Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundegård i Valdres, hjelp transport?


Guest Kåre Lise
 Share

Recommended Posts

Guest Kåre Lise

Hey ho

Var kjapp i dag og fikk 10 elementer på finn gis bort. Men de står i Valdres og jeg begynner få litt kalde føtter for en dagstur å hente de..

Er det verdt det? For meg blir det en dagstur og sikkert en lapp i utgifter å hente de? Det er 10 stk. på 118x169 hvorav en med dør. Utifra bildet ser det helt kult ut.

Forslag, noen som er på hytta i påsken og kan få de med? Skjønner det er noe optimistisk men jeg betaler gjerne.

Ev. Er det noen som har veldig lyst på de og bor i nærheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Tror nok at du må skaffe deg en henger med størrelse og kjøre selv. Folk som er på hyttene har jo reist oppover og sist jeg sjekket henger leie så ville dem ikke leie ut en sted og levere inn et annet sted Også er det ikke alle som kjenner deg og hvor du skal ha hundegården i denne verden.

Men du har schefer og vil ha en hundegarde som ikke er høyere enn 169 det er ikke høyt hvis hunden vil ut.

Og forresten snakket med en mann som hadde laget finn fin hundegarde til sin lille hund ikke høyere enn 160(husker ikke rasen) og tispa trivdes godt og var der under løpetid. Da trivdes også hanhunden til nabon godt i hundegården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Egen bil er ok, jeg har st.vgn.-vare de går rett inn der. Men blir 4 timer kjøring hver vei + + og bilen er ett bensinsluk..

169 må da være høyt nok???

Det skal helst til Vestfold da, men alt hjelper jo, Drammen f.eks,

Aner meg at jeg dropper det hele. Hva er 10 sånne elementer verdt?

Noen som har lyst på de? Dumt å gi slipp på de også ønsket meg noe sånt lenge.

Endret av Kåre Lise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Når jeg skal ha hundegård så blir det 180 eller 200 cm over bakken. Dette fordi hundene lett kan hoppe over mindre og jeg vil gjerne sikre dem best mulig. Jeg ønsker meg også sanne elementer så dem ikke kan klatre men det blir dyrt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

8 timer tur/retur + leie av henger. Tror det blir billigere å kjøpe noe nærmere, sånn egentlig..

Og snuskepus hopper vel over 1.60?

Trenger ikke henger da jeg har BIL. :rofl: Men likevel ja... Han hoppet "aldri" over gjerdet på forrige eiendommen det var vel 1 meter.. 169 er nesten 170 da.. hehe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke henger da jeg har BIL. :rofl: Men likevel ja... Han hoppet "aldri" over gjerdet på forrige eiendommen det var vel 1 meter.. 169 er nesten 170 da.. hehe

Sant det, og var jo nok av puddler som gikk forbi.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du, bor ikke du i byn? Det er ca 2 timer å kjøre fra Oslo i allefall. Og ett sånt element koster fort 6-700kr. nytt... Blir det for lavt kan du komplettere med en runde billig villanetting rundt toppen (ca. 600,- for 25 meter på FK). Helt grei kjøretur oppover der og, fin natur.

Red: Ja var det ikke i Hedalen de sto? Annonsen er jo borte:) Vurderte det selv og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Men du, bor ikke du i byn? Det er ca 2 timer å kjøre fra Oslo i allefall. Og ett sånt element koster fort 6-700kr. nytt... Blir det for lavt kan du komplettere med en runde billig villanetting rundt toppen (ca. 600,- for 25 meter på FK). Helt grei kjøretur oppover der og, fin natur.

Red: Ja var det ikke i Hedalen de sto? Annonsen er jo borte:) Vurderte det selv og...

13 mil fra Bærum.. Gule sider nesten 4 timer for meg.. Ja de er dyre de elementene, trur ikke han som gir de vekk er helt klar over det selv, han sa han hadde sett på finn og at det varierte veldig men der selger de jo og godt brukt hønsenetting.. :icon_confused:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Han gir jo ikke vekk mer enn tre elementer og ei dør resten er plank og netting. Så han vet nok hva han gjør i forhold til beligghenet og pris ja

Det er 10 elementer, 3 på 2 langsider og 2 på 2 korte. Det er bygd på plank over og rundt bare. Det ene elementet er nede de river det og du ser planken ligger ved siden av.

Det som er ett skjær for meg er jo at døra tydeligvis er for elementene liggende.

Endret av Kåre Lise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du er redd for at hunden skal hoppe over, legger du bare nettingtak over. Til det kan du feks bruke armeringsnett. eller du kan bygge fast tak over (sjekk regelverk...! jeg vet ikke hva som er tillatt- har ikke fast tak over mine gårder, kun armeringsnett over en der det bor en klatrer).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du er redd for at hunden skal hoppe over, legger du bare nettingtak over. Til det kan du feks bruke armeringsnett. eller du kan bygge fast tak over (sjekk regelverk...! jeg vet ikke hva som er tillatt- har ikke fast tak over mine gårder, kun armeringsnett over en der det bor en klatrer).

+ at fast tak over en del av gården er essensielt med tanke på skygge og ly- om den skal stå helt åpent til. Enkelt å "klesse på" over armeringsnettet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Jeg setter det nok sammen med ett gammelt hønsehus og en fjellknaus som begge vil gi skygge, perfekt sånn og elementene vil 2 x 6m. :D

Så spørs om ikke jeg bare må tidlig opp i morgen for søndag skal jeg ikke stå i trafikk osv osv.. *sukk* :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ at fast tak over en del av gården er essensielt med tanke på skygge og ly- om den skal stå helt åpent til. Enkelt å "klesse på" over armeringsnettet:)

bruker levegger fra maxbo (kjøpt på tilbud ;) ) til å lage skygge :) det er tillatt å ha en viss lengde på levegger uten å søke om det. Med fast tak over lurer jeg på om man må passe på å være innenfor et visst antall kvm fordi da bygget regnes som "fast" og ikke midlertidig? Vel vel- noen andre kan sikkert regelverket på dette bedre enn meg om det er relevant i denne tråden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter det nok sammen med ett gammelt hønsehus og en fjellknaus som begge vil gi skygge, perfekt sånn og elementene vil 2 x 6m. :D

Så spørs om ikke jeg bare må tidlig opp i morgen for søndag skal jeg ikke stå i trafikk osv osv.. *sukk* :no:

God tur:) Det er ei fantastisk fin bygd. Hønefoss derimot, kan jeg dy meg for- men det er bare å blunke hardt noen ganger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

God tur:) Det er ei fantastisk fin bygd. Hønefoss derimot, kan jeg dy meg for- men det er bare å blunke hardt noen ganger :D

Jo takk, var på Vangsfjellet i sensommers så akkurat den biten er greit.

Hønefoss, jo ellers takk. Alfreds pub, been there done that. :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...