Gå til innhold
Hundesonen.no

Anbefaler: Full kontroll!


Djervekvinnen

Recommended Posts

Skrevet

Ja jeg hintet om det tidligere at jeg syns det var dumt at dette ble en dabatt om trening istedet for en anbefaling av en bok! For jeg ville ikke at det skulle bli en debatt akkurat i dette emnet! Men tydeligvis tok ingen hintet :) Kunne ihvertfall ha begynt nytt emne.

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Ja jeg hintet om det tidligere at jeg syns det var dumt at dette ble en dabatt om trening istedet for en anbefaling av en bok! For jeg ville ikke at det skulle bli en debatt akkurat i dette emnet! Men tydeligvis tok ingen hintet :) Kunne ihvertfall ha begynt nytt emne.

ja helt enig... trodde det skulle bli en nokså annen diskusjon egentlig...

Skrevet

Ja ikke andre end deg som svarer her jo, håper ikke folk er "redde" fordi jeg kommer og blander meg litt inn.. Hehe

Ja det er synd at tråden og tråder sklir ut fa startinlegget. Jeg er flink til å bidra med det selv. Men jeg er egentlig ikke enig i at det blir krangling? Noen oppfatter kanskje lett uenighet som krangel? Det er synd for dem som opplever det slik. Og da kommer lett ord ut som ikke passer. Og noen opplever at de som er uenige mener andre gjør feil..er dumme og slikt. Det er også synd for dem som opplever det slik men faktisk ingen mener de som gjør ting på en annen måte..gjør feil..er dumme eller noe sånt. Jeg blir ganske måpende når slike ting kommer fram. I en debatt både må og skal kan man tillate seg å være uenig uten å bli tillagt andre meninger en akkurat det. Men dem menneskelige biten er ikke lett å hanskes med. Hvordan en ting blir sagt er en ting..hvordan den blir mottatt er en ganske annen. En dame betrodde seg til meg en gang. Hun var langt nede og trengte trøst. Vi pratet og hun roet seg og jeg oppfattet at hun var i likevekt når vi skiltes. Jeg ba henne ringe meg om det var noe mer jeg kunne hjelpe henne med. Jeg hørte ikke mer fra henne og fikk via andre høre at jeg hadde stått og hånfliret av henne. Utrolig sårende å høre. Det belyser hvor vanskelig sending og mottak kan være.

Skrevet

Ja det er synd at tråden og tråder sklir ut fa startinlegget. Jeg er flink til å bidra med det selv. Men jeg er egentlig ikke enig i at det blir krangling? Noen oppfatter kanskje lett uenighet som krangel? Det er synd for dem som opplever det slik. Og da kommer lett ord ut som ikke passer. Og noen opplever at de som er uenige mener andre gjør feil..er dumme og slikt. Det er også synd for dem som opplever det slik men faktisk ingen mener de som gjør ting på en annen måte..gjør feil..er dumme eller noe sånt. Jeg blir ganske måpende når slike ting kommer fram. I en debatt både må og skal kan man tillate seg å være uenig uten å bli tillagt andre meninger en akkurat det. Men dem menneskelige biten er ikke lett å hanskes med. Hvordan en ting blir sagt er en ting..hvordan den blir mottatt er en ganske annen. En dame betrodde seg til meg en gang. Hun var langt nede og trengte trøst. Vi pratet og hun roet seg og jeg oppfattet at hun var i likevekt når vi skiltes. Jeg ba henne ringe meg om det var noe mer jeg kunne hjelpe henne med. Jeg hørte ikke mer fra henne og fikk via andre høre at jeg hadde stått og hånfliret av henne. Utrolig sårende å høre. Det belyser hvor vanskelig sending og mottak kan være.

greit å være uenig, men jeg syns det er dårlig å ødelegge topicen til Elisa som skulle handle om noe helt annet.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...