Gå til innhold
Hundesonen.no

Kanskje lurt med eget fagforum?


ingar

Recommended Posts

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar
huff. syns man burde kunne diskutere med et normalt språk jeg. Dere med det sofistikerte språket kan lage deres eget forum for dere som liksom kan alt.

Hva er det egentlig du mener?

Man trenger jo ikke å svare på absolutt alle tråder i et forum, og det er ingen problem med å bruke "mental ignoreringsknapp"? Liker/skjønner du ikke et innlegg trenger det ikke nødvendigvis kommenteres, du kan jo bare klikke deg videre og delta i diskusjoner som passer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det egentlig du mener?

Man trenger jo ikke å svare på absolutt alle tråder i et forum, og det er ingen problem med å bruke "mental ignoreringsknapp"? Liker/skjønner du ikke et innlegg trenger det ikke nødvendigvis kommenteres, du kan jo bare klikke deg videre og delta i diskusjoner som passer deg.

neida, men det er fler som kommenterer mine innlegg og bruker slike greske ord. Kan vi ikke snakke normal norsk? Og dere som bruker de sofistikerte ordene deres kan skrive i toppen av innlegget at for å delta i diskusjonen må man kunne "gresk" og ha lest de og de bøkene. :D Så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida, men det er fler som kommenterer mine innlegg og bruker slike greske ord. Kan vi ikke snakke normal norsk? Og dere som bruker de sofistikerte ordene deres kan skrive i toppen av innlegget at for å delta i diskusjonen må man kunne "gresk" og ha lest de og de bøkene. :D Så enkelt er det.

Hvilke uttrykk er det du snakker om? kan du gi noen eks? Er ikke helt sikker på at jeg skjønner hva du mener bare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Når man prøver å forholde seg til en sak' date=' saklig, objektivt, nøkternt og etter beste evne. så hadde det kanskje vært en idè opprette et eget fagforum til det? Opplæring og trening av hund er godt egnet for å debattere saklig uten å måtte risikere synsing som det har en tendens til å bli. [/quote']

Med forbehold om at det har vært luftet tidligere i denne diskusjonen:

Hvem skal sette kriteriene for hva som er "faglig" og hvilke personer som gis anledning til å delta ? Vil ikke (en debatt om) opplæring og trening inneholde en viss grad av synsing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eller kanskje en ordliste med definisjoner?

Lurifaks

Skal vi nå se *grave dypt på internett*

http://www.coedu.usf.edu/abaglossary/gloss...sp?AID=3&UV=469

Sånn, der har dere ordbok :wink: Den er ikke av de letteste, men tar gjerne på meg jobben med å oversette de mest elementære begrepene.

Mvh

Margrete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff. syns man burde kunne diskutere med et normalt språk jeg. Dere med det sofistikerte språket kan lage deres eget forum for dere som liksom kan alt.

Og dere som bruker de sofistikerte ordene deres kan skrive i toppen av innlegget at for å delta i diskusjonen må man kunne "gresk" og ha lest de og de bøkene. Så enkelt er det.

Slike uttalelser syntes jeg du kan holde deg for god til astrid.. hvis du ikke liker tanken kan du heller la være å delta i diskusjonen!!

Alle må få ha sine egne meninger !! Og det er mange som lærer mye av de aktuelle innleggene og det bør vi respektere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det snart tid til og stenge denne tråden? Eller føler dere at dere selv kan klare at ordne op i dette på den bedst mulige og voksne måde??

Forstår ikke at i kan eller gider bruge så meget tid på at krangle, se hvor mange sider det er blevet til :wink:

Dere snakker vel ikke så meget om et fagforum mere gør i? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

basert på synsing. Når man henviser til faglitteratur så taes dette fra menneske psykologien. Mange av det bøkene som man idag får tilbudt

(læringspsykologi--flaten osv) var fag bøker jeg brukt under min udannelse som helsearbeider. Det står masse klokt der, og for meg har det vært nyttige bøker å bruke om ikke annet for å reflektere over hva er hunden egentlig?Og hvordan oppfatter den meg, en av tingene som er mye brukt i helsvesenet er rollespill og gruppe arbeid, og gjennom disse rollespillene så lærer man hvordan det er å være pasient, og hvorfor ikke sette seg litt inn i hundens rolle hvordan oppfatter den meg, mine kroppsignaler og kommandoer .Det var også en av de tingen gamlekaren i bruksen kunne endel om, vårt kroppsspråk og inne minst hva er det vi belønner? Og hvorfor. Skal man lykkes så må man kunne mye og ikke minst være villig til å lytte. :D

GODT NYTTÅR! fra Hundepasser Hildur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...