Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

EDIT: Riot her. Ser ut til at jeg var innlogget som Megamarie. :P Men men.

Heisann!

Nå var det klart for NKK igjen her i bergen og jeg tok meg turen dit i dag for å glo litt mens frøken Megamarie stilte ut Anebanana sin basenji. Tok meg friheten til å ta noen bilder og håper jeg kan dele gleden med et par av dere hundeinteresserte. :)

_MG_9700.jpg

IMG_4182.jpg

IMG_4230.jpg

IMG_4284.jpg

_MG_9513.jpg

_MG_9541.jpg

_MG_9564.jpg

_MG_9569.jpg

_MG_9594.jpg

_MG_9617.jpg

_MG_9640.jpg

_MG_9649.jpg

_MG_9659.jpg

_MG_9660.jpg

_MG_9670.jpg

_MG_9671-2.jpg

_MG_9676.jpg

• Like 9
Skrevet

Kaaaanskje flere kamarbilder. Brukte mest Megamarie sitt kamera, men det ser ut til å ha noe problemer med autofokusen så det ble lite brukenes bilder der i fra. :/

Skrevet

Kaaaanskje flere kamarbilder. Brukte mest Megamarie sitt kamera, men det ser ut til å ha noe problemer med autofokusen så det ble lite brukenes bilder der i fra. :/

Ja! Ja! Ja! Flere Kamarbilder!

Skrevet

Mine bilder fra dag 2.

Benedicte og Ikke i ringen

7083331635_05dfcbc84e_z.jpg

Sting med fine slufsen sin!

7083332157_1933f8e716_z.jpg

7083332447_9e8e797cf8_z.jpg

Vakre Tia med cacibet sitt :wub: Jeg syns hun ser ut som selve bildet av aussien!

6937256980_1934897a28_z.jpg

Søskenkjærlighet! Harly og Ikke.

7083333013_f832e4392f_z.jpg

Aussiepåssie i BIG

6937257560_389e2a3179_z.jpg

Søt corgie pembroke i BIG :wub:

7083333279_392d518d5b_z.jpg

Red merle dachs! Aldri sett før!

6937257860_dc75504bf6_z.jpg

Pen Irsk setter som ser ut som en setter! :aww:

6937258006_9140b51800_z.jpg

Hahah, en afghaner med bart :lol: Trodde jeg skulle falle av stolen da jeg så den :P Edit: Kremt kremt, skjegg kanskje.

7083333829_e812f36049_z.jpg

Italiener

6937258362_7d5b7db17c_z.jpg

Kineser

7083334159_7bf7083ae8_z.jpg

Morsomme slipset på dommeren :lol:

7083334321_1d2984eaa5_z.jpg

BIS 2 oppdrett (?) mops

6937258862_1ecf8f3a3e_z.jpg

6937259014_46c440b647_z.jpg

Dommeren gir en suss til den vakre Salukien :wub:

6937259132_b9c165ccb0_z.jpg

Den vakre salukien traver!

7083334955_a9b576d5bb_z.jpg

• Like 5
Skrevet

Yei, første kommentaren på mine bilder også, forhåpentligvis :D

Tok du bilder i helgen?

Ja, jeg tok bilder i helgen, egentlig en del, men så venter jeg på at fotografen "min" skal sende meg flere bilder, sånn at jeg får dem samlet. Åh, jeg er så utålmodig! :P

• Like 1
Skrevet

Alright, her er et par bilder til fra lørdagen. Ved litt hjelp av Adobe så har jeg klart å fikse på et par ubrukelig bilder. :> Igjen, som i første innlegg her, så ligger bildene litt hultabulta, men men.

_MG_9699.jpg

En som tittet på Kamar mens han var inne.

IMG_4300.jpg

IMG_4320.jpg

Kamar som blir trent litt av frøken Megamarie, dog det ser ut til at rumper er mer interessante.

IMG_4353.jpg

Har ingen anelse. :P

IMG_4364.jpg

Fortsatt ingen anelse.

IMG_4365.jpg

_MG_9587.jpg

_MG_9604.jpg

_MG_9621.jpg

_MG_9623.jpg

Grr, paparazzi!

_MG_9641.jpg

_MG_9657.jpg

Hjelp! Vil ut herfra!

_MG_9661.jpg

Mmmmm, koooooos.

_MG_9674.jpg

OMG, mat!

_MG_9681.jpg

Nok en hund som titter på Kamar

_MG_9717.jpg

_MG_9721.jpg

Trøtte tryner på disse hundene. :P

_MG_9739.jpg

Trøøøøtt. Eg vil heeeem.

_MG_9743-2.jpg

Mamma, kan vi gå nå?

_MG_9744.jpg

• Like 3

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...