Gå til innhold
Hundesonen.no

klippte en klo litt for langt innpå....


Caro
 Share

Recommended Posts

hei, bare ett kjapt spørsmål, jeg klippa klørne til dyret nå for 10 min siden, Når jeg skulle ta en klo på fram foten så rykket han til (tror han så noe, uansett) så blei jeg skompa litt og klippa litt for langt innpå så han starta å striiiii blø og det stoppa ikke...jeg skylte i grønnsåpe vann også nå har han en sokk på så vet ikke om det blør enda.

Men er dette farlig, burde jeg ringe dyrlegen liksom eller går dette over av seg selv?

Har hørt ett råd: bruk en utbrent fyrstikk å "svi igjen" såret..MEN jeg ville ikke prøve det. Det må da være utrolig vondt..er det ikke noe nærver der??

Takk for alle råd. :)

red: skrivefeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det heilt med ro, det er ikkje farleg. Dette er slikt som kan skje alle og einkvar, og det pleier å stoppe etter ei stund. Om du har isbitar, så kan du prøve å holde det på kloa :)

Puh. okei! :) tusen takk ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går over ja :) Men det kan fort bli litt grisete, klørne kan blø ganske mye selv om det er uskyldig. Det fins blodstopp-pulver som kan være kjekt å ha liggende til slike tilfeller. Ellers kan det funke med potetmel eller som Bellare sier, isbit. Om vinteren hiver jeg hundene ut i snøen om vi klipper for langt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en boks med kaliumpermagnat på apoteket, så har du middel til å stoppe resten av livet hans og x antall hunder til :P

Utrolig kjekt å ha i hus!

Ahaaa, ja får gjøra det. Sikkert kjekt å ha i tilfelle jeg neste gang tar en tå eller to...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahaaa, ja får gjøra det. Sikkert kjekt å ha i tilfelle jeg neste gang tar en tå eller to... :P

Nå er det vel 10 år siden sist jeg kjøpte en sånn boks, men kostet rundt en 100-lapp da iallefall. Så grei investering det! ;)

Her klarte jeg av en eller annen idiotisk grunn å glippe sund to klør på Gry og en på Bridie i går :blink: , så fikk da bruk for litt pulver :P Bare en som blødde nok til at jeg måtte fikse noe da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel 10 år siden sist jeg kjøpte en sånn boks, men kostet rundt en 100-lapp da iallefall. Så grei investering det! ;)

Her klarte jeg av en eller annen idiotisk grunn å glippe sund to klør på Gry og en på Bridie i går :blink: , så fikk da bruk for litt pulver :P Bare en som blødde nok til at jeg måtte fikse noe da.

OH no! stakkars små voffser! :o

*Caro gotter seg: hmhmhmhm take that Gry!* xP

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er dette farlig, burde jeg ringe dyrlegen liksom eller går dette over av seg selv?

Neida :) Det der skjer stadig vekk med mange hundeeiere - uhell skjer :- ) Du trenger ikke veterinærtime for dette, men du kan ta turen innom veterinærkontoret og spørre de som jobber i resepsjonen/kassen om et spesielt produkt. Hos veterinærer pleier de nemlig å selge noe som kalles blodstopper-pulver. Jeg ga 15 kr for en liten pose med et mørkelilla blodstopper-pulver, og den varer en evighet. Du dypper en q-tips i dette pulveret, og så presser du q-tipsen inntil kloa som blør. Det holder å presse bare noen få sekunder, så stopper blødningen.

Jeg er litt klønete selv noen ganger når jeg klipper klørne til hunden min, så jeg pleier alltid å legge q-tips og blodstopperpulveret klart på bordet foran meg når jeg skal klippe klør, i tilfelle jeg trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...