Gå til innhold
Hundesonen.no

Å spise som huleboerne


Hermes
 Share

Recommended Posts

Jeg synes hele paleo dietten er direkte trist!

Men det finnes paleoveganere også, hehe. Mye god fett og næring i planter, vet du :)

Og det som irriterer meg, er at alt dette gnellet om sunn mat går til huet på meg innimellom. Jeg kjenner jeg "ikke vil" spise enkelte ting, med motivasjon "det er usunt". Kaker og sjokolade jeg burde hatt masse av unngår jeg fordi "jeg er redd for å bli syk av det". Ikke fordi jeg er redd for å legge på meg (tvert i mot, det vil jeg jo!). Og jeg som allerede har tendenser til lettere spiseforstyrrelse (ingen mat frister i perioder) så er det så innmari kjipt at det skal være sånn trøkk på det. Det er ikke min feil at maten som er tilgjengelig for oss ikke er av den rene, "bra" sorten. Men jeg må spise, og det er noe DRITT at stort sett alle måltider blir en kamp for å få de ned. You have no idea hvor mange ganger jeg skulle ønske jeg hadde en luke på magen jeg kunne åpna, slengt inn maten, og lukka igjen. Spiser mer på pur vilje, enn fordi jeg synes det er godt.

Spiser sjokolade nesten hver dag jeg :D Kun 10 gram riktig nok, til ettermiddagskaffien, og relativt mørk sjokolade. Litt sukker dreper deg ikke (eller, det kan det, hvis du i utgangspunktet har problemer med forbrenning, men det gjelder jo ikke deg), og sjokolade er ellers full av godt fett og disse berømte antioksidantene. Men redd sjokolade, som kaffe, er en av de tingene vi ikke vil ha tilgang på i fremtiden... noe tyder på det:

http://www.takepart.com/photos/6-foods-are-going-extinct-because-climate-change/coffee

Sliter man med undervekt ville jeg tenkt først på å få i meg nok kalorier (uavhengig kilde), så på kvalitetsmat/nutrition density (kort sagt kutte ned på sukker og hvitt mel, og få kaloriene fra mer næringsrik mat). En ting jeg syns har vært interessant etter jeg begynte å lese på forumet til Fitnessbloggen, er at det ikke bare er folk som går ned i vekt der, men også folk som går opp i vekt med trening og kosthold. Før/etter-bildene er vel så imponerende som de som går ned 10-20-30 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 200
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Åå nå trodde jeg tråden handlet om å spise grisete jeg.

Kalle det for noe fancy med -diett bakom,lansere det som noe nytt og vips som fluer på papir. ubehandlet og naturlig er ikke så vanskelig at vi trenger å la noen tjene store penger på oss?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...