Gå til innhold
Hundesonen.no

Tips til alle hunde elskere i Oslo !


Recommended Posts

Hvis dere er på utkikk etter en hundebutikk som har flinke eiere som kan masse om hunder, bør dere besøke hundehjørnet på/ved Oslo spektrum, det ligger på en måte ved Spektrum mot grønland, rett ved siden av en svær statue av en hånd som kommer opp av jorda med en rose i hånden.

Disse menneskene kan og har selv hatt mange hunder! De har dessuten tatt inn mange morsomme klær til små raser. Men de har masse til de større også !

Er iallefall verdt et lite besøk :(

Michelle :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må ha meg en tur til oslo snart..skikkelig irriterende å ikke ha noe som helst skikkelige butikker i bergen.. som pet shop girls og hundehjørnet...

Hey...!! Butikker i bergen har faktisk MYE pent! Men det som er problemet, er at x-ant kunder SYTER pga at de ikke vil betale 700.- for et halsbånd!

Så det er slike ting som setter grenser....-ikke butikkenes vilje til å ta inn...-for de i bergen kan bestille akurat det de i oslo kan, og de betaler det samme...

*hilsen en som ga 970.- for sitt siste halsbånd...i bergen..uten å mukke...hihi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeeej!

Dit skal jeg ta meg en tur! Finner ikke frem til pet shop girls jeg da! hehe.. Har prøvd mange ganger, men det hjelper ikke når man ikke har retningssands! :oops:

Denne butikken ligger sikkert litt mere sentralt for meg... Ligger den liksom på baksiden av spektrum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
jeg må ha meg en tur til oslo snart..skikkelig irriterende å ikke ha noe som helst skikkelige butikker i bergen.. som pet shop girls og hundehjørnet...

Ok...nå har jeg vært innom disse to oooh så fantastiske butikkene...-petshopgirls er ok,masse pent der, men hundehjørnet? Skitten, liten butikk, med fullstendig nedstøvete brukshundseler blant annet..-og alt det gøye til småhunder? Hvor var det da ? Det var EN piggvegg med noenkule dekken...thats it. Halsbånd i lekre farger og mønster? Ikkeno spess i det hele tatt...

Såri mate...-ser ikke at noen kan syte over kvalitet i bergen kontra oslo..

:roll: :roll: :? ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på pet shop girls her om dagen.. Likte ikke butikken i det hele tatt... Creepy stemning og skyhøye priser.. Nei. Det svarte ikke til forventningene..

og hunden som holdt til der knurra og freste til meg..

Den liker ikke ildere! :? Og jeg lukta visst ilder neserst på jakka...

Fysj.. Syns folk skal lære hundene å ikke knurre på ting. Respektere alle mennesker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå vært innom det hundejørnet! Grei butikk det!

Bedre enn mange andre kjedelig butikker!

Og det med hunden som knurret! Det er jo ikke alltid like lett å lære hunden av med knurring når den har begynnt med det! Men skjønner hva du mener!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrebutikken på Majorstua er bra!! Den er bitteliten, men betjeningen er VERDENS SØTESTE!!!!!! De er alltid behjelpelige, hyggelige og yter den beste service!!!! :)

Og for de som har akvarium, de har åpnet ny fiskeavdeling i kjelleren m 70 akvarier og ansatt en akvarist som har kjempe peiling på alt som har med fisk og akvarium å gjøre!! Kan absolutt annbefales! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå vært innom det hundejørnet! Grei butikk det!

Bedre enn mange andre kjedelig butikker!

Og det med hunden som knurret! Det er jo ikke alltid like lett å lære hunden av med knurring når den har begynnt med det! Men skjønner hva du mener!

Det handler om dårlig miljøtrening!

Denne hunden knurret ikke bare på meg... Også på valpen til Silje, som jo ble ganske redd! :evil: Syns folk skal la hunden bli vant med ALT. Masse forskjellige dyr og mennesker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men angående den hunden som knurret på ilderlukt, mange hunder gjør dette! Askepott har reagert rart på to personer faktisk, så sa jeg det til de: hun reagerer så rart mot deg, så sa de begge: (to forskjellige ganger dette) "Det er jeg KJEMPE vant til, ingen hunder liker meg pga. ilder lukten" "De fleste hunder knurrer og glefser etter meg pga. lukten"

Så tror det er noe spesielt med ilder lukt og hunder :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte forresten hundefor på hundehjørnet igår jeg. Først når jeg kom inn skulle jeg bare titte etter noen godbiter til Askepott, så skulle jeg kjøpe de, og de kom på bare 10 kr, så sa han bare, ta de med deg du, så betaler du de når du kommer for å hente foret (Jeg skulle nemlig innom oslo city før jeg dro med meg det tunge foret)

Det er iallefall sjelden at en butikk eier i oslo stoler slik på kunder ! BRA SERVICE :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes begge butikkene er veldig bra. Den ved siden av Spektrum har veldig hyggelige eiere som er veldig behjelpelig med å skaffe ting de ikke har inne og det ganske raskt også. Hunder er hjertelig velkommen i butikken og de tar seg god tid til å prate med både hund og eier. De som jobber på Pet Shop Girls er også veldig hyggelige. Den hunden som er der har bare vært snill mot meg og mine hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men angående den hunden som knurret på ilderlukt, mange hunder gjør dette! Askepott har reagert rart på to personer faktisk, så sa jeg det til de: hun reagerer så rart mot deg, så sa de begge: (to forskjellige ganger dette) "Det er jeg KJEMPE vant til, ingen hunder liker meg pga. ilder lukten" "De fleste hunder knurrer og glefser etter meg pga. lukten"

Så tror det er noe spesielt med ilder lukt og hunder :?

Jaja.. No excuse for denne hunden syns nå jeg.. Jeg ba dem, litt småirritert, å ta bikkja vekk fra meg.... Jeg sa at jeg går hvis dere ikke tar den vekk, for jeg syns den er skummel.

Alle hunder skulle "vokst opp" med ilderlukt, slik som Zira..! hehe. Hu reagerer ikke på meg. Siden hun har blitt så vant med det. Men det er vel den stramme lukta som kan virke truende..?

Tenkte jo mest på denne hunden da, siden den knurret til flere enn bare meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Enig med deg Michelle, jeg liker også disse to butikkene kjempegodt! De på hundehjørnet (trodde det het hundehuset jeg, men samme det :D ) er alltid kjempekoselige. Prater i vei og virker skikkelig ålreite. Skjønner ikke hva du prater om jeg, Calina :) For meg betyr det i alle fall ingenting om ikke alt er så fancy... De har jo masse fint der, pluss at de er veldig snille og kan mye.

Jeg liker meg også godt på Pet Shop Girls, skjønner ikke det der med at det er dårlig stemning der. Wittney (hunden) har alltid bare vært snill med meg, har aldri sett henne knurre til noen. Og miljøtrening, Maria, det virker det jo som hun får ganske mye av spør du meg, hun er jo på butikken der hver helg og det kommer jo hele tiden nye fremmede mennesker og hunder inn, så skulle tro hun var vant til ganske mye, men det kan jo være noe i denne ilderlukten..?

Jaja, jeg synes i alle fall disse er to av de beste dyrebutikkene i oslo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Michelle, jeg liker også disse to butikkene kjempegodt! De på hundehjørnet (trodde det het hundehuset jeg, men samme det :D ) er alltid kjempekoselige. Prater i vei og virker skikkelig ålreite. Skjønner ikke hva du prater om jeg, Calina :) For meg betyr det i alle fall ingenting om ikke alt er så fancy... De har jo masse fint der, pluss at de er veldig snille og kan mye.

Jeg liker meg også godt på Pet Shop Girls, skjønner ikke det der med at det er dårlig stemning der. Wittney (hunden) har alltid bare vært snill med meg, har aldri sett henne knurre til noen. Og miljøtrening, Maria, det virker det jo som hun får ganske mye av spør du meg, hun er jo på butikken der hver helg og det kommer jo hele tiden nye fremmede mennesker og hunder inn, så skulle tro hun var vant til ganske mye, men det kan jo være noe i denne ilderlukten..?

Jaja, jeg synes i alle fall disse er to av de beste dyrebutikkene i oslo..

ENIG :D Synes Wittney er skjønn, alltid snill!!

Og alltid like hyggelig å besøke pet shop girls!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Michelle, jeg liker også disse to butikkene kjempegodt! De på hundehjørnet (trodde det het hundehuset jeg, men samme det :D ) er alltid kjempekoselige. Prater i vei og virker skikkelig ålreite. Skjønner ikke hva du prater om jeg, Calina :) For meg betyr det i alle fall ingenting om ikke alt er så fancy... De har jo masse fint der, pluss at de er veldig snille og kan mye.

Jeg liker meg også godt på Pet Shop Girls, skjønner ikke det der med at det er dårlig stemning der. Wittney (hunden) har alltid bare vært snill med meg, har aldri sett henne knurre til noen. Og miljøtrening, Maria, det virker det jo som hun får ganske mye av spør du meg, hun er jo på butikken der hver helg og det kommer jo hele tiden nye fremmede mennesker og hunder inn, så skulle tro hun var vant til ganske mye, men det kan jo være noe i denne ilderlukten..?

Jaja, jeg synes i alle fall disse er to av de beste dyrebutikkene i oslo..

Ja, da har vi ulik oppfatning av den butikken. Hunden har nok ikke dårlig miljøtrening, men hun blir ikke lært at knurring ikke er bra heller. Jeg syns ikke det er noe galt i å be dem ta vekk hunden, da jeg syns den virker truende mot meg. Hunden eller kundene, deres valg!? Og det med at det var dårlig stemning i butikken, med det mener jeg at jeg følte meg litt uvel da jeg var der. Syns liksom alt skulle være så veldig prippent.. Men that's me. Alle kan ha ulik oppfatning, som sagt..! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Michelle, jeg liker også disse to butikkene kjempegodt! De på hundehjørnet (trodde det het hundehuset jeg, men samme det :D ) er alltid kjempekoselige. Prater i vei og virker skikkelig ålreite. Skjønner ikke hva du prater om jeg, Calina :) For meg betyr det i alle fall ingenting om ikke alt er så fancy... De har jo masse fint der, pluss at de er veldig snille og kan mye.

skjønner ikke det der med at det er dårlig stemning der. Wittney (hunden) har alltid bare vært snill med meg, har aldri sett henne knurre til noen. Og miljøtrening, Maria, det virker det jo som hun får ganske mye av spør du meg, hun er jo på butikken der hver helg

Har mye utvalg ??? hihih...if you say so...-og jeg foretrekker å IKKE måtte tørke STØV av varene, når jeg ser på dem...!

Når jeg spurte om diverse varer og for, var det heller ikke mye hjelp i dem - for all del - snille og søte mennesker,men jeg syns det sier ganske mye når ingen av de ansatte/eier/driver har vært på et eneste kurs i f.eks foring, på MANGE år.

-og ang den hunden som knurrer - kaller du det god miljøtrening?? det er stress - som du selv sier - masse fremmede mennesker hver helg, alle x nr større enn henne,klappet på, herjet med, tråkket forbi/over/rundt....-nei - denne hadde hatt det bedre om den hadde fått vært hjemme i sengen sin...

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maria: Nei, selvfølgelig skal de ta vekk hunden hvis den knurrer, er jo egentlig veldig rart at de ikke gjorde det av seg selv. De burde jo tenke på kundene. Er jo dumt for dem hvis hunden dems skremmer vekk kundene :) men men, deres problem. Det er jo en design-butikk da, så er ikke rart om det er litt "prippent". Men jeg synes i alle fall de har veldig mye fint der, det er bare så synd at det så j.... dyrt!

Calina: hihi :D Tørke støv av varene ja, det kan jeg jo forstå at du ikke vil! Selv har jeg ikke lagt merke til akkurat det, men kanskje det ikke var støv på de tingene jeg så på. :D Nå er jo jeg også fra Trøndelag, og her er det som regel elendig utvalg, derfor synes jeg det er bra der. Her har de nesten bare tropehagen zoo barfy og det er jo heeelt elendig. Der har de jo ingenting. Er det forresten noen som vet om noen bra dyrebutikker i Trøndelag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har vi ulik oppfatning av den butikken. Hunden har nok ikke dårlig miljøtrening, men hun blir ikke lært at knurring ikke er bra heller. Jeg syns ikke det er noe galt i å be dem ta vekk hunden, da jeg syns den virker truende mot meg. Hunden eller kundene, deres valg!? Og det med at det var dårlig stemning i butikken, med det mener jeg at jeg følte meg litt uvel da jeg var der. Syns liksom alt skulle være så veldig prippent.. Men that's me. Alle kan ha ulik oppfatning, som sagt..! :)

Sorry, men skjønner ikke det du sier...

Jeg er på pet shop girls ganske ofte, er ikke mange andre steder man finner halsbånd og seler til chi valper... Jeg har ALDRI sett eller hørt Wittney knurre eller virket truende på mennesker eller hunder. Er ikke ofte Oliver får hilse på store hunder, men han har hilst på Wittney.

Betjeningen og folk som er der er jo så hyggelige. Man kan stå å snakke i flere timer med dem og de andre som er der.

Men som du sier alle er forskjellig, og kanskje den butikken ikke passer helt for deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigrid..du har jo vært der mange ganger og synes denne hunden ikke kan virke truende!

Hunder som aldri har flekket tenner eller knurret kan gjøre det hvis de kommer borti noe som gjør de nervøse eller virker truende!

Vi var jo ikke i butikken når det hendte. Og hvis hun sier at hunden knurret så gjordet den nok det.

Også enig med Celina med det at hunden har jo blitt dulla og mast på en god del. :)

:oops: Men vi kan sitte å fundere dette i syv lange og syv breie.. Men vi kommer aldri til og få hvite hvorfor hunden knurret..... For vi var ikke inni hode til hunden og så den sin situasjon. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...