Gå til innhold
Hundesonen.no

Regndress, fungerer det greit?


Recommended Posts

Jeg har begynt å legge merke til fine regndresser på hunder rundtom, og ikke bare den berømte og klassiske "kondomdressen" mange har brukt. Det gjør at jeg våger meg utpå for å se etter en fin regndress til dyret mitt jeg og :D

Jeg er litt lei av å alltid måtte dusje dyret etter å ha vært ute når det har vært vått, og det hadde vært fantastisk herlig å kunne innimellom brukt en regndress som skjermer godt. Spesielt på travle morgener hvor du har lite lyst i å stå med hunden i dusjen før du skal avgårde.

Min hund har bukpels og beinhår som tidvis føles som det er borrelås for moll, sand og drit, og han blir ikke rein på en lett spyl heller *sukk*

Så.. Har dere erfaring at denne regndressen er til god hjelp for dere?

Forslag til hvor jeg finner de der fine regndressene? Til stor hund. God beskyttelse under bryst og buk ønskes. Dekken har vi, men det er jo ikke til særlig hjelp mot skitt.

På forhånd takk for svar og tips :) Gjerne noen linker også hvis dere har noen å anbefale :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.hooks.no/product.aspx?productid=045081&deptid=196&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

Vet om to stk som bruker denne på sine hunder som er langhårete, hvorav ene har litt krøllete bomulls-aktig pels som suger til seg ALT. Bruker den på trening, tur og under lek ute når det er vått og gjørmete. Har bare hørt i forbifarten at de var så glad det fantes slik dress og at den var gull verdt på "dager som denne", så jeg regner da sterkt med de er veldig fornøyde. Og den er jo latterlig billig på toppen av alt, og når man da trekker fra 20% på kampanjen de har nå så er det jo et røverkjøp. :) Kommer opp i maks rygglengde på 65 cm og brystomfang på 94 cm, holder det?

Sant skal sies, jeg har ikke ligget under hundene for å sjekke hvor godt de dekker buken, men med tanke på snøringen som er ganske langt bak, så skulle man jo tro det dekket alt unntatt edlere deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.hooks.no/...&sortOrder=DESC

Kommer opp i maks rygglengde på 65 cm og brystomfang på 94 cm, holder det?

*Klippet tekst*

Sant skal sies, jeg har ikke ligget under hundene for å sjekke hvor godt de dekker buken, men med tanke på snøringen som er ganske langt bak, så skulle man jo tro det dekket alt unntatt edlere deler.

Wow, det var jo kjempebillig! 179 kroner selv for den i størrelse XXL.

Jeg må nok rote frem målebåndet før jeg bestiller noe, men jeg tror jeg må opp i en rygglengde på 70-80 cm. Erfaringsmessig varierer også størrelser på merker og formen på det du bestiller. Sannsynligvis er 65 cm for kort, men jeg skal måle etter beste evne!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hooks er mandig undervurdert, det er etter ebay min fav.plass å handle utstyr på. :heart:

Hvis ikke har du jo hurtta pro sin, som er i en NOGET annen prisklasse, men hvertfall i mulig rett str.

http://www.hundeutst...rall-p-444.html

--

Må legge til at da jeg bestilte varmedekken fra Hooks til lillesnuppa her så ble det for stort, selv om det i teorien skulle passe som fot i hose. Det er enda for stort, så det blir nok solgt videre da hun er ferdig med å være valp til neste vinter, og da er nok dekkenet for lite uansett.. :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har Hurtta pro dressen til Fredrik og den er gull verdt! Helt herlig å kunne bare dra av han dressen når eg kommer hjem, skyden den fort i vasken,henge opp til tørk og slippe vaske golvet. Dressen sitter også veldig bra, dekker ikke utstyre, kan strammes flere steder og Fredrik bryr seg døyten i om han har den på.

Kjøpte først hooks sin dress, men den ble fort for liten. Ellers var det en bra dress det og, men savnet mulighet til å stramme flere steder.

Her er bilde av Fredrik i hooks-dressen da han var ca et år (?) Dette er den største str og som du ser dekker den lite av rompen, og går ikke særlig langt ned på frambeina. Hurtta sin dekker bedre, ellers så synes eg de var ganske like...

DSC_0180.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Eg har Hurtta pro dressen til Fredrik og den er gull verdt!

Bilde? Snusken skal få sånn, venter bare på lønn her men jeg vil virkelig ha den NÅ, det bøtter ned her og jeg er så lei av all søla! Utrolig hvor mye gørr det er plass til i en schäferpels..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde? Snusken skal få sånn, venter bare på lønn her men jeg vil virkelig ha den NÅ, det bøtter ned her og jeg er så lei av all søla! Utrolig hvor mye gørr det er plass til i en schäferpels..

Just for you gikk vi ut i strålende sol og tok bilder ;) Det er helt fantastisk deilig å kunne gå inn fra en skikkelg søletur, dra av dressen og se at hunden er helt fin og hvit! Ta en klut og tørke av nederst på beina og ingen søle kommer forbi gangen ;)

DSC_0002.jpg

DSC_0003.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Just for you gikk vi ut i strålende sol og tok bilder ;) Det er helt fantastisk deilig å kunne gå inn fra en skikkelg søletur, dra av dressen og se at hunden er helt fin og hvit! Ta en klut og tørke av nederst på beina og ingen søle kommer forbi gangen ;)

Takk :)

Jeg har hurrta sin den første modellen,og jeg er ikke fornøyd. Den sitter rart, er ikke vanntett hvis det virkelig regner,og den bråker noe helt utrolig mye.

Vi har prøvd 2 str som ikke satt helt riktig og skal prøve den butikken har fått inn som bør være mer riktig og håper virkelig den sitter så han kan bevege seg. Derfor er det godt å se bildene og erfaringen til Lompelus ;) Det er ett kaos av størrelser på de så jeg overlater til eksperten av en selger. Sånne materialer kan nok ha godt av impregnering for å bli helt vanntett, det er en kjent sak. Og nå er det heller søla enn regnet jeg er ute etter å komme til livs. Han kan fint dra med seg ei hel sandkasse inn selvom jeg tørker av han.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snusken, hva med blåser?

Jeg har tenkt en bitteliten tanke på dress til Oabba nå i vinter, for på henne synes jo skiten i motsetning til Valpis... Det ble med den lille tanken, jeg gidder ikke kle på bikkja 3-4 ganger dagen, det er kjappere å tørke av bena og buken med en plutoduk. Takk gud for korkortpelsw, selv om de fryser fortrere :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snusken, hva med blåser?

Jeg har tenkt en bitteliten tanke på dress til Oabba nå i vinter, for på henne synes jo skiten i motsetning til Valpis... Det ble med den lille tanken, jeg gidder ikke kle på bikkja 3-4 ganger dagen, det er kjappere å tørke av bena og buken med en plutoduk. Takk gud for korkortpelsw, selv om de fryser fortrere :lol:

Når eg en dag har 2-3000 til overs skal eg ha blåser. I mellomtiden vil eg heller kle på dyret enn å vaske golvet hver dag, flere ganger for dagen (takkler ikke gå rundt inne i en sandkasse).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når eg en dag har 2-3000 til overs skal eg ha blåser. I mellomtiden vil eg heller kle på dyret enn å vaske golvet hver dag, flere ganger for dagen (takkler ikke gå rundt inne i en sandkasse).

Forstår deg veldig godt! Jeg står fint over blåseren, men tar heller å kjøper en god dress. Det skal bli fantastisk herlig å slippe unna litt lettere av og til.

Ja takk til en heldress! Akkurat nå forstår jeg ikke hvorfor jeg ikke har kjøpt en tidligere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En regndress er nok en god idè i ditt tilfelle ja ;) Har bare vanlige dekken her til min, men så er hun korthåret og ikke vanskelig og tørke av etter tur i sølepytter :)

Lykke til med jakten etter den rette dressen :) Håper du og voffsen blir fornøyd med den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Snusken, hva med blåser?

Dyrt? Og jeg er usikker på om den får med all sand og gørr.. Den har en lei tendens til å komme ut over tid og gjerne etter han er helt tørr?

Forstår deg veldig godt! Jeg står fint over blåseren, men tar heller å kjøper en god dress. Det skal bli fantastisk herlig å slippe unna litt lettere av og til.

Ja takk til en heldress! Akkurat nå forstår jeg ikke hvorfor jeg ikke har kjøpt en tidligere ;)

Jo takk det samme her, nå venter jeg bare på lønn og håper størrelsen blir riktig! Tenk så deilig å kunne gå ut å tisse i søla, tørke potene raskt, av med dressen og tilbake på sofaen begge to.. kos :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom en dyrebutikk og prøvde regndresser i dag. Desverre hadde de ikke stor nok størrelse, så jeg kjøpte heller regndressen herfra: http://www.divinedog.se/hundoveraller-c-157-1.aspx I butikken kostet den 998 kroner, mens på devine kostet den 414 kroner. Jeg får se når pakken kommer om det ble noen kroner spart likevel da.. ;) Ja, og så ble det jo også en ny sele på gutten også i samme slengen.

Gleder meg til å teste ut regndress nå! :)

Takk for gode tips og bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Drar denne opp igjen: Kan noen hjelpe meg med å finne en tynn regndress som passer til schæfer (ja innrømmer det, hun skal få regndress, jeg har begrenset med lyst til å bade og dusje henne hver dag, dessuten er det ikke bra for pelsen)

Hun er 70 cm lang i ryggen og bruker vel ca 40 i halsbånd

Endret av Margrete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk tenkt samme tanken selv, Sheltie-pels suger til seg det meste. Men usikker på om jeg holder ut til jeg har råd til blåser, eller om man skal slå til med en enkel regndress.

Når jeg kom inn i dag, så prøvde jeg blåseren først, men opplevde at det satt mye innerst ved huden. Så selv om jeg blåste henne helt tørr, knaser det under beina på meg. Masse i halen mm Blåseren er fin den, men ikke såååå fin på langhårs sparepåallsandogkvistogkvastipelsen hunder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kom inn i dag, så prøvde jeg blåseren først, men opplevde at det satt mye innerst ved huden. Så selv om jeg blåste henne helt tørr, knaser det under beina på meg. Masse i halen mm Blåseren er fin den, men ikke såååå fin på langhårs sparepåallsandogkvistogkvastipelsen hunder

Hmmm.. da tror jeg kanskje en regndress skal i hus her også. Dessuten er jeg litt usikker på hvor lenge jeg gidder å stå å blåse kl 6 om morgenen når jeg skal på jobb :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Hurtta regndress til mine, men jeg syntes ikke den hjalp noe særlig. De ble møkkete på innsiden av lårene og bak på magen uansett, og det er der det også samles mest gjørme hos meg. Så jeg bruker heller den tiden det tar å kle av/på de til å skylle de av i dusjen etter tur. I tillegg er jo fanene på frambeina og halen steder det samles mye gjørme, og da må de i dusjen uansett om de har hatt på regndressen eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Hurtta regndress til mine, men jeg syntes ikke den hjalp noe særlig. De ble møkkete på innsiden av lårene og bak på magen uansett, og det er der det også samles mest gjørme hos meg. Så jeg bruker heller den tiden det tar å kle av/på de til å skylle de av i dusjen etter tur. I tillegg er jo fanene på frambeina og halen steder det samles mye gjørme, og da må de i dusjen uansett om de har hatt på regndressen eller ikke.

hmfr!! Feil svar!! Da er Hurtta ute av bildet. Må jeg rett og slett over til kondomdress for å spare på latskapen min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...