Gå til innhold
Hundesonen.no

Laserskriver, farge, multifunksjon?


Guest Kåre Lise
 Share

Recommended Posts

Hp har enkle og lekre til ok pris. Forskjell på med/uten wifi er ca 400 kr på de enkleste modellene. Kjøpte selv den enkleste modellen nettopp, og er kjempefornøyd. Skriver relativt raskt, scanner og kopierer med stor nøyaktighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også anbefale HP, de er jevnt over best på skrivere, selv om det finnes gode alternativer.

Laser er ikke nødvendigvis det som lønner seg eller er best, men det kommer an på om du skriver ut mest svart/hvitt, fargebilder, foto, osv. Blekk er ofte billigere hvis du skriver ut lite og ofte, laser er bedre om du skriver ut mye og/eller veldig sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

HP er grisedyr toner men ser på de ja. Blekk er ikke noe alternativ, det er det jeg vil vekk fra så da spiller heller ikke mengde noen kasserolle. Og jeg vil ha gode nøyaktige fargeutskrifer Og jeg har budsjett opptil ca 2500,-

Jeg så noen skrive ut fra iPhone, det MÅ vi ha jo ha. :D

Jeg må vel sette meg litt inn i det, tonerpris ikke minst! Jeg har litt trua på Samsung, ble anbefalt den men usikker på multifunskjonsvariantene. Er egentlig helt grønn og det var ikke så mye tester å bli klok på. Det ser desverre ut til at blekk regjerer markedet, forstå det den som kan. Men takk for tips. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta en titt på Canon også. Laser er generelt sett dyrt, og sjelden lønnsomt for private. Men hvis du har en dårlig blekkskriver fra før så kan jeg love deg at en god blekkskriver betyr all verdens forskjell!

Samsung har jeg lite kunnskap om, de er relativt nye på skrivermarkedet (jeg var ansvarlig for skrivere i prisguide.no for hundre år siden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg printer for litt siden. Var fast bestemt på at jeg skulle ha laser, men jaggu overtalte mannen i butikken meg til å kjøpe blekk. Blekkpatroner er billigere enn laserpatroner, og dagens blekksrivere er like gode som laserskriverene. Kjøpte en multifunksjonsskriver fra Epson som både printer og scanner, og kan printe ut bilder i god kvalitet/høy oppløsning, og har wifi. Tror jeg betalte ca 1000 kr, og er knallfornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Du kan ta en titt på Canon også. Laser er generelt sett dyrt, og sjelden lønnsomt for private. Men hvis du har en dårlig blekkskriver fra før så kan jeg love deg at en god blekkskriver betyr all verdens forskjell!

Samsung har jeg lite kunnskap om, de er relativt nye på skrivermarkedet (jeg var ansvarlig for skrivere i prisguide.no for hundre år siden).

Jeg vet laser er "dyrt". Derav budjsettet men dette er i forbindelse med investering i hjemmekontor til tegning og 3Dmodellering så jeg vil ha gode utskriftsmuligheter og renderinger er jo "bildekvalitet". så egentlig litt på A3 også. Jeg er ikke helt fjern for A3 men den var naturligvis stor og noe tregere.

Red: JEG SKAL IKKE HA BLEKK!

3D scanner ekke dumt det eller

Endret av Kåre Lise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Samsung CLX-3175 og er svært fornøyd..

Jeg har prøvd å skrivd ut noen bilder me den, og det er helt greit. Men man får ikke noen bilder slik at man kan henge opp på veggen. Men både kopi-funksjonen og scanneren er jeg svært fornøyd med :)

Min far har denne på jobben også, jobber som daglig leder på et hotell. Og er også svært fornøyd :) Koster ikke skjorta, i mine øyne, og man har lenge på en tonerkassett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Jeg har Samsung CLX-3175 og er svært fornøyd..

Åjaha det er interessant, så på de, det er vel sikkert samme som heter CLX-3185 nå uten mye forskjeller vil jeg tro.. Må bare bli klok på W, FW og N da. N ser ut til å være uten faks og wi-fi? Og FW er med sånn manuell mating på tooppen???
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjaha det er interessant, så på de, det er vel sikkert samme som heter CLX-3185 nå uten mye forskjeller vil jeg tro.. Må bare bli klok på W, FW og N da. N ser ut til å være uten faks og wi-fi? Og FW er med sånn manuell mating på tooppen???

Aner ikke :P Jeg har papirene i ei skuffe, og plugger i ei ledning :P Men veldig fornøyd da :D Den gubben fikk anbefalt da han var å kjøpte laserskriver i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Aner ikke :P Jeg har papirene i ei skuffe, og plugger i ei ledning :P Men veldig fornøyd da :D Den gubben fikk anbefalt da han var å kjøpte laserskriver i alle fall :)

Kult, da står det mellom disse to. Hva er greia med de?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt blekkskrivere, men den håpløse tiden er over...

Når man først skal skrive ut noe så er enten dysene tørket, blekket tørket, eller en av fargene ikke fungerer som de skal...

Sløse Blekk på rensing og bruke tid på å knote... Huff nei...

Laser er IKKE dyrt...

Det var det før i tiden, men nå er laser betydelig billigere pr side.

Husker ikke tallene lengre som jeg regnet ut før jeg kjøpte, men at en blekkside koster 30øre, så koster en laserside 5øre...

Laser tørker aldri, varer mye mye lengre en blekk før man må bytte...

Fargelaser koster ikke stort...

Om du er som meg og tenker at Foto, det får fotobutikken ta seg av (kvalitet, varighet, pris ift å ha en dyr blekkskriver + fotopapir hjemme)

Så er det ikke noe å tenke på, Laser er tingen til dokumenter, invitasjoner osv, også i masse farger..

Jeg satt å regnet pris pr side, mengden Pulver, pris på bytte osv, å endte opp på Samsung Wi-Fi ett eller annet...

Denne var vesentlig billigere en Canon, OKI, HP og andre i pris pr side...

2år siden jeg kjøpte, skrevet ut tja, vertfall over 1500sider i s/v og fine farger, enda ikke hallveis i pulverbruken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

totalt forvirra,

Ser nå det er en som heter N, så hva er forskjell på W og N modellene?

Link

Red: Ser nå den ikke har wifi, er det bare det?

s5.jpg

Endret av Kåre Lise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

W = wireless

N = network

Du kan koble N-modellen paa netverket ditt med en Ethernet-kabel, W modellen har muligheten til aa koble til nettverk traadlost :)

Edit: Har du vurdert Brother? Bruker selv Brother laser-printer og er storfornoyd med de saa langt...

Endret av Reefer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

W = wireless

N = network

Du kan koble N-modellen paa netverket ditt med en Ethernet-kabel, W modellen har muligheten til aa koble til nettverk traadlost :)

Edit: Har du vurdert Brother? Bruker selv Brother laser-printer og er storfornoyd med de saa langt...

Jepp, fant ut av det, det er og en uten bokstav nemlig og den var selvfølgelig bare USB, naturligvis ;)

Valget er falt på Samsung, som du ser på bildet over så skal snusken få slaske seg i fred :)

Ser ikke ut som Brother er i den prisklassen med farger.

Jeg leste noe om at Samsung ikke støtter OSX på Wi-fi? Nå er jo macen her i ferd med å bli historie så det er ikke så aktuelt men det er jo litt teit, er dette fikset, noen som vet?

Endret av Kåre Lise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også anbefale HP, de er jevnt over best på skrivere, selv om det finnes gode alternativer.

Laser er ikke nødvendigvis det som lønner seg eller er best, men det kommer an på om du skriver ut mest svart/hvitt, fargebilder, foto, osv. Blekk er ofte billigere hvis du skriver ut lite og ofte, laser er bedre om du skriver ut mye og/eller veldig sjelden.

Den første delen er jeg svært uenig i.

HP er ikke best på skrivere.

Selv liker jeg Xerox sine produkter langt bedre etter å ha satt opp en løsning med Xerox-printere for noen millioner på jobben.

Laser er helt korrekt ikke nødvendigvis best, selv foretrekker jeg smeltevoks, da dette gir overlegen kvalitet uansett hva slags papir man skriver ut på.

Det har begynt å bli en rimelig teknologi også, i tillegg til at den er miljøvennlig (avfallet er i hovedsak spiselig faktisk..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første delen er jeg svært uenig i.

HP er ikke best på skrivere.

Selv liker jeg Xerox sine produkter langt bedre etter å ha satt opp en løsning med Xerox-printere for noen millioner på jobben.

Laser er helt korrekt ikke nødvendigvis best, selv foretrekker jeg smeltevoks, da dette gir overlegen kvalitet uansett hva slags papir man skriver ut på.

Det har begynt å bli en rimelig teknologi også, i tillegg til at den er miljøvennlig (avfallet er i hovedsak spiselig faktisk..)

Nå tok jeg utgangspunktet i privatmarkedet da, som Xerox har gått mye bort fra. Skal man ha en super-multifunksjon til 30k, definitivt. Under 3k holder jeg fortsatt en knapp på HP. ;) Nå skal det sies at jeg ikke er så oppdatert som jeg var for 3-4 år siden, men jeg tror ikke Xerox har hatt noen stor-satsning på privatmarkedet siden da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tok jeg utgangspunktet i privatmarkedet da, som Xerox har gått mye bort fra. Skal man ha en super-multifunksjon til 30k, definitivt. Under 3k holder jeg fortsatt en knapp på HP. ;) Nå skal det sies at jeg ikke er så oppdatert som jeg var for 3-4 år siden, men jeg tror ikke Xerox har hatt noen stor-satsning på privatmarkedet siden da.

Xerox har vel ca det samme fokuset som for 3-4 år siden, de har faktisk produkter i alle segmenter fra de minste laserskriverne og oppover til hustrykkerier..

Jeg har god erfaring med både de enkleste skriverne (som jeg har satt opp 4-5 stk av på jobben), MFPene i 60-70k-sjiktet, og hustrykkerier.

Min erfaring med HP de siste årene er langt dårligere, de klarte aldri helt å levere noe dugandes etter 4050.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...