Gå til innhold
Hundesonen.no

Cirkabertene på plass

Cirkamor

Recommended Posts

Skrevet

Ja da kom vi hit vi også.. Virker spennende dette og gleder meg til å bli kjent med forumet og folk her. Ser det er en del kjente fra Canis her også ;)

Cirkabertene er ett tospann jenter som består av en gammel og en ung - hunden er ung - cirka 1,5 år. Den gamle sier jeg ikke noe om ;) Cirka er en sheltie, tricolor og er et svimehue. Bra jeg er ganske ryddig og strukturert da!

Vi trener lydighet og har fått sansen for spor nå.. Har lyst til å trene variert og gi hunden utfordringer - og ikke minst meg selv. Dette skal være gøy for oss.. Har som mål å få henne i konkurranse lydighet men vi får se.. hun er nok litt mentalt "veik" så jeg prøver å finne andre treningsmåter i tillegg for å styrke sjøltillitten hennes. Ser ut som det kan funke.

Vi har funnet ut at klikkerfilosofien er det som passer oss best og lever med den.. Det funka kjempebra på barna mine så da regner jeg med det vil funke helt flott på hunden også. Vi har det i hvert fall morsomt sammen og det er jo det viktigste for meg.. Glad eier=glad hund

God jul til dere fra Cirkabertene= Britt og Cirka

Guest Per Olav
Skrevet
Ja da kom vi hit vi også.. Virker spennende dette og gleder meg til å bli kjent med forumet og folk her. Ser det er en del kjente fra Canis her også ;)

God jul til dere fra Cirkabertene= Britt og Cirka

Hah ;)

Trivelig.

--

Per Olav

Skrevet

Velkommen hit! ;) Flott med flere sheltie folk ;)

Ser fra hjemmesida di at du driver med kantarellsøk! Det høres så utrolig gøy ut!!

Har kjempe lyst å prøve dette med mine hunder (siden jeg elsker sopp, men har egentlig ikke tålmodighet til å finne dem selv;))

Jeg starter en ny tråd i Treningsforumet om emnet, kjempe gøy hvis du vil legge ut en beskrivelse av det! :P

Skrevet

Hei og velkommen :lol: Kjekt at flere sheltiefolk deltar her. Er jo veldig svak for tric sheltier da. Ser Circa er en Creardon sheltie :lol: Lykke til med henne.

Skrevet
Velkommen hit! :lol: Flott med flere sheltie folk :lol:

Ser fra hjemmesida di at du driver med kantarellsøk! Det høres så utrolig gøy ut!!

Har kjempe lyst å prøve dette med mine hunder (siden jeg elsker sopp, men har egentlig ikke tålmodighet til å finne dem selv;))

Jeg starter en ny tråd i Treningsforumet om emnet, kjempe gøy hvis du vil legge ut en beskrivelse av det! :lol:

Ja, jeg så det var flere med sheltie her og det er jo flott..

Vi startet såvidt med kantarellsøk men la det på hylla en stund. Men vi er nå igang med å jobbe med lukt og det er virkelig morsomt dette. Skal titte innom treningsforumet. Ikke sikkert jeg kan bidra med så mye da vi er såpass ferske men, men..

Og til alle dere - takk for hyggelig velkomst :lol:

Skrevet

Velkommen, velkommen :lol:

Du ser iaf ut til å ha rimelig mer kontroll på alle "dippeduttene" man kan ta i bruk her inne (i forhold til meg selv altså :lol: )

Er jo reneste masseflukten fra Canis dette her!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...