Gå til innhold
Hundesonen.no

Sandefjord Hundeklubb's Jubileumsutstilling 16 & 17 juni


Red Merle
 Share

Recommended Posts

  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Seriøst: Det finnes nok av stevner og utstillinger. Men det finnes ikke noe viktigere enn at du tar deg tid til å bli bra akkurat nå.

Vi har litt lyst å ta oss en tur. Oscar blir jo 9 mnd den 14 juni, så her kunne man jo prøvd ham i junior klassen for første gang. Får gruble litt på det.

Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal eller ikke, og eventuelt hvem! Blir det begge dagene regner jeg med at jeg sover der. Skal tenke fram til den 25 Blir det slik at jeg drar kan du selvsakt

Oscar skal jo ha sin junior debut der. Jeg skal stille ham selv for første gang, så regner med det går helt ræva haha. Men må bare dame meg opp og prøve, så får det gå som det går. Men jeg har jo bare fulgt med på valpeshow. Merker jeg er litt usikker nå som det blir junior, men har lest litt. Har jeg forstått rett : får han rød, må han i tillegg ha ck for å gå videre ? får han bare rød så er det rett ut samme som med blå .

Får han rød pluss ck så skal han konkurrere med alle de andre klassene om BIR/BIM ?

Og er de veldig strenge i juniorklassen med tanke på at hunden kanskje ikke klarer stå veldig lenge pent oppstilt ? jeg får stilt ham opp men han klarer ikke holde posisjonen så lenge. Jeg håper inderlig jeg slipper hopp og sprett, øver hver dag med ham nå og idag løp vi uten noe tull, så håper det fortsetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du rød, skal du konkurrere om plassering sammen med de andre i klassen din som også får rød. Når de med rød har blitt plassert 1-4, deler dommeren evt. ut ck til de han mener fortjener det.

Etter det skal alle som har fått ck inn og konkurrere om cert og beste hannhund. Her plasseres det også 4 hunder. Den som blir beste hanne skal inn og konkurrere mot beste tispe om BIR/BIM.

Får du blå skal du rett ut ja, med mindre det er færre enn 4 som har fått rød. For man skal alltid plassere 4 hunder, så er det. f.eks 2 som har fått rød, skal alle med blå inn igjen og konkurrere om 3 og 4 plassen.

Om de er strenge, kommer helt ann på dommeren. Noen tar hensyn til at det er juniorer, andre ikke. Klarer han ikke å holde posisjonen lenge, flytt på han og still han opp på nytt. Det gjør ingenting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 finske påmeldte, vi er en av de :) og oppmøte kl 10, med bare4 basenjier forran oss..det blir en finfin tid :) også er jeg spent på hvem andre som skal stille av lappene, trooor halvbror av Leo skal stille, men han er ikke i samme klasse som oss. Blir spennende, å jeg sender som vanlig samboer inn i ringen og holder meg for øynene, og prøver å ikke tenke for mye på det, han er jo tennåringsfjomp om dagen.. Barsker seg litt må vite :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 finske påmeldte, vi er en av de :) og oppmøte kl 10, med bare4 basenjier forran oss..det blir en finfin tid :) også er jeg spent på hvem andre som skal stille av lappene, trooor halvbror av Leo skal stille, men han er ikke i samme klasse som oss. Blir spennende, å jeg sender som vanlig samboer inn i ringen og holder meg for øynene, og prøver å ikke tenke for mye på det, han er jo tennåringsfjomp om dagen.. Barsker seg litt må vite :P

Lykke til, gleder meg til å høre hvordan det går :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D ikke ha for høy forhåpninger for oss :P jeg blir glad bare han klarer å roe seg ned der jeg, hormonfjortiss deluxe ;)

Skulle egentlig skrive at det alltid går bedre enn man tror, men så fikk jeg plutselig helgas fadese friskt i minne :P Men, atte, det går nok fint. Leo er jo en flinking, det har han jo bevist før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått pm nå. Ser jeg har fått katalognummer som slutter på 41. Betyr det at jeg skal løpe først da? please si det begynner med 40 . Jeg er jo ikke sikker på hvor fort jeg skal løpe engang, og håpte veldig å få noen foran meg . Jeg fikk jo helt nerver nå haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet noen av dere om det finnes et hotell eller noe hyttegreier i nærheten av utstillingsområdet? Whoooopsis og jeg vurderer en tur, men vi er litt lost når det kommer til sted og bo på en måte...

Du, nå må dere komme! :o

Hadde jeg bare hatt et sted å bo som var mitt, så kunne dere bodd der, men det har jeg ikke nå. :P

Både Asnes, Granholmen og Langeby er ganske langt unna utstillingen.

Jeg ville kanskje vurdert å se på hoteller, hvis dere har mulighet? Jeg kan evt plukke dere opp, da, så dere kommer dere fram og tilbake.

Jeg fikk forøvrig startnr i natt, og jeg meldte på rett før den forlengede påmeldingsfristen gikk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...