Gå til innhold
Hundesonen.no

Meg + min hund <3


Telatusso
 Share

Recommended Posts

Da er det vel på tide med en liten presentasjon av meg og min nydelige hund. Vi kommer da fra Bergen eller en øy utenfor som henter Sotra :D Her trives vi kjempe masse og har kun ren natur rundt oss noe som bare er en kjempe ting når en har hund. Jeg heter så mye som Benedicte og er nå kommet til mitt 23 år :rofl: Jeg var så hendig og fikk min første hund i 2006. Da kom nurket mitt Rexi til meg bare 6 uker gammel. Grunne til det var at "mamma" hunden bet de små så mye så da kunne vi få hente henne før og gi mors erstatning i ca to uker. Dette gjorde vi og jeg fikk virkelig oppleve beby tiden lengre enn andre. Hun er blitt en stor beby med årene og er nå blitt hele 6 år gammel, men sutter på beby teppet sitt enda :baby:

n897890528_1202562_3394.jpg

Slik så mitt nurk ut da hun var ei lita jente :heart: Hun var bare helt nydelig!

Litt fakta om henne:

Navn: Rexi

Rase: buhund/beagle

Fødd: 12.03.06

Beste leke: pipeleker og tau leker

Mat: alt eter :drool:

Rexi er en jente som vett hva hun vil til en hver tid. Hun er en hund som virkelig bruker stemmen sin til det den er vert! Når det kommer til andre hunder så er Rexi litt spesiell. Hun liker mange hunder, men liker hun ikke en så kommer hun aldri til og like den heller! Til vanlig er hun veldig mye med to andre hunder som er en blanding mix med navn Tia og en rottweiler med navn Disel :ahappy: Disse går det greit med og de får lekt mye sammen og løpe fritt ofte.

Vi bor i et hus med masse mennesker inn og ut hver dag og det er et dyreliv uten like her. Rexi er vant med alle slags dyr, men har nå fortiden kun en papegøye jente som søster. Ellers har vi også en katt som hun omgåes en del med hos mine foreldre.

IMG_5313-1.jpg

Detter er papegøye søsteren til Rexi som er en grå jaco papegøye med navn Kida :heart: (kommer nok flere bilder av denne høna i en annen tråd med tiden)

Nå i dag ser Rexi slik ut og vis dere ser så sitter hun på samme måte den dag i dag som når hun var en liten jente :P

n897890528_1202563_3594.jpg

Skulle det da være noe dere lurer på så er det bare til og ta kontakt. Vi sette bare pris på det :D

Skal bli kjekt å bli mer kjent på forumet og kanskje bli kjent med noen andre hunde glade mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen :D jeg er selv ny her, og føler meg tatt i mot med åpne armer !

Veldig fin hund du har, hørtes herlig ut, så gøy med jacko-høne :heart: er egentlig glad i fjærfe sjøl, vokst opp med undulater fra jeg var spedbarn, men har ikke hatt det på rundt 15 år...all tiden går til hund, men når jeg blir gammel og grå skal jeg skaffe meg en bråkebøtte igjen :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe koselig med flere helsinger :)

*Line* Ja her inne er de kjempe flinke til og ta godt i mot nye medlemmer! Takk for fin kommentar :D

Ja en går jaco høne er kos og ha! Kunne ikke levd uten nå når jeg vett hvor stort selskap det er i en slik sak. Håper jeg har henne til jeg blir gammel og grå vis ikke så kommer det nok en ny inn :) Koselige dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...