Gå til innhold
Hundesonen.no

Kløv til min Hvite gjeter


Recommended Posts

Til hvilken bruk? Vi er veldig fornøyde med Ruffwear Palisades pack, men den er ikke noe for langturer med full oppakning (selv om vi nok kommer til å bruke den når vi skal på 4-dagers fottur).

Har sett på den, ser ut som de sitter bra. Det blir nok kun til dagsturer :) Liker at det går an å ta av veskene og at man bare kan bruke selen.

Jeg har en god kennl kløv som jeg tror passer. Den er for stor til mine hunder, men har brukt den på en liten schäfer og den satt som et skudd! Har dog ikke mulighet til å sende den før om 4 uker...

Nå er mi tispe ganske stor, hun er ca 62-63 over manken og 33 kg :P Men hun er ikke så bred da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er mi tispe ganske stor, hun er ca 62-63 over manken og 33 kg :P Men hun er ikke så bred da :)

Har både M (den jeg tror passer) og L. Har brukt L på en stor hann-schäfer. Du kan få en billig, men er sikkert en fordel å prøve først hvis du er usikker. Den likner på breeders-kløven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både M (den jeg tror passer) og L. Har brukt L på en stor hann-schäfer. Du kan få en billig, men er sikkert en fordel å prøve først hvis du er usikker. Den likner på breeders-kløven.

Ja, må nok prøve den... bor du i Australia? Litt langt borte :P

Har sett på noe som heter Laika kløv, noen som har prøvd den? Var svindyr da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Laika kløven som ble kjøpt til min forrige hund(Airedale terrier) som desverre ikke fikk brukt den så mye. Utrolig nok passer den veldig bra på hunden jeg har nå også. Jeg synes den sitter veldig bra og opplever ikke at den sklir heller. Veldig fornøyd :)

Hunden min med Laikakløven:

004-7.jpg

006-4.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laikakløv, ingen over, ingen ved siden av ;)

Jeg syns veskene til Ruffwear er alt for må. Som et eksempel så har jeg funnet ut av at den rette størrelsen i Ruffwear og Laikakløv til min boxertispe rommer henholdsvis 12 og 30 liter. Altså veldig stor forskjell på veskestørrelsen.

Selv om jeg heller ikke bruker så mye vekt når jeg er på tur så liker jeg godt at det er god plass i veskene. Da får jeg plass til ekstra turklær til meg selv + vann, kaffe etc. Jeg går jo bare dagsturer og ikke lange overnattingsturer.

Ja Laikakløven er dyr, men den ene jeg har er et par og tyve år gammel og like bra som ny.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laikakløv, ingen over, ingen ved siden av ;)

Jeg syns veskene til Ruffwear er alt for må. Som et eksempel så har jeg funnet ut av at den rette størrelsen i Ruffwear og Laikakløv til min boxertispe rommer henholdsvis 12 og 30 liter. Altså veldig stor forskjell på veskestørrelsen.

Selv om jeg heller ikke bruker så mye vekt når jeg er på tur så liker jeg godt at det er god plass i veskene. Da får jeg plass til ekstra turklær til meg selv + vann, kaffe etc. Jeg går jo bare dagsturer og ikke lange overnattingsturer.

Ja Laikakløven er dyr, men den ene jeg har er et par og tyve år gammel og like bra som ny.

Enig! Den er dyr, men verdt hver eneste kr... Min Laika kløv er over 12 år gammel og så god som ny :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kikket litt på nettet, kan ikke finne ut hvor forhandlerne er rundt om kring. Skulle helst funnet en her i Rogaland.

Hvor har dere bestilt deres Laikakløv? Og har dere originalvarianten eller sportsvarianten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nordtro.no/laika-originalkloev.5827-396.html De fleste bestiller herfra tror jeg. Jeg trodde det var kun mulig å bestille den direkte fra produsent, men har hørt enkelte si at den fins hos enkelte zoo-foretninger, men jeg aner ikke hvilke.

Laikakløven fins i to utgaver. Den originale og lettkløven. Den originale har semsket skinn på undersiden + to bukreimer. Lettkløven har "nylon"? under og en bukreim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Jeg har Laika kløven som ble kjøpt til min forrige hund(Airedale terrier) som desverre ikke fikk brukt den så mye. Utrolig nok passer den veldig bra på hunden jeg har nå også. Jeg synes den sitter veldig bra og opplever ikke at den sklir heller. Veldig fornøyd :)

Hunden min med Laikakløven:

004-7.jpg

006-4.jpg

Har ikke denne noen mulighet til å spenne ut/opp kløvveskene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Nei det er det ikke. Men om du får rett størrelse så skal det ikke være behov for å "løfte de opp".

Riktig som KristinR sier. Men jeg har ikke noe behov for å forandre på hvordan kløven sitter. Er veldig fornøyd med den som den er... :)

Nja, jeg er ikke helt enig. Jeg syns alle gode kløver bør ha mulighet til å spenne ut taskene og tilpasse kløven. Å spenne ut taskene på kløven litt går ikke bare på størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...