Gjest Skrevet 17. April 2012 Rapporter Skrevet 17. April 2012 I helga var jeg en tur i drømmenes land, Svalbard, og fikk med meg Trapper's Trail. Dette hundeløpet arrangeres av Longyearbyen Hundeklubb og går fra Longyearbyen, ut til Kapp Laila med overnatting i "bikkjebu" (hytte) og tilbake til Longyearbyen - over 2 dager. Løpet startet Lørdag formiddag, Søndag ettermiddag kom løperene tilbake til byen. Om noen på hundesonen er "inne" i gamet kan jeg melde om følgende resultater: Klasse store sleder (mer enn 5 hunder): 1. Liv Bjørsvik - Vinner 2. Tommy Jordbrudal & Janne Søreide 3. Fredrik Lindgren & Lena Danielsen Klasse små sleder (5 hunder): 1. Tommy Jordbrudal & Janne Søreide 2. Sveinung Toppe & Anne Hormes 3. Elin Lien & Sebastien Barrault På Søndag gikk jeg og sambo opp til Longyearbreen og fikk med oss løperene i det de passerte moreneryggen. Været var behagelig og omgivelsene kunne vel ikke vært mer velkommende! Løperene kommer ned av breen til høyre, i den lille renna. (Og som en liten kuriositet, kan man se den gamle hundegården ved Longyearbreen i forkant av bildet.) Og på tampen et stjålet bilde av vinneren, tatt i målgang ved Huset: "Team Gul Snø" Siter
Ane Skrevet 17. April 2012 Rapporter Skrevet 17. April 2012 Hva i alle dager gjør den skiløperen der? Fine bilder! Siter
Arkan Skrevet 17. April 2012 Rapporter Skrevet 17. April 2012 Kjempe fine bilder og må ha vært en skikkelig opplevelse å få se! Siter
pippin Skrevet 17. April 2012 Rapporter Skrevet 17. April 2012 Kule bilder! Hadde vært kult å oppleve det ja og vært på Svalbard! Siter
ToneS Skrevet 18. April 2012 Rapporter Skrevet 18. April 2012 For en opplevelse det måtte ha vært! Fine bilder Siter
Recommended Posts