Gå til innhold
Hundesonen.no

Anbefaler: Full kontroll!


Djervekvinnen

Recommended Posts

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Ingen kan jo vite hva hunden tenker. Det må selv du klare å forstå.

Det er jo nettopp det klikkertrening går ut på! Man holder seg unna abstrakte begreper som "lederskap", "dominans" og slike. Man baserer seg på observerbar atferd, nettopp fordi ingen kan vite hva hunden tenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å skjønne hva jeg mener da! Boka handler om at det jeg tror på er feil. Så det sier seg vel selv.

Vad tråkigt det är att alla diskussioner ska sluta i tråkigheter. Jag hade kunnat hävda att jag inte gillar Nordenstams bok eftersom den handlar om att det jag tror på är fel. Istället försökte jag skriva ett längre inlägg om varför jag väljer att inte träna på det sättet. Synd att inte fler vill hålla diskussionen på en sådan nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vad tråkigt det är att alla diskussioner ska sluta i tråkigheter. Jag hade kunnat hävda att jag inte gillar Nordenstams bok eftersom den handlar om att det jag tror på är fel. Istället försökte jag skriva ett längre inlägg om varför jag väljer att inte träna på det sättet. Synd att inte fler vill hålla diskussionen på en sådan nivå.

Jeg er egentlig helt enig...... Det er litt turbulent i forumet noen ganger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig helt enig...... Det er litt turbulent i forumet noen ganger..

Når "ikke skyt hunden" handler om ting du ikke er enig i, så kan du ikke beskylde boken for å hevde at du tar feil. Det er bare din egen oppfattning

og den kan du knappast klandre andre for. Hvorfor tror du at andre som ikke er enige i din filosofi er imot deg? Mange er da også uenig med meg, men syns allikevel jeg er en kjekk kar :lol: Den aktuelle boken peker bare på observerbare faktum. Hvorfor er det et problem for deg?Ønsker du en enda mer saklig bok fullsendig fri for subjektive meninger, så les "Læringspsykologi"

Jeg tror det beste for deg vil være om du nøktern`t og objektivt forklarte hvorfor det du tror på er riktig og har også oppfordret deg til det flere ganger, men det er ikke kommet noe ennå annet en hva du tror fordi du tror det. det må da være en objektiv grunn til at du tror som du gjør? Og den grunnen er ikke "sjefen har sagt det"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har jeg rett og slett ikke tid og lyst til. Jeg ser en glad hund og resultater: :lol: det er det som teller for meg. Ikke kom å belær meg med noe som helst. Det har mange prøvd og misslykkes med uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har jeg rett og slett ikke tid og lyst til. Jeg ser en glad hund og resultater: :lol: det er det som teller for meg. Ikke kom å belær meg med noe som helst. Det har mange prøvd og misslykkes med uansett.
.

Javel.... det er i så fall ditt problem og ikke mitt. Ønsker deg en god Jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Javel.... det er i så fall ditt problem og ikke mitt. Ønsker deg en god Jul

Ikke noe problem her :D blir bare litt sliten av å høre at alt jeg mener er feil, det er sånn det skal være osv... Det finnes ingen fasit på hvordan hunden tenker. Mener ikke noe vondt med innlegget altså!

God jul til deg og dine og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem her :D blir bare litt sliten av å høre at alt jeg mener er feil, det er sånn det skal være osv... Det finnes ingen fasit på hvordan hunden tenker. Mener ikke noe vondt med innlegget altså!

Uff. Varför ska alla trådar sluta i "alla säger att allt jag tycker är fel" från Vicky? Allvarligt talat, det är ingen som har sagt att det du tycker är fel, men vi är många som vill kunna diskutera utan att det ska sluta i det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har jeg rett og slett ikke tid og lyst til. Jeg ser en glad hund og resultater: :lol: det er det som teller for meg. Ikke kom å belær meg med noe som helst. Det har mange prøvd og misslykkes med uansett.

Slike svar som over om at du ikke vil belæres, belyser læringsloven på en fin måte. Det du gjør er å lære meg til å la være å svare deg. Det er fordi jeg oppnår ikke noe med det og det er mest bekvemt å la det være.

På den måten blir det færre som ønsker å svare deg. Er det det du ønsker?

Jeg syns du fortjener bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått "førjulspresang" i posten. Bare bladd raskt gjennom, sette meg ned og lese litt senere. Pakke gaver eller lese bok, vanskelig valg dette her! :lol: Best å gjøre en ting av gangen så alle får rette tingene sine...

(Kort sagt, boken er på knappe 150 sider, ser lettlest ut og har en del bilder. Innholdsfortegnelsen viser en del om valp, valg av valp og valpetiden og også en del om læring.)

Edit: Nye Du Er Sjefen, meldingen var mest ment til Benedicte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike svar som over om at du ikke vil belæres, belyser læringsloven på en fin måte. Det du gjør er å lære meg til å la være å svare deg. Det er fordi jeg oppnår ikke noe med det og det er mest bekvemt å la det være.

På den måten blir det færre som ønsker å svare deg. Er det det du ønsker?

Jeg syns du fortjener bedre!

jeg gidder ikke å diskutere og måtte bla frem diverse regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har jeg rett og slett ikke tid og lyst til. Jeg ser en glad hund og resultater: :) det er det som teller for meg. Ikke kom å belær meg med noe som helst. Det har mange prøvd og misslykkes med uansett.

Men Vicky, Når du påstår en ting, så må du også kunne forklare deg. Vi aller er opptatt av en glad hund og (noen av oss) resultater. Vi jobber bare på ulikt vis. Det er flere av oss som etterspør svar på dine påstander. Du har fått svar på påstander fra den andre siden.

Men men, deg om det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Vicky, Når du påstår en ting, så må du også kunne forklare deg. Vi aller er opptatt av en glad hund og (noen av oss) resultater. Vi jobber bare på ulikt vis. Det er flere av oss som etterspør svar på dine påstander. Du har fått svar på påstander fra den andre siden.

Men men, deg om det

jeg kan svare på ting, men jeg gidder ikke å sitte å sitere alle fagordene dere bruker. Jeg snakker vanlig, og forstår dere ikke det da kan jeg ikke gjøre mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Vicky, Når du påstår en ting, så må du også kunne forklare deg. Vi aller er opptatt av en glad hund og (noen av oss) resultater. Vi jobber bare på ulikt vis. Det er flere av oss som etterspør svar på dine påstander. Du har fått svar på påstander fra den andre siden.

Men men, deg om det

Og når vi forklarer hvorfor vi mener ting, da blir det mye lettere å disktere tema og ikke person som det ser ut til at det har blitt litt av her.

Jeg har klare meninger om en del bøker, men når jeg mener noe om de forklarer jeg hvorfor. Da blir det lettere for andre å kommentere mine argumenter, og så får vi igang en fruktbar debatt.

Lurifaks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...