MiO Skrevet 8. April 2012 Rapporter Skrevet 8. April 2012 En nabo av oss har fått seg en Alaskan Malamute x Siberian Husky valp, og han er ca 12 uker. Hvor lange turer kan en valp av den tøffe blandingen egentlig gå i den alderen? Vi vurderer å gå en tur sammen i morgen som er på litt over 5 km. Er det for langt for en slik blandingsvalp i den alderen? Vi gikk en tur på halvparten av det idag (2,2 km) og han travet i vei som bare det. Ikke noe problem, det. Hva sier hundefolket? Siter
Zitka Skrevet 8. April 2012 Rapporter Skrevet 8. April 2012 Så lenge valpen får bestemme tempoet litt selv, og dere har mulighet til å evt stoppe hvis den blir sliten, så ser ikke jeg noe problem Siter
Guest lijenta Skrevet 8. April 2012 Rapporter Skrevet 8. April 2012 Når jeg har valp og er usikker på om den blir sliten på turen tar ejg med en sekk den kan være i deler av turen. Dem jeg har stappet oppi der har blitt søvnige og sovet litt for så å kjent at det leea på seg baki der og da tatt valpen ned og den har gått videre Siter
Malamuten Skrevet 9. April 2012 Rapporter Skrevet 9. April 2012 Mine malamutter har iallefall ikke hadt problem med slike strekninger i den alderen, og huskyen er enda lettere i kroppen, jeg ville ikke bekymret meg Siter
Snøfrost Skrevet 9. April 2012 Rapporter Skrevet 9. April 2012 Freke var på 6km + turer fra han var ca. 4mnd. Ikke noe problem Siter
MiO Skrevet 9. April 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 9. April 2012 Ok, da takker jeg så mye for svarene, og skal videreformidle dem til naboen! Siter
Recommended Posts