Gå til innhold
Hundesonen.no

DeepEyes Clash of Kings III - Geo


Ingvild
 Share

Recommended Posts

  • Svar 448
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da er Geo hjemme, og dermed er det på tide å gi han en egen tråd her på sonen! Han trenger kanskje ikke noen utførlig presentasjon, ettersom de fleste vel har fulgt ham fra han ble planlagt, unnfa

Ja

I dag kom Qiwi på besøk. Geo skjønte temmelig fort hva høyløpsk tispe betyr. De fikk frese av seg og leke litt, før han begynte å prøve seg litt. Det er jo ikke så greit å være ung og uerfaren, så de

Posted Images

Så voksen og verdig han ser ut på det siste bildet der! :wub:

Si fra neste gang du er i T-town og har lyst å gå tur! Tror Kuro hadde syntes det var konge å løpe med Geo igjen.

Det er greit å få festet sånne små øyeblikk til minnebrikken, han ser ikke så voksen og verdig ut til vanlig nemlig. :teehe:

Ja! Vet ikke helt når det blir Trøndelagstur på meg neste gang, jeg. Håper jeg kommer meg nordover en tur i løpet av sommeren, hvis ikke blir det kanskje ikke før til jul. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Limo

Geo er så fin :)

Her er Geo sin spindel sammenlignet med rasegjennomsnittet i Sverige:

533768_10152740125280072_1333988398_n.jp

Han ligger stort sett over gjennomsnittet på det jeg vil ha mer av (utenom aktivitet kanskje :teehe: Men det hører liksom bare med i en sånn hund), når det gjelder kontakt, lek, grip og nysgjerrighet. Veldig fornøyd med at han er under gjennomsnittet på skudd, og syns ikke han kommer så verst utav det på hot og rädsla heller. Absolutt en brukbar MH i mine (litt uerfarne) øyne! :)

Kjekt å se MHen hans :) Jeg har ikke noe særlig erfaring med det, men det så veldig bra ut :) Er det den grønne sirkelen som er gjennomsnittet for rasen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geo er så fin :)

Kjekt å se MHen hans :) Jeg har ikke noe særlig erfaring med det, men det så veldig bra ut :) Er det den grønne sirkelen som er gjennomsnittet for rasen?

Ja. Det lyseblå viser avviket Geo har i forhold til gjennomsnittet på rasen på hvert enkelt moment. Han har f.eks. høyere enn gjennomsnittet på aktivitet, og lavere enn gjennomsnittet på skudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Geo har passert seksten måneder gammel, og er blitt tenåring. Skikkelig tenåring er han om dagen, faktisk. Hengslete og smal, uten særlig med muskler å skryte av. Tisseflekker og tisper har blitt kjempespennende dersom han får lov (noe han sjelden får). På lydighetstrening lyser hele hunden "men atte mamma, nå er du skikkelig teit assa, du skjønner INGENTING du!" i blant. Jeg må bare le og har for lengst innsett at han får bare få den tiden han trenger for å bli konkurransemoden. Vi har ikke noe hastverk med det. :)

I dag syklet vi til fin sporskog. Mens jeg gikk ut et spor som ikke ble sånn alt for langt stod han bundet i et tre, og mens sporet fikk ligge en liten halvtime trente vi på å slappe av - og tok noen bilder. Sporet gikk veldig bra egentlig! Han gikk over to pinner da, og det har vært en tendens i alle (de få :P) sporene han har fått i år egentlig. Jeg får finne på et eller annet lurt på den fronten. Etter sporet fikk han rusle litt løs og spenne av litt, og jeg tok noen flere bilder, så syklet vi de tre kilometrene hjem igjen, og nå har jeg en stykk fornøyd Geo her. Fin ettermiddag i skogen!

9238997129_5780f0c50c_z.jpg
9238997883_9dbcdba10c_z.jpg
9241778138_c69ab3a95d_z.jpg

9241778858_83f9ef9b0c_z.jpg

9239000605_68a74d7907_z.jpg

9241781040_63a761b78b_z.jpg
Som sagt, mangler litt muskler ennå. :P

9241782048_79a5c66067_z.jpg

9241783208_f266484458_z.jpg
9239004829_4c285e171f_z.jpg

9239005801_b1a7f4c961_z.jpg

9239006977_e023c2b2dd_z.jpg

Fornøyd med egen innsats i sporet :)

9241787172_babaf710d0_z.jpg
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

nye bilder av Geo'en? :-)

Værsågod! :D

Geo 17 måneder, foto kennel Lilla Primtorpet

9417987560_2f5fbf06cd_z.jpg

9415221427_714e2dd49d_z.jpg

9415221499_92d6ab8fb7_z.jpg

9415221563_4fe3cecc1e_z.jpg

Jeg kan liksom ikke helt fatte at den lille valpesaken jeg hadde på besøk i fjor har blitt en så stilig gutt! Hva skjedde liksom? :lol: Og så spennende med pappa-planer!

Jeg derimot syns det virker som en evighet siden han var liten sjokoladebolle med fleecepels. :lol:

Pappa-planer ja! Kan jo kanskje skrive litt om det også. Det planlegges en parring mellom Geo og KORAD SE UCH Lilla Primtorpets Tan Qiwi. Etter planen blir det parring i september, så da kommer det forhåpentligvis valper som er leveringsklare på nyåret. Link til stamtavle o.l. her.

Noen vil nok lure litt på hvorfor jeg "går med" på å avle på en såpass ung hund som har hele livet på å få etterkommere. Han har jo ikke konkurrert noe ennå (skal forresten gå D-spor i slutten av måneden, grøss, det er vi egentlig ikke klare for men vi må vel bare prøve), er ikke ferdig utviklet fysisk og modnes fremdeles noe mentalt. Jeg har fundert litt på det selv, men støtter meg noe på mer erfarne folk enn meg (både oppdretteren som skal bruke ham og Geo sin oppdretter). Jeg tviler på at det dukker opp noen store overraskelser med ham. Han har allerede vist at han har en stødig og god mentalitet, og MH-en hans viser mange trekk og egenskaper som er ønskelig for rasen. Helse er i orden (skal sjekke patella og øyelyse før parring for sikkerhets skyld), han har et rasetypisk og flott eksteriør og viser lovende takter i sporet og på lydighetsbanen selv om det er en del som må settes i system ennå. ;) Men arbeidslysten er det ikke å si noe på.

Oppdretteren prøvde å parre Qiwi med Enzo (Geo sin pappa) i vår, men da gikk hun tom. Oppdretteren tør ikke bruke ham en gang til, og kikket derfor på nære slektninger av Enzo for å finne en annen kandidat. Hun vil gjerne ha inn de linjene i sitt eget oppdrett. Geo var den mest aktuelle. Så dette blir en parring som baserer seg vel så mye på linjer som hva hannhunden har oppnådd av resultater. Men hun hadde ikke valgt å bruke Geo om hun ikke følte seg trygg på at det er en god match. :)

Han får dette kullet nå, men så får det gå et par år til han selv har konkurrert litt og valpene er helsetestet, har gått MH og evt begynt å konkurrere. Så får vi et lite bilde på hva han gir før han eventuelt parres på nytt. Det er jo en liten risk når man bruker såpass unge hunder i avl - man vet jo ikke helt hva man får. Men det gjør man jo i grunnen aldri uansett.

Jeg syns dette er kjempespennende! Håper inderlig det blir valper ut av det - jeg gleder meg til å kunne følge med på små Geo-kopier. Tenk så gøy a! :D Det er nesten så jeg håper at en sonis kjøper valp derfra, men samtidig ikke, for man kan jo skylde på hannhunden for alt som er galt med hunden og dermed indirekte også meg, og det vil jeg jo ikke. :aww:;)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er kjempebra at du skriver mer om det siden han er ung :-D Og når to gode oppdrettere går for det og med gode baktanker så høres det kjempe ut!

Håper du deler mer bilder og info :-D Flotteste Geo, lykke til med parring og D-spor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flirte godt av det første primtorpet-bildet der - Geo med sånn halvslesk smil - klar til parring!!!! :lol:

Jeg har ikke reflektert et sekund over at han er ung og uprøvd i parringssammenheng. Han har jo en glitrende MH og treffer man Geo så ser man jo en fantastisk hund som man forstår vil være en utrolig arbeidshund i fremtiden. Og pen er han, og vennlig er han, kommer fra et flott oppdrett så helse er ingen issue - så hva mer kunne man egentlig ønske seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns han har endret rettning i utviklingen igjen jeg Ingvild :D

Ja, sant? :D Jeg så det nå jeg også, når jeg sammenlignet bildene for en måned siden med de nye. Han er jo nesten i ferd med å få litt kropp jo! Jeg syns han ser bedre ut nå enn han gjorde i Drammen i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Knær undersøkt og øyelyst i dag, begge deler uten anmerkninger. :) På lørdag og søndag skal vi til Bjugn og gå D-spor. Det er vi ikke klare for i det hele tatt. :lol:

Du vet hva du MÅ!? uansett hvordan det går??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Gratulerer så mye @Debbie😍 Dette blir bra! 
    • Synes jo det med en ny hund var en god ide, hvertfall med at de kan også være med.  Min har ingen hemninger her heller, så jeg må sette begrensninger- det driter ho hardt i.. Vi driver med nosework, men er ikke det beste miljøet her nede.. Synes også det er rart å ha gammel hund, det er mange begrensninger- men mye herlig også..
    • Ja, og stresser. Det er jo så mye som ikke er klart....
    • Åå så søt 🥰 Teller du ned dagene nå?
    • Det høres ut som en veldig fin ordning  Min senior kan ikke gå så lange turer lengre pga. en dårlig skulder, men samtidig har hun bare ett gir, og det går i hundre hver eneste tur. Så jeg må begrense henne veldig for at den skuldra ikke skal bli enda verre. Hun er jo en liten hund så jeg hadde håpet på å kunnen gå turer med henne i sekk, men det var hun i hvert fall ikke interessert i 🙈 Hun har også blitt fullstendig hemningsløs på sine gamle dager (et snev av demens?), så hvis jeg ikke følger med på henne hele tiden driver hun med de mest utrolige akrobatiske påfunn (som å kaste seg ned trappa), så her er det selvmordsforebygging på daglig basis... Heldigvis har vi Nosework da, som hun elsker. Det er virkelig en fantastisk aktivitet for gamle hunder, og ettersom, det er uoffisielt kan vi konkurrere selv om hun går på medisiner. Til helga skal vi på kurs i Nosework, og i juli er vi påmelding Nord-Norges første Nosework-konkurranse  Så helt dødt er det ikke her, men savner det livet vi hadde før utrolig mye. Dette er første gang jeg har gammel hund, så jeg er nok litt i sjokk over hvor begrensende det faktisk er.  Ellers luftet jeg så smått tanken på å kjøpe ny hund som kan bo hos min mor inntil videre, og hun var ikke helt fremmed for det. Den eneste innvendingen var "men hva gjør vi når jeg skal reise bort?" 😅 Hun og samboeren har hatt hund i "alle år", men nå som pensjonister ønsker de et litt friere liv uten hund. Men en hund som kan bo der, samtidig som jeg har det meste an ansvaret ellers, er kanskje ikke en helt fjern idé? 🤔
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...