Gå til innhold
Hundesonen.no

Sukk hunden fikk tak i en pakke med Ibuprofen


Recommended Posts

Takk for tips. Leser at man må kontakte vet. hvis hunden får i seg 5mg pr. kilo kroppsvekt. Er utrolig dyrt å få vethjelp nå på denne tiden av døgnet. Vil koste flere tusen. Jeg får følge med og se om det trengs.

Ring giftinformasjonen å hør hva de sier uansett. Mener de at du bør ta turen til dyrlegen,så gjør det. Det kan bli dyrt ja,men sånn er det å ha hund.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg tviler på at han fikk i seg noe siden jeg plukket opp mye.

ok, jeg fikk inntrykket av at hunden hadde fått i seg 4 stk...

Jeg hadde uansett ringt veterinæren (det koster ikke noe å ringe nød vet) og spurt etter hvilke symptomer jeg skulle ha sett etter og evt hvor farlig det er for en hund å spise ibux.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Takk for tips. Leser at man må kontakte vet. hvis hunden får i seg 5mg pr. kilo kroppsvekt. Er utrolig dyrt å få vethjelp nå på denne tiden av døgnet. Vil koste flere tusen. Jeg får følge med og se om det trengs.

Hvorfor ringer du ikke giftinformasjonen som AnetteH skriver? Slå opp ordet forgiftning om noe er uklart hos deg, eller startet du bare tråden for å få oppmerksomhet? Kontakte veterinær ved inntak over 5mg pr kg kroppsvekt betyr fare for forgiftning, ikke få blomster for at du gadd ¨å ringe.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tygde på den. Manglet en 4-5 tabletter, men jeg plukket opp sikkert like mange. Håper det går bra, men blir bekymret. En tablett inneholder 400mg.

Du plukket opp sikkert like mange, skriver du. Betyr det at de var blitt delt opp i biter? Er dette en valp?

Jeg haddet villet vært ytterst forsiktig hvis min hund hadde vært bortpå ibuxen og tygget, for så lite som 50 mg per kilo kan gi alvorlige forgiftningssymptomer med døden til følge.

Hvis du har bestemt deg for å vente og se, da hadde jeg i hvert fall funnet ut hvem og hvor som vakthavende veterinær i natt, ha klart full-ladet telefon/transport/penger og være riktig så bevisst på hvilke symptomer som er vanlig og mindre vanlige for forgiftningen. Husk også at når du ser symptomene så kan det allerede være for sent for hunden din, så vær for all del klar over hva du gjør når du velger å avvente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1/8 av 400mg. :o

Oi, enda verre!

Når det er sagt så spiste snusern litt på noe ibux som valp, riktignok ikke så mye, og hun var ganske stor alt da, og da ringte jeg giftsentralen og fikk veldig god hjelp. :) De mente det skulle være greit siden hun er så stor som hun er, men fikk beskjed om å passe på og ringe vet. med en gang om det var noe som ikke stemte. Samt at jeg kunne gi henne kull, noe jeg ikke hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg telte hvor mange tabletter som manglet på brettet, og telte hvor mange jeg fant. Fant fire hele og et par i biter. Jeg tror ikke hunden fikk i seg noe.

Det er akkurat som om du leter etter unnskyldninger for ikke å ta den telefonsamtalen? Ring i det minste, så får du kanskje noen tips om tiltak, hva du skal være obs på, hvor lenge, o.l. At internett forteller deg noe er ikke noe kvalitetsstempel akkurat, der står det mye rart. I giftinformasjonen kan de gi deg mye bedre svar enn googling kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Husvarm. Klem. Hunden viser ikke noen tegn på å ha blitt forgiftet. Han tygde på brettet med tabletter, men han har ikke fått i seg noe er jeg sikker på. Jeg fant alle pillene ja. De fleste hele og en i deler. Jeg er sikkert på at han ikke spiste noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en merkelig tråd...

Når det kommer til hunder og legemidler skal man ikke tro, man skal vite. I hvertfall når det gjelder reseptbelagte smertestillende tabletter.

Jeg vil tro at å ikke kontakte vetrinær eller giftsentralen går under dyrevernloven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Husvarm. Klem. Hunden viser ikke noen tegn på å ha blitt forgiftet. Han tygde på brettet med tabletter, men han har ikke fått i seg noe er jeg sikker på. Jeg fant alle pillene ja. De fleste hele og en i deler. Jeg er sikkert på at han ikke spiste noen.

Ergo, bikkja di kan ha fått i seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...