Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gir man i dåpsgave?


Pim
 Share

Recommended Posts

Eller, det vil si, navnefestgave?

Vi er invitert i navnefest på søndag, av et vennepar som fikk småttis i fjor. Vi har lyst til å gi noe koselig til småen, men er helt blanke på hva!

Det eneste vi tenker, er at det burde være noe guttungen kan ha en viss glede/nytte av når han blir eldre. Beste forslaget vårt så langt er medlemsskap hos det lokale boligbyggelaget :lol: Nevøen min fikk et vakkert, vakkert tresnitt; men pengebeløp med så mange nuller er liksom helt uaktuelt når ikke halve slekta spleiser :P Vi tenker 500 kr +, vet ikke hva som er vanlig, jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår nevø fikk en tollekniv og en flaske portvin. :P Og ja, navnedagsfesten var når han var rundt året.

Andre ting han fikk var alt fra sandlekesett med bøtte og spade, til Kardemommeby-spisesett, sangbøker, barnebestikk (det er ett stålbestikk som heter Eventyr eller noe sånt, som har bilder av en rev, bjørn, hare på o.l.). En stor og god eventyrbok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Simira, og pleier konsenkvent å kjøpe eventyrbøker. Trenger ikke nødvendigvis være Brødrene Grims samlede verker med gullforside (den tok jeg sjæl :P ), men jeg har feks gitt bort Ruffen, Pippi-bøkene, Tusen og en natt, Asbjørnsen og Moe osv. Hvis du er medlem i en bokklubb kan du få disse bøkene kjempebillig. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yey! Takk! Bøker passer jo utmerket, med min litterære bakgrunn og greier :lol:

edit: og hvorfor i huleste pinnebrød klarte jeg ikke å komme på det sjøl? Hadde liksom bare sølvbestikk og sølvsparebøsser på hjernen jeg, og det føltes veldig uaktuelt...

Endret av Pim
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yey! Takk! Bøker passer jo utmerket, med min litterære bakgrunn og greier :lol:

edit: og hvorfor i huleste pinnebrød klarte jeg ikke å komme på det sjøl? Hadde liksom bare sølvbestikk og sølvsparebøsser på hjernen jeg, og det føltes veldig uaktuelt...

Skriver under på eventyrbøker! Og er det en bok jeg i mange, mange år har hatt glede av så er det denne, fine, fantastiske boka med utrolig mange nyyydelige eventyr. Jeg drømmer meg tilbake til kveldene mamma og pappa leste for meg hver gang :innocent:

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=3691529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er OK å gi en typisk "dåpsgave" til en Navnefest (hva nå enn det er for noe.... :) ) - så kan du jo alltids gå til en gullsmed og kjøpe et fint lite dekortert skrin, f.eks "Min første hårlokk/tann" eller noe lignende. Alltid koselig og ha et slikt lite minne til fremtiden når man blir stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er OK å gi en typisk "dåpsgave" til en Navnefest (hva nå enn det er for noe.... :) ) - så kan du jo alltids gå til en gullsmed og kjøpe et fint lite dekortert skrin, f.eks "Min første hårlokk/tann" eller noe lignende. Alltid koselig og ha et slikt lite minne til fremtiden når man blir stor.

Navnefest er det religionsuavhengige alternativet til dåp, i regi av HEF, så i utgangspunktet er det samme normer som gjelder. Men vi har ikke helt sansen for sånne typiske dåpsgaver, og jeg tror nok foreldrene til poden er enige i det ;)

Takk for alle tips! Sonen er god å ha, og nå er gaven klar: bok + hoppedyr og jeg er skikkelig misunnelig :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...