Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Guest janson
Skrevet

Kong, div tennisballer og (spesielt) avklipte joggebukseben har vært veldig populære her i huset. :)

Skrevet

Valp: utstlitt kjøkkenhåndkle med knute på, som ble dyppet i vann og lagt i fryseren et par timer.

Voksen: utslitt dongrybukse, klipte av beina og slo knute på dem, vips var de det kuleste i verden.

Har kjøpt dyre leker, men de ser han bare stygt på og finner seg en pinne. Med et dongrybuksebein i hånda er jeg verdens navle :D

Ellers står kong med snor høyt i kurs. Tennisballer er også stor stas, og lekes gjerne med på egen hånd; men det er forbruksvare så det gjelder å kjenne noen som spiller tennis, så får man jevn tilgang på slitte leketøy :D

Skrevet

Ting som piper og kan ristes. Kuma elsker de små fillene som Ozzy linka til over her. Sånne knytta bånd er også kjempegøy for da kan man ha drakamp!

Guest Michellus
Skrevet

Saueskinnsdrakampleker, pipeballer og lærfilleting faller best i smak her.

Skrevet

-Sokker

-Truser

-Pappesker

Av kjøpte leker så er det en sånn som har blitt lekt mest med:

shaunthesheep.jpg

Den rister når man drar den i halen,og Bææer når man trykker den på nesen. Kjempegøy! :D

Har ikke en for øyeblikket,Zara har drept to :P

*inn å bestille ny*

Skrevet

Toppen av alt er ting som har pels og piper. Skinneez er best, men det meste går.

Ellers funker alt som går an å dra i; fra gamle t-skjorter til pinner jeg finner i skogen til bamser til egne drakampleker kjøpt i dyrebutikk.

Deretter kommer baller med pip, men det hender at det er artigere enn vanlige drakampleker, og helt oppe blant drakamp med pip, så det varierer litt. Men sånn generelt er ting med pels og pip top notch :P

Skrevet

De rottebamsene i barneavdelingen på IKEA er en megahit hos oss. Og med en gang vi fikk ham var et gammelt kjøkkenhåndkle med knute i hver ende den kuleste draleken.

Og så er den grisen i latex som grynter når han biter på den også superkul (en anelse enerverende for oss i lengden, men han er så glad i den, så det går bra :) )

Skrevet

Fotballstrømpe med tennisball i ene enden og knute i andre er favoritten her! Ellers går det i andre typer baller med tau i som er veldig gøy å slenge rundt i alle retninger :)

Skrevet

KONG Wubba troner på førsteplassen, uten tvil. Selv om det ligger leker strødd utover, er det alltid denne som ender opp med å bli mest brukt, både av Casper og av hunder som er på besøk. Skikkelig allround leke, piper, god å holde i, god å kaste, god til drakamp, holdbar etc etc. Alt man trenger er en wubba. Liten og råsa er best! Hilsen Casper :-) Venter på en vann-wubba i posten og nå, regner med at den og vil falle i smak. Generelt digger Casper det meste som kommer fra the kong company.

Kong-Wubba-2.jpg

Skrevet

Yndlingens over alle yndlingser er en liten lilla drage pipedyr, den har han ikke fri tilgang til ;) også fikk han en laaaang skange som har masse fin pels, og annenhvert "ledd" er pip, den er også en slager, ogsa har han et esel fra obs, den er godt kost og lekt med, mangler et par ben men like fin forde :) også er tomflasker super kult!

Skrevet

Hjemmelagde leker er mest suksess her i huset.. Oppvask håndkle med knute på,arbeids hansker osv

Men de er også veldig glad i dissa ppe leke bamsene :innocent:

Skrevet

Grim syntes egentlig det bare er gøy å leke for å leke, og ikke som trenings-belønning. Yay liksom. Så når jeg kommer over noe han tenner på som jeg i tillegg får brukt litt under trening, blir jeg megahappy. Sålangt er disse favorittene hans:

http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=L192#

http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=L351

http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=L317

og lærbåndet da. Evig klassiker.

Edit: han er jo ikke helt valp lenger da. :icon_redface:

Skrevet

Plysjdyr uten fyll - som vi heldigvis fant i en svensk matbutikk for under 50,- og en liten, rund kong med lang snor.

Guest atiram
Skrevet

her i huset er det skinneez som er favoritten.

de tøydyrene uten fyll vet du.

mocca har også en pattebamse hun har hatt siden hun var valp.

skulle gjerne hatt en ny slik nå, da den gamle begynner å bli utpattet.

den kom fra kremmerhuset og var egentlig ikke tenkt som hundeleke,..men men.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ikke et dumt spørsmål i det hele tatt! Det er faktisk veldig lurt å tenke på både helse, mengde og hva slags belønning man bruker. Til valp ville jeg brukt små, myke godbiter som er lette å spise raskt. Poenget er at bitene skal være bittesmå, spesielt når du belønner ofte. Bruker du mye godbiter i trening, kan du gjerne ta litt av dagsrasjonen og bruke den som treningsmat. I starten belønner man ofte, fordi valpen skal forstå hva som lønner seg. Etter hvert som atferden blir mer stabil, kan du begynne å belønne mer variert: noen ganger godbit, noen ganger ros, noen ganger lek, noen ganger å få snuse, hilse eller løpe videre. Lek kan også være en veldig god belønning, særlig for valper som synes drakamp, jaktlek eller leke sammen med deg er gøy. Du trenger ikke ha alle lommer fulle for alltid, men i valpeperioden er det smart å ha belønning lett tilgjengelig. Etter hvert faser du ikke belønningen helt ut, men du belønner sjeldnere og mer strategisk. Jeg har skrevet mer om ulike typer belønning her: Belønning – hvordan og med hva belønner jeg hunden min?
    • Jeg har en venninne som har to hunder mad navn Emmy og Lilly, så det var litt morsomt! Jeg synes Emmy er finest av de tre
    • Ja, det kan absolutt virke som om en hund har “null sosiale ferdigheter”, spesielt hvis hun har hatt lite gode erfaringer med andre hunder, dårlig sosialisering, mye stress eller har lært at konflikt er den tryggeste strategien. Men ofte handler det ikke om at hunden “ikke gidder å forstå”, men at hun blir så stresset, usikker eller gira at hun ikke klarer å lese signalene godt nok. Da kan hun enten bli for intens, gå for tett på, overse dempende signaler eller reagere kraftig når andre hunder sier ifra. Jeg ville ikke latt henne “finne ut av det selv” med andre hunder hvis det stadig ender i konflikt. Da får hun bare mer trening i feil strategi, og de andre hundene får en dårlig opplevelse. I stedet ville jeg jobbet med veldig kontrollerte møter: god avstand, rolige hunder, korte økter, parallelle turer og pauser før det bikker over. Målet er ikke nødvendigvis at hun skal bli sosial med alle hunder, men at hun lærer å være rolig rundt andre hunder uten å måtte bort, mase, kjefte eller skape konflikt.
    • Hei! Jeg ville vært litt forsiktig med å tolke dette som “bølling”, selv om det kan se sånn ut. Hos usikre hunder kan bjeffing fort bli en strategi som fungerer: “jeg bjeffer, og da får jeg mer kontroll / den andre hunden holder avstand”. Selv om nabohunden er snill, betyr ikke det nødvendigvis at Lilje opplever situasjonen som trygg. Jeg ville derfor ikke latt henne være tett på ham når hun kjefter, men heller bruke ham som en trygg treningshund på større avstand. Gå parallelle turer der hun slipper direkte kontakt, blikk og press. Belønn rolig atferd, snusing, kontakt med deg og det å kunne se ham uten å reagere. Hvis hun begynner å kjefte, er dere sannsynligvis for nærme eller situasjonen varer for lenge. Målet er ikke at hun skal “skjerpe seg”, men at hun lærer en annen strategi enn å skremme bort. Og for nabohundens skyld er det helt fair å skjerme ham fra å bli kjeftet på tett oppi. Jeg ville fortsatt brukt snille hunder i treningen, men med mer avstand, kortere økter og mindre direkte samhandling. Jeg har skrevet mer om dette her: Hunden bjeffer på andre hunder – hva kan du gjøre?
    • Hei! Dette høres ut som en hund som allerede går med ganske høyt stressnivå, og da kan bilkjøring fort bli veldig overveldende. Særlig for en omplasseringshund som fortsatt er i en ny situasjon. Jeg ville forsøkt å dele biltreningen opp i veldig små steg, og ikke bare “kjøre mer” for at hun skal venne seg til det. Start gjerne med bilen helt i ro: gå bort til bilen, belønn, gå vekk igjen. Etter hvert kan hun være inni bilen uten at dere kjører, så med motoren på, og til slutt veldig korte kjøreturer. Målet er at bilen gradvis blir forutsigbar og trygg, ikke noe hun må “holde ut”. At hun ikke takler å være alene i bilen, ville jeg trent på separat og på samme måte: så korte avstander/sekunder at hun ikke rekker å få panikk. Jeg har skrevet en mer konkret steg-for-steg-guide her: Biltrening for redde hunder
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...