Gå til innhold
Hundesonen.no

Collie og utstilling


AquilaWaiting
 Share

Recommended Posts

Nå har jeg begynt å drømme om utstilling,så dette er vist noe som opptar meg veldig. Drømte nettopp at jeg skulle stille ut frøkna,men pelsen så ikke ut,jeg var nesten naken,bikkja var gærn og jeg ble kasta på hodet ut av utstillingsringen. Lovely :)

Har tenkt å melde frøkna på utstilling i begynnelsen av juni. Da er ho ca 1 år, så hva skal jeg egentlig melde meg på? Juniorklasse? Dette blir den første utstillingen for ho...og meg!

Jeg har vel større tro på bikkja enn meg selv, ser for meg at en stk nervøs handler i ringen. Ser for meg alle mulige worst case scenarioer,så tror jeg trenger litt pepp! Har selv bare vært på noen utstillinger og sett,og der ser jeg bare rolige handlere og hunder. Jeg vet jo at noen av de er garvede oppdrettere osv,men likvel :rofl:

Så.. min plan er dagen før vi drar er å dusje,føne ho og hvis det er fint vær,så la ho lufttørke på verandaen. Er det lurt? Så begynne med klipp, er sikker på at poter og faner skal gå greit, værre tror jeg det blir med ører.

Men,er det noen som har supre tips til en nybegynner? Har tenkt å dra tidlig på utstillingen,slik at frøkna kan bli vant med settinga. Og utstillingsbånd,someone? Hvor kjøper jeg det? Så alle som har tips,både med collie og utstillinger, kom med det :D

Åj,ser jo at jeg nesten var nervøs når jeg skrev innlegget,ble litt babbel....*le*

Endret av AquilaWaiting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har mulighet - kan du ikke dra på en utstilling eller to FØR du skal stille selv? Kanskje en utst. hvor også collies stilles, så du kan "spionere" litt på hvordan det foregår - og kanskje også møte noen der som kan hjelpe deg litt når du selv skal prøve deg?

Men når det er sagt, så er det fullt mulig å komme helt uforberedt også og bare ta det som det kommer. Hold deg i nærheten av ringen du skal stille i, følg med hva som skjer i ringen og vær klar når du blir ropt opp. Men som med alt annet, hvis man er litt "forberedt" er det ikke fullt så skummelt i alle fall..

Lykke til!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...