Gå til innhold
Hundesonen.no

Advarsel: Metallbiter i V&H !


Jankaa
 Share

Recommended Posts

Vil bare informere om at jeg her for to dager siden fant intet mindre enn 2 metall'clips' (de som sitter på hver sin side av pølsa) inni pølsa. Dette var i en pølse med valpefòr. (Ja, jeg sjekket pølseplasten, men de to som var der satt på)

Så er dere informert, hvis dere føler for å sjekke hundematen deres..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummelt! Om du ikkje allerede har gjort det, så bør du melde i frå om dette der du kjøpte pølsa slik at dei kan melde vidare i frå til produsenten. Var det eg gjorde etter å ha funne ein skrue i tørrfôret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er ikke disse klipsene de verste å finne, iom at de er ganske avrundet, men ta kontakt mede VOH og varsle dem, muligens de har en feil i stapperen de ikke vet om?

Sjekk på pølsa du har igjen for å finne batchnr, produksjonsdato el, slik at det blir lettere for dem å feilsøke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i kontakt med dem, og damen beklaget seg på det sterkeste.

Vi får tro det var med den ene pølsa :)

Har du datomerkingen på den aktuelle pølsa tilgjengelig? Det kan hjelpe en del andre da det jo gir svar på når den er produsert..

Her går det 2-4 halvkilospølser med V&H Valp om dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fryseren full av pølser med utløpsdato dagen før..

Siden jeg så dette i går har jeg most pølsene skikkelig for å se om det er noe sånt i de, uten å finne noe.. (Det har gått 4 pølser her i dag)

Nå er vel sannsynliggvis ikke dette farlig dersom den metallgreia er bøyd, er den ikke er det noe verre..

Jeg kommer til å sjekke noen dager til tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

De metallbitene er jo så bittesmå og runde at de kommer jo bare ut igjen - ser ikke helt grunnen til å få den store panikken pga. dette - jeg har funnet ting i mat som er langt værre. DIIIIIIIIIIIIGRE flak med mugg f.eks. i en labb sekk - og da midt i sånn at vi hadde fora opp halve sekken før det kom tilsyne.... (ene bikkja vant 75 kilo labb uheldigvis )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en beklagelse? Gå ut i media med det, så andre folk også kan bli oppmerksom på det. Vom og Hundemat må endre rutinene og finne ut hvordan det skjedde.

Da jeg jobbet på storkjøkken og fòret ca 500 folk om dagen opplevde vi en gang at en kunde knakk en tann på en ferdig kjøttbolle fra *husker ikke leverandør*. Leverandøren beklaget på det sterkeste, takket for tilbakemeldingen, gjennomgikk rutinene sine, fant feilen og betalte tannlegeregningen for denne kunden. Og det helt uten media sin "hjelp".

Tenker V&H også går gjennom sine rutiner for å finne feilen og gjør sitt ytterste for å forhindre at slikt skjer igjen. Og er glad for at noen sier ifra. Ting kan skje i en storproduksjon *se over*

Hva er det med at alt skal i media liksom? Tror du at en leverandør ikke er intr i å løse et problem såfremt ikke media blir involvert?

Går du til media om du finner en "ting" i et produkt? Tror ikke det gitt. Evt melder du det til fabrikanten og får en takk og en diger pakke med masse produkter i.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært Labb så hadde det vel vært en hærskare mennesker som AAAAALDRI skulle bruke det møkkaforet, tenke seg til for noen dårlige rutiner!

Men Vom og Hundemat er vel akkurat passe sosialt akseptert av den "seriøse" hundeeeier at de aldri kan gjøre no galt. Metallbiter i valpefor er helt greit, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Vom og Hundemat er vel akkurat passe sosialt akseptert av den "seriøse" hundeeeier at de aldri kan gjøre no galt. Metallbiter i valpefor er helt greit, liksom.

Du er så vanvittig grinete noen gangen, altså! :lol: Er vel ingen her som sier at dette ikke skal påpekes?

Så på FB at ei jeg kjenner også hadde funnet metallklemmer (faktisk festa rundt plastender) i en valpepølse. Begynner å sette pris på min kresne kjøttbolle-hund som krever at jeg knar gjennom vommen før den serveres. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært Labb så hadde det vel vært en hærskare mennesker som AAAAALDRI skulle bruke det møkkaforet, tenke seg til for noen dårlige rutiner!

Men Vom og Hundemat er vel akkurat passe sosialt akseptert av den "seriøse" hundeeeier at de aldri kan gjøre no galt. Metallbiter i valpefor er helt greit, liksom.

Labb har jo en masseflukt av kunder fra før av, så 50 til spiller vel ingen rolle. De som aldri skal bruke Labb igjen hadde vel flere gode argumenter enn "bare" noe rart i posen. Jeg donerte for øvrig vekk over en halv sekk Labb til noen som skulle bruke det som rev-åte, slik det lukta og slik bikkja så ut etter 14 dager på det fòret tviler jeg for at det ble noe rev i fella.. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært Labb så hadde det vel vært en hærskare mennesker som AAAAALDRI skulle bruke det møkkaforet, tenke seg til for noen dårlige rutiner!

Men Vom og Hundemat er vel akkurat passe sosialt akseptert av den "seriøse" hundeeeier at de aldri kan gjøre no galt. Metallbiter i valpefor er helt greit, liksom.

Nei, det er IKKE greit uansett produsent. Men mediahysteri har sjelden ført til noe godt i så måte, men for all del, be my guest om du tror det. For mitt vedkommende er det fullstendig irrelevant hvilken produsent det er, det som er cluet her er: "Takk for tilbakemelding, vi sjekker og finner feilen og løser problemet".

Er det vondt å forstå?

Endret av IW
Fjernet off topic og usaklig kommentar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke første gangen dette skjer, det er noen år siden jeg fant disse klemmene i nr.25 pølsene.

Og det er da jeg skal si: jeg har brukt ca 100 kg i mnd siden de startet opp og har aldri funnet noe.

----------------------------------------

Og eks'et mitt ang menneskematprodusent, der var det en del i maskineriet som hadde sviktet og derav gav "noe" i produksjonen som førte til tannknekk på en kunde.

Greien min er, en produsent behøver ikke nødvendigvis være useriøs, dårlig, driter i kundene etc etc, uansett om de heter V&H, Labb, NP whatever, tin KAN skje og felles for dem alle er at de gjerne vil ha en tilbakemelding slik at de kan ordne opp.

Capice?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...