Gå til innhold
Hundesonen.no

Kanskje lurt med eget fagforum?


ingar

Recommended Posts

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar
huff. syns man burde kunne diskutere med et normalt språk jeg. Dere med det sofistikerte språket kan lage deres eget forum for dere som liksom kan alt.

Hva er det egentlig du mener?

Man trenger jo ikke å svare på absolutt alle tråder i et forum, og det er ingen problem med å bruke "mental ignoreringsknapp"? Liker/skjønner du ikke et innlegg trenger det ikke nødvendigvis kommenteres, du kan jo bare klikke deg videre og delta i diskusjoner som passer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det egentlig du mener?

Man trenger jo ikke å svare på absolutt alle tråder i et forum, og det er ingen problem med å bruke "mental ignoreringsknapp"? Liker/skjønner du ikke et innlegg trenger det ikke nødvendigvis kommenteres, du kan jo bare klikke deg videre og delta i diskusjoner som passer deg.

neida, men det er fler som kommenterer mine innlegg og bruker slike greske ord. Kan vi ikke snakke normal norsk? Og dere som bruker de sofistikerte ordene deres kan skrive i toppen av innlegget at for å delta i diskusjonen må man kunne "gresk" og ha lest de og de bøkene. :D Så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida, men det er fler som kommenterer mine innlegg og bruker slike greske ord. Kan vi ikke snakke normal norsk? Og dere som bruker de sofistikerte ordene deres kan skrive i toppen av innlegget at for å delta i diskusjonen må man kunne "gresk" og ha lest de og de bøkene. :D Så enkelt er det.

Hvilke uttrykk er det du snakker om? kan du gi noen eks? Er ikke helt sikker på at jeg skjønner hva du mener bare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Når man prøver å forholde seg til en sak' date=' saklig, objektivt, nøkternt og etter beste evne. så hadde det kanskje vært en idè opprette et eget fagforum til det? Opplæring og trening av hund er godt egnet for å debattere saklig uten å måtte risikere synsing som det har en tendens til å bli. [/quote']

Med forbehold om at det har vært luftet tidligere i denne diskusjonen:

Hvem skal sette kriteriene for hva som er "faglig" og hvilke personer som gis anledning til å delta ? Vil ikke (en debatt om) opplæring og trening inneholde en viss grad av synsing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eller kanskje en ordliste med definisjoner?

Lurifaks

Skal vi nå se *grave dypt på internett*

http://www.coedu.usf.edu/abaglossary/gloss...sp?AID=3&UV=469

Sånn, der har dere ordbok :wink: Den er ikke av de letteste, men tar gjerne på meg jobben med å oversette de mest elementære begrepene.

Mvh

Margrete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff. syns man burde kunne diskutere med et normalt språk jeg. Dere med det sofistikerte språket kan lage deres eget forum for dere som liksom kan alt.

Og dere som bruker de sofistikerte ordene deres kan skrive i toppen av innlegget at for å delta i diskusjonen må man kunne "gresk" og ha lest de og de bøkene. Så enkelt er det.

Slike uttalelser syntes jeg du kan holde deg for god til astrid.. hvis du ikke liker tanken kan du heller la være å delta i diskusjonen!!

Alle må få ha sine egne meninger !! Og det er mange som lærer mye av de aktuelle innleggene og det bør vi respektere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det snart tid til og stenge denne tråden? Eller føler dere at dere selv kan klare at ordne op i dette på den bedst mulige og voksne måde??

Forstår ikke at i kan eller gider bruge så meget tid på at krangle, se hvor mange sider det er blevet til :wink:

Dere snakker vel ikke så meget om et fagforum mere gør i? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

basert på synsing. Når man henviser til faglitteratur så taes dette fra menneske psykologien. Mange av det bøkene som man idag får tilbudt

(læringspsykologi--flaten osv) var fag bøker jeg brukt under min udannelse som helsearbeider. Det står masse klokt der, og for meg har det vært nyttige bøker å bruke om ikke annet for å reflektere over hva er hunden egentlig?Og hvordan oppfatter den meg, en av tingene som er mye brukt i helsvesenet er rollespill og gruppe arbeid, og gjennom disse rollespillene så lærer man hvordan det er å være pasient, og hvorfor ikke sette seg litt inn i hundens rolle hvordan oppfatter den meg, mine kroppsignaler og kommandoer .Det var også en av de tingen gamlekaren i bruksen kunne endel om, vårt kroppsspråk og inne minst hva er det vi belønner? Og hvorfor. Skal man lykkes så må man kunne mye og ikke minst være villig til å lytte. :D

GODT NYTTÅR! fra Hundepasser Hildur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
    • Du kan prøve Kim Salomonsen på facebook. Det er den eneste oppdretteren av rasen i Norge. Det er en litt større rase i Sverige.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...