meter liksom. Så har dere noen å anbefale ? og legg gjerne ved link til hvor man kan kjøpe dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alac lærkobbel! .. dog har de ikke ringer. på Coob obs etc har de faktisk sånne treningskobbel du nevner, med ringer. Det er bilde av berner sennen hund på pakken (om jeg husker rett), og karabinkrokene er type "neste størrelse er til hest" (=store).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nylonkobbel er supersterkt vanligvis, og vondt å holde i. Lærkobbel er ikke fullt så sterkt som nylon (dog ganske solid hvis man kjøper ett litt tykt ett med bredde, Trine hundeutstyr fører veeeldig gode - solide - lærkobbel), men det er søren meg så mye bedre å holde i. Jeg synes at nylon svir godt hvis man har en hund som bruker krefter, så jeg sverger til lærkobbel. På de 12 årene jeg har drevet med hund, så er det kun ett lærkobbel som har røket, og det var allerede nesten tygget over på midten.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange tips :) Jeg testa et idag som ei sa var sååå bra. Men det var rundt, så når Oscar ikke gikk helt ved siden av meg at han la litt press på det så svidde det i hånda. Så da er runde kobbel ikke noe for meg heller. Skal sjekke ut linkene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt meg dette og er super fornøyd. Veldig anvendelig, sterkt og solid

Dette er ikke så sterkt som man skulle tro, festene til ringene er svært svake og det skal ikke mye til for at de ryker. Hos meg var det nok en kombinasjon av at det har hengt etter i gjørme og slikt, og blitt brukt litt og plutselig en dag manglet jeg den ene ringen. Har heldigvis lydig hund som kommer på kommando.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk kjøpt ett på coop extra, og jeg MÅ ha bånd som holder skikkelige rykk (ninja-katter i grøftet f.eks), og det har nå bestått katte-testen med glans, opptil flere ganger! Nå er jeg egentlig mest glad i lær, men kvaliteten på dette har overrasket meg litt, har hatt nylonbånd før som bare har begynt å loe, men dette er like glatt enda. Også er det 2,5 meter langt! Med kroker i begge ender, og flere ringer. Anbefaler det :-) De har i lysebrunt, sort og rødt, som jeg har sett. (Det er forresten i mykt nylon, så utmerket å holde i.)

Ellers har jeg lærbånd fra ebay, han lager i flere bredder. Jeg bommet litt, og bestilte for bredt. Men veldig fornøyd med kvaliteten, mykt og "friskt" lær. http://stores.ebay.com/Tehama-Leather-Man?_rdc=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger også til alac sine skinnbånd makan til gode bånd altså!Blir bare bedre eldre de blir;)

Før sverget jeg også til bånd med ringer og kroker pga letter om skal sette fast frøkena en plass.Nå derimot synes jeg bånd med det blir unødvendig tunge siden er vant til alac båndet!Har løst det med kjøpe en liten krok festet i "håndtak festet" fungerer strålende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte kun MR-kobblet før jeg også og er egentlig stor fan av de;) Helt til blandings frøkena her som ikke akkorat er stor og for det meste er løs slet av to strikker i løpet av 3 måneder når hun var ung.De skal jo ikke være sånn da var mest sansynligvis en produksjons feil;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...