Baby Skrevet 31. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 31. Mai 2012 Ja hun er ikke så stor. Skoene tar det nok en stund før passer. Jeg har jo mest klær i 56 og de svøøømer hun i. Fikk noen prematurklær i str 44 av ei venninne og de passer utmerket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 31. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 31. Mai 2012 Hvor får man tak i stor (STOR) heklekrok og tykt garn egentlig? Jeg har lyst å hekle ulldekken til Tesh, men med vanlig heklekrok og tynt garn så ville det tatt lenger tid en hundens levetid Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 31. Mai 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31. Mai 2012 Hvor stor snakker du? 6 eller 7mm bør være mer enn tykt nok til å hekle et dekken til en GD. Den får du tak i en hvilken som helst garnbutikk, eller på f.eks Europris. Hva slags type garn planlegger du å bruke? Jeg har 15mm og 20mm heklekroker også, men de brukes til typ gulvtepper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 31. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 31. Mai 2012 Jeg aner ikke, jeg kan hekle, men alt er selvlært Regner med at 7 mm er stort nok. Hvordan garn vet jeg ikke, men et deilig ullgarn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 31. Mai 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31. Mai 2012 Skal du kjøre økonomi så kan du teste ut Europris-garnet Iglo, ren ull og sinnsykt varmt. Thukt en-tråds garn. Det vil nok tove litt om det brukes mye. Ellers kan du teste Drops Eskimo som er på 30% for tiden ser det ut til. Vil du bruke litt mer så kan du gå for to tråder Pickles Extra Fine Merino, supert fargeutvalg og kjempedeilig ull. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 31. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 31. Mai 2012 Åh håper du fremdeles har hekledilla når jeg engang formerer meg. Noe så nydelig som den kjolen 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 31. Mai 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31. Mai 2012 Aww! Takk, Raksha! Selvfølgelig blir det kjole på deg. Evt seilerdress om det skulle passe bedre. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 31. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 31. Mai 2012 Kan signere for Drops Eskimo! Utrolig deilig garn og ikke så veldig kløete til å være ull Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 4. Juni 2012 Rapporter Share Skrevet 4. Juni 2012 Så flink du er! Hadde dilla på å hekle kosebamser (eller amigurumi som det heter) i vinter, tror jammen heklenåla må frem igjen etter å ha fått litt inspirasjon av denne tråden Ugleluene var jo bare dritkule! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 4. Juni 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4. Juni 2012 Takk, Bie! Jeg har lyst til å lage en Cthulhu amigurumi, det hadde vært helt awesome.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 20. Juni 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. Juni 2012 Luksus sommersjal i 80% merino ull 20% silke. Full størrelse, 1.5 meter bredt. Utrolig deilig og luftig sjal. Nydelig semisolid grønt garn med diskret sjatteringer fra sjøgrønt til eple, jeg synes det ble veldig pent. Detalj Fair Isle genser. Heklet i dobbel tråd ren merino. Supermyk og varm ull, som nok passer til høsten. Synes fargekombinasjonen funker, genseren ble liksom litt munter, det passe bra til barn. Tipper den er størrelse ca 2-3 år. H skal få vokse seg inni denne om den ikke har funnet seg en eier før den tid. Ta gjerne kontakt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 20. Juni 2012 Rapporter Share Skrevet 20. Juni 2012 Åh, den var nydelig! Herlige farger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 20. Juni 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. Juni 2012 Åh, den var nydelig! Herlige farger Tusen takk! Glemte å si at knappene er laget av vrakved, de er skikkelig kule. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Puttiva Skrevet 20. Juni 2012 Rapporter Share Skrevet 20. Juni 2012 Luksus sommersjal i 80% merino ull 20% silke. Full størrelse, 1.5 meter bredt. Utrolig deilig og luftig sjal. Nydelig semisolid grønt garn med diskret sjatteringer fra sjøgrønt til eple, jeg synes det ble veldig pent. Oh! Det sjalet har jeg heklet og! Det er nyyydelig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 20. Juni 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. Juni 2012 Oh! Det sjalet har jeg heklet og! Det er nyyydelig! Så kult! Ja, det er virkelig pent! Nå har jeg bestilt garn til nytt sjal, for å hekle garn ga mersmak. Jeg prøver så innmari hardt å redusere garn stashet mitt, men jeg tror jeg er for evig hooked... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Puttiva Skrevet 20. Juni 2012 Rapporter Share Skrevet 20. Juni 2012 Nå har jeg sett gjennom hele tråden, og vi "henger" tydeligvis på mange av de samme heklestedene på nett. Jeg er og selvlært, så da er det vel kanskje logisk? Men jeg har i alle fall heklet både converse-sko, ugleluer, samme småkjoler osv Festlig! Du er veldig flink! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 20. Juni 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. Juni 2012 Artig! Hvis jeg er flink så må det bety at du er det også. Vi har tydeligvis samme smak også ja. Jeg er mest på Ravelry, virker som de fleste oppskrifter havner der. Tar gjerne mot tips til andre nettsider hvor det er fler oppskrifter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Puttiva Skrevet 20. Juni 2012 Rapporter Share Skrevet 20. Juni 2012 Ravelry it is Heklet egentlig bare i fjor høst, aldri før, aldri senere. Så du har en enormt mye høyere produktivitet enn meg da, hehe. Hekling er en høst-greie for meg, så nå har jeg noe å glede meg til. I mellomtiden skal jeg nyte sommeren, hehe. Men dette var en inspirerende tråd! Det er så mye fint man kan lage! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AussieAllTheWay Skrevet 20. Juni 2012 Rapporter Share Skrevet 20. Juni 2012 Hals til Aslan. Nå har jeg kost meg med å se på alle de lekre heklede tingene Virkelig nydelig ! Jeg har heklet mye opp igjennom, men kun duker i tynt bomulls garn. Aldri noe i ull.. Men nå fikk jeg virkelig inspirasjon til å forsøke. Har du link til mønsteret til halsen på bildet? Ser skikkelig deilig ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 20. Juni 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. Juni 2012 Nå har jeg kost meg med å se på alle de lekre heklede tingene Virkelig nydelig ! Jeg har heklet mye opp igjennom, men kun duker i tynt bomulls garn. Aldri noe i ull.. Men nå fikk jeg virkelig inspirasjon til å forsøke. Har du link til mønsteret til halsen på bildet? Ser skikkelig deilig ut Jajamen! Så artig at det inspirerer. Her er oppskriften. Jeg brukte Abuelita Tjukk Merino kjøpt på Pickles til den halsen. Veldig deilig og myk ett-tråds garn. Tror Aslan er fornøyd med den. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AussieAllTheWay Skrevet 20. Juni 2012 Rapporter Share Skrevet 20. Juni 2012 Jajamen! Så artig at det inspirerer. Her er oppskriften. Jeg brukte Abuelita Tjukk Merino kjøpt på Pickles til den halsen. Veldig deilig og myk ett-tråds garn. Tror Aslan er fornøyd med den. Takker og bukker! Har aldri heklet etter engelsk oppskrift, så det kan jo bli spennede Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 20. Juni 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. Juni 2012 Takker og bukker! Har aldri heklet etter engelsk oppskrift, så det kan jo bli spennede Bare spør om det er noe du lurer på. Sånn kjapt: Double crochet (dc) = stav Chain (ch) = løsmaske Single crochet (sc) = fastmaske Half double crochet (hdc) = halvstav Tror ikke det er så mange andre masker i akkurat den oppskriften. Dette er amerikanske termer da, de britiske er annerledes hvor double crochet er fastmaske f.eks. Litt forvirrende i begynnelsen, men man kommer fort inn i det. Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AussieAllTheWay Skrevet 20. Juni 2012 Rapporter Share Skrevet 20. Juni 2012 Bare spør om det er noe du lurer på. Sånn kjapt: Double crochet (dc) = stav Chain (ch) = løsmaske Single crochet (sc) = fastmaske Half double crochet (hdc) = halvstav Tror ikke det er så mange andre masker i akkurat den oppskriften. Dette er amerikanske termer da, de britiske er annerledes hvor double crochet er fastmaske f.eks. Litt forvirrende i begynnelsen, men man kommer fort inn i det. Lykke til! Takk for forklaring! Skrevet det ned, så vil forhåpentligvis hjernen min få tak på det etterhvert Har ett spørsmål... det skal hekles rundt ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 20. Juni 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. Juni 2012 Har ett spørsmål... det skal hekles rundt ? Jepp. Synes å huske at den hekles i spiral. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 20. Juni 2012 Rapporter Share Skrevet 20. Juni 2012 Aslan er meget fornøyd med halsen og gleder seg til høsten så jeg kan bruke den igjen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts