Gå til innhold
Hundesonen.no

Bærum brukshundklubb - starte opp igjen?


Anette
 Share

Recommended Posts

Og litt sånn OT, men er det i hovedsak arrangering av kurs som er interessant, så er det bare å rope ut hva dere vil ha, så kan NKKU fikse billige helgekurs.. :whistle: Siden de fleste her er under 25 og medlem. Sånn bare for å ha nevnt det.

I hovedsak er det vel fellestreninger som er interessant. :) Jeg er i hvert fall skikkelig dårlig på å sparke meg selv i gang. Pluss at det er rart hvor mye flinkere Aisha og jeg er når vi trener i hagen enn når vi kommer oss ut på trening gitt. Men ja, flere NKKU kurs. Jeg skal melde meg inn når jeg får lønn i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Faktisk trenger jeg ikke tenke meg stort om ang det der. Jeg har selv prøvd å starte opp faste treninger, men sentralt i oslo (og det er IKKE for min egen del, men for å få med flest mulig). Og ja, je

Og litt sånn OT, men er det i hovedsak arrangering av kurs som er interessant, så er det bare å rope ut hva dere vil ha, så kan NKKU fikse billige helgekurs.. Siden de fleste her er under 25 og medle

Jeg trur du (dere) skal jobbe litt med å være inkluderende i den treningsgruppa deres. Det er flere som er med i den FB-samtalen, men som tydeligvis ikke teller akkurat nå. Det er heller ikke spesiel

Og litt sånn OT, men er det i hovedsak arrangering av kurs som er interessant, så er det bare å rope ut hva dere vil ha, så kan NKKU fikse billige helgekurs.. :whistle: Siden de fleste her er under 25 og medlem. Sånn bare for å ha nevnt det.

kurs og faste treninger :P jeg ønsker noen å trene fast med som jeg kjenner og jeg kan ha det gøy med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt som du går glipp av tydeligvis er at det du skisserer har man ikke mulighet til om man er en klubb som samarbeider med NKK. Så det du og Nina ønsker dere, vil dere ikke kunne ha i en klubb, kun i en privat treningsgruppe.

Jo da, både jeg og SiriE forstår det helt fint tror jeg. :) Og det er vel derfor en privat treningsgruppe nå blir diskutert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hovedsak er det vel fellestreninger som er interessant. :) Jeg er i hvert fall skikkelig dårlig på å sparke meg selv i gang. Pluss at det er rart hvor mye flinkere Aisha og jeg er når vi trener i hagen enn når vi kommer oss ut på trening gitt. Men ja, flere NKKU kurs. Jeg skal melde meg inn når jeg får lønn i morgen!

Det er rart med det ja. :lol: Bare å si hva/hvem dere vil ha!

kurs og faste treninger :P jeg ønsker noen å trene fast med som jeg kjenner og jeg kan ha det gøy med :)

Som sonentreningene, sånn egentlig? Jeg tenker litt på det at når man ser hvor vanskelig det var å få godt oppmøte på de treingene uke etter uke, så vil kanskje en privat treningsgruppe slite med litt av det samme? Iom at det evt blir mange av de samme personene. Eller kanskje ikke. Det er jo verdt et forsøk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt tenke meg å være med å trene, men jeg har jo en 10år gammel hund som jeg ikke trener så aktivt med lenger, men hun har godt av å være med å trene litt.

Syntes det er synd om man MÅ trene for å feks starte lydighet el, det burde holde at man er aktiv, syntes jeg da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg her! :)

Kan starte med det som gikk galt for min del, som var at man ble tvunget til å møte opp å styre treninger hver onsdag, styreleder hadde selv ikke mulighet hver gang. For meg er det feil at man uten erfaringen skal stå å fungere som støttespiller for mennesker som åpenbart trenger veiledning.

Det andre var at man ikke var åpne for andre treningsarter enn, tja, hverdagslydighet egentlig. Selv var jeg interessert i freestyle på den tiden, samt også spor.

Med andre ord tror jeg at man virkelig må bestemme seg for hvem klubben skal være for, skal den være for type soniser (litt ala fellestreffene våre) eller skal den være for de med familiehund? Om jeg skal være interessert så må det være førstnevnte, og da må det gjøres tydelig og klart for alle potensielle medlemmer.

For å svare dette spørsmålet fra Marie:

Jeg tenker litt, hvorfor gikk det galt med klubben? Ble det for mye ansvar og for lite tilbake til de som dro det igang?

Og hvordan unngår man den fellen en gang til?

Så vil jeg si at ja, det ble for mye ansvar, og for lite tilbake.

Det var slik jeg opplevde klubben også. Og det er overhodet ikke interessant for meg egentlig.

Har klubben et tilhørende område?

De hadde ihvertfall, på øvrevoll.

Treningsgruppe høres jo fint ut, men hva er forskjellen på det og sånn vi har det sånn halveis allerede? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt tenke meg å være med å trene, men jeg har jo en 10år gammel hund som jeg ikke trener så aktivt med lenger, men hun har godt av å være med å trene litt.

Syntes det er synd om man MÅ trene for å feks starte lydighet el, det burde holde at man er aktiv, syntes jeg da ;)

Det er jeg enig. Ellers kan ikke jeg være med, for vi er ikke heeelt klare for å starte i lydighet. :P

Treningsgruppe høres jo fint ut, men hva er forskjellen på det og sånn vi har det sånn halveis allerede? :)

Sikkert noe lignende det dere har, men jeg vil være med også! :P Og kanskje ett par andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsgruppe høres jo fint ut, men hva er forskjellen på det og sånn vi har det sånn halveis allerede? :)

Forskjellen blir at vi kanskje setter en fast dag og ordner et mer fast sted. Per idag er det jo deg meg og marianne i en fbook samtale som er litt av og på. Er jo tydeligvis flere som vil være med.

Mitt forslag er en privat treningsgruppe for soniser (og evnt andre bekjente som vi vil ha med).

Foreslår fast treningsdag torsdager, evnt at det avtales fra gang til gang basis.

Foreslår at det trenes på Fossum i bærum, det er 5-10 min gange fra nærmest tbanestasjon og grusbanen har lys. (har noen andre forslag sleng ut)Jeg antar man kontakte kommunen for å f.ex ha plassen reservert hver torsdag (hittil har jeg jo aldri sett den blitt brukt). Og jeg plukker gjerne folk opp fra tbanen og tar de med bort osv de gangene jeg kan.

Lager oss en gruppe på lukket gruppe på fbook for å holde styr på treniger ol.

Fordelen med å ha det litt mer organisert er jo f.ex at man kan be eksterne instruktører komme og holde kurs og man har et fylt kurs alt.

Siden flest ønsker vil jeg si lydighet(ja alt fra sitt dekk og til elite, om det er så freestyle og slike ting man trener på så trene man på det men lydighet blir en fellesnevner da man ikke trener bruks i skogen eller AG :P ) blir aktiviteten til gruppa, og har man flere felles aktiviteter man vil utøve kan man lage andre treninger til f.ex spor ol.

Hvorfor ha det som en treningsgruppe er mer for å klare å dra litt i tøyler og holde det sammen. Det blir jo i praksis nesten slik marie,marianne og jeg har det nå men mer fast, da våre treninger er litt av og på. Det er jo tydeligvis flere som vil være med og da har man jo fort muligheten til å møtes en gang i uken og trene på det man vil i fellesskap. Samt man skaper et fellesskap og det blir koselig og positivt og folk kommer seg ut.

det var iallefall mine tanker :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert noe lignende det dere har, men jeg vil være med også! :P Og kanskje ett par andre?

Forskjellen blir at vi kanskje setter en fast dag og ordner et mer fast sted. Per idag er det jo deg meg og marianne i en fbook samtale som er litt av og på. Er jo tydeligvis flere som vil være med.

Mitt forslag er en privat treningsgruppe for soniser (og evnt andre bekjente som vi vil ha med).

Foreslår fast treningsdag torsdager, evnt at det avtales fra gang til gang basis.

Foreslår at det trenes på Fossum i bærum, det er 5-10 min gange fra nærmest tbanestasjon og grusbanen har lys. (har noen andre forslag sleng ut)Jeg antar man kontakte kommunen for å f.ex ha plassen reservert hver torsdag (hittil har jeg jo aldri sett den blitt brukt). Og jeg plukker gjerne folk opp fra tbanen og tar de med bort osv de gangene jeg kan.

Lager oss en gruppe på lukket gruppe på fbook for å holde styr på treniger ol.

Fordelen med å ha det litt mer organisert er jo f.ex at man kan be eksterne instruktører komme og holde kurs og man har et fylt kurs alt.

Siden flest ønsker vil jeg si lydighet(ja alt fra sitt dekk og til elite, om det er så freestyle og slike ting man trener på så trene man på det men lydighet blir en fellesnevner da man ikke trener bruks i skogen eller AG :P ) blir aktiviteten til gruppa, og har man flere felles aktiviteter man vil utøve kan man lage andre treninger til f.ex spor ol.

Hvorfor ha det som en treningsgruppe er mer for å klare å dra litt i tøyler og holde det sammen. Det blir jo i praksis nesten slik marie,marianne og jeg har det nå men mer fast, da våre treninger er litt av og på. Det er jo tydeligvis flere som vil være med og da har man jo fort muligheten til å møtes en gang i uken og trene på det man vil i fellesskap. Samt man skaper et fellesskap og det blir koselig og positivt og folk kommer seg ut.

Unnskyld nå føler jeg meg litt dum. Selvfølgelig litt mer inkluderende. Og veldig hyggelig det, absolutt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen blir at vi kanskje setter en fast dag og ordner et mer fast sted. Per idag er det jo deg meg og marianne i en fbook samtale som er litt av og på. Er jo tydeligvis flere som vil være med. [...]

Hvorfor ha det som en treningsgruppe er mer for å klare å dra litt i tøyler og holde det sammen. Det blir jo i praksis nesten slik marie,marianne og jeg har det nå men mer fast, da våre treninger er litt av og på.

Jeg trur du (dere) skal jobbe litt med å være inkluderende i den treningsgruppa deres. Det er flere som er med i den FB-samtalen, men som tydeligvis ikke teller akkurat nå. :P Det er heller ikke spesielt kult å være på trening å oppleve at andre blir invitert eller oppfordra til å trene igjen seinere, og bli fullstendig ignorert sjøl. Men fordi jeg ikke er noen sart sjel, så gidder jeg ikke bry meg nevneverdig om det, sjøl om andre kanskje ville blitt lei seg, og enda strengere folk ville ansett det for å være direkte uoppdragent. :whistle: Jeg bare nevner det, sånn til ettertanke.

Ellers er det flott at det blir foreslått et sted som er i nærheten av t-bane og offentlig transport. Det er ganske vanskelig å komme seg rundt uten bil, nemlig, men det betyr ikke at en ikke har lyst til å være med. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og litt sånn OT, men er det i hovedsak arrangering av kurs som er interessant, så er det bare å rope ut hva dere vil ha, så kan NKKU fikse billige helgekurs.. :whistle: Siden de fleste her er under 25 og medlem. Sånn bare for å ha nevnt det.

Bare pass på at det da er for NKKU så det ikke blandes for mange kort. :)

AnetteH sikkert veldig lurt å ta kontakt med kommunen for å få leie området fast. Hundeeiere er jo ikke alltid så populære så da er det greit å ha en avtale på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ikke ut til at denne hundeklubben er registrert i Brønnøysundregistrene lenger, da er det jo i prinsippet bare å starte opp..

Hvordan det er med NKK og de greiene der skal ikke jeg si noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur du (dere) skal jobbe litt med å være inkluderende i den treningsgruppa deres. Det er flere som er med i den FB-samtalen, men som tydeligvis ikke teller akkurat nå. :P Det er heller ikke spesielt kult å være på trening å oppleve at andre blir invitert eller oppfordra til å trene igjen seinere, og bli fullstendig ignorert sjøl. Men fordi jeg ikke er noen sart sjel, så gidder jeg ikke bry meg nevneverdig om det, sjøl om andre kanskje ville blitt lei seg, og enda strengere folk ville ansett det for å være direkte uoppdragent. :whistle: Jeg bare nevner det, sånn til ettertanke.

Ellers er det flott at det blir foreslått et sted som er i nærheten av t-bane og offentlig transport. Det er ganske vanskelig å komme seg rundt uten biil, nemlig, men det betyr ikke at en ikke har lyst til å være med. :)

ja du og siriE er også i gruppen, og maria. Hvorav siriE og maria har jeg aldri sett. Du har vært med en gang det er helt riktig. Jeg vil gjerne trene hver uke men får dårlig respons i gruppen så da er det jo verdt å lufte her, vil flere være med? ja det ville flere, da er det jo bare å lage kanskje en fbook gruppe istedenfor en samtale og dra bedre igang. Du teller helt selvklart men opprinnelig har det vært meg,marie og marianne som jeg dro igang med og vi har vært på fleste treningene.

nå synes jeg du kanskje legger litt mye i det at jeg ikke nevnet ditt navn men du er fortsatt i samtalen og har full mulighet til å si du har lyst til å trene osv. Føler iallefall ikke jeg har med vilje ekskludert deg på noen som helst måte, det er jo bare å si du vil være med når man spør om noen har lyst til å trene liksom. Men uansett dette ble kanskje litt OT og privat for tråden. Jeg leste faktisk opp i samtalen nå og skjønner ikke helt responsen din for siste "trening" spurte jeg er det noen som vil trene til uken, det var da vitterlig åpent og til alle..

men jeg tror jeg lager en tråd under hundetreff i oslo og foreslår første trening der. For dette ser det jo ut som flere vil og jeg ønsker meg sårt noen faste og fast å forholde meg til da jeg ikke har trent med noen på flere uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig bare trent med bare Anette og Marianne en gang jeg.

På den treningen du var med var det deg jeg lærte mest av Sandra. :)

Men uansett jeg har også savnet et skikkelig treningsmiljø og litt fast opplegg på denne siden av byen, og det er jo mye mer hyggelig å inkluderende og ha det mer åpent.

Så om vi har gjort det dumt tidligere, så blir det forhåpentligvis bedre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper vi får til litt faste treninger, det hadde vært veldig fint. :) For meg blir det egentlig litt langt unna, men håper jeg rekker det innimellom i hvert fall.

Bare pass på at det da er for NKKU så det ikke blandes for mange kort. :)

Absolutt. :) Bare litt OT, sånn i tilfelle noen hadde spesifikke ønsker. Lettere å tilpasse kursene til medlemmene, om man vet hva de vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[...]Jeg leste faktisk opp i samtalen nå og skjønner ikke helt responsen din for siste "trening" spurte jeg er det noen som vil trene til uken, det var da vitterlig åpent og til alle..

Jeg snakker ikke om FB-samtalen, jeg snakker om måter å invitere og planlegge treninger på når andre er til stede, men ikke blir invitert. Jeg prøvde å holde det generelt, det var du som gjorde det personlig. Det var ikke meninga. :) Dersom dere har en felles gruppe er det jo implisitt at alle kan få være med, så da blir det sikkert ikke noe problem.

Men uansett jeg har også savnet et skikkelig treningsmiljø og litt fast opplegg på denne siden av byen, og det er jo mye mer hyggelig å inkluderende og ha det mer åpent.

Så om vi har gjort det dumt tidligere, så blir det forhåpentligvis bedre nå.

Du har ikke gjort noe dumt tidligere. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker ikke om FB-samtalen, jeg snakker om måter å invitere og planlegge treninger på når andre er til stede, men ikke blir invitert. Jeg prøvde å holde det generelt, det var du som gjorde det personlig. Det var ikke meninga. :) Dersom dere har en felles gruppe er det jo implisitt at alle kan få være med, så da blir det sikkert ikke noe problem.

Ja for jeg forstod virkelig ikke hva som var galt/hva jeg hadde gjort, tror ikke vi skal ta dette så mye lengre for jeg føler meg oversett ganske mange andre ganger i mange situasjoner :) disksusjonen er iallefall over for min del. om det er noe du føler du vil ha sagt/pratet med meg om send meg pm på fbook eller her :) jeg har som sagt ikke bevist prøvd å holde noen ute.

Men nå har jeg uansett lagt ut egen tråd om trening og med poll om når folk kan :) løo og hopp i den folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Siden navnet mitt ble trukket inn her, vi jeg bare få si at jeg heller ikke har vært med på så mange treninger og det har vært sporadiske med noen av dere. Når jeg leser tråden, føles det ut som at Anette og jeg har styrt trenininger over en periode, og det stemmer ikke.

Så helst la være å trekke inn meg på den måten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men herregud, la vær å være så hårsåre da. Jeg spøkte med at det ble likt som det dere hadde, men at jeg ville være med. Det har da vel aldri vært noens hensikt å holde noen utenfor. Hva som har skjedd privat vet jeg ikke, men dette her var da ment som ett hyggelig initiativ for å samle folk og trene? Ta det som det da! Hvem som har trent sammen eller ikke spiller da ingen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke helt å finne en hundeklubb i Oslo som passer meg, så jeg kunne absolutt tenkt meg å være med på noe sånt, selv om jeg må reise litt for å komme til Bærum. Men om det ble arrangert litt kurs, og noen faste treninger hørtes egentlig helt supert ut. Det var egentlig alt jeg hadde å si, hvordan det er å dra i gang en klubb vet jeg dessverre ikke.

Bor ikke du nærheten av Sinsen? Vi er en gjeng som trener på Tøyen de fleste tirsdager og torsdager. Ønsker meg også en klubb nærmere her vinterhalvåret når OODK og Stovner er langt unna, men Bærum er ikke noe nærmere for vår del. :P

En annen ting man kan tenke på er jo at både Stovner og Oslo og Omegn har krav for å få delta på fellestreninger. At det kun er de som har gått på kurs hos klubben, eller de som har bronsemerke i lydighet eller tilsvarende som kan delta. Dette krever jo at man som klubb faktisk står på og arrangerer litt kurs, men med så mange instruktører vi kjenner gjennom sonen burde ikke det være noe umulighet. Ikke det at jeg mener man skal starte en eksklusiv klubb, men det går ann å stille krav til hvordan treninger skal foregå.

Det er ingen krav for å være med på fellestreningene til OODK, på lydighet. På agility må du ha nybegynnerkurs eller bronsemerket for å være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor ikke du nærheten av Sinsen? Vi er en gjeng som trener på Tøyen de fleste tirsdager og torsdager. Ønsker meg også en klubb nærmere her vinterhalvåret når OODK og Stovner er langt unna, men Bærum er ikke noe nærmere for vår del. :P

Ja, trener dere ikke rallylydighet også? Aisha og jeg har gått på kurs i rallylydighet, og skal nemlig konkurere i år har jeg bestemt. :P Dessverre jobber jeg stort sett hver torsdag, men fra og med mai tror jeg at jeg kanskje kunne få vært med på tirsdager. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...