Gå til innhold
Hundesonen.no

Tips til nytt kamera. Canon!


Synnikken
 Share

Recommended Posts

Hola!

Jeg trenger tips til nytt kamera :) har ett 400d nå som begynner bli utslitt, har hatt det siden mai 2007 og det har vært jevnlig i bruk.

Jeg vil gjerne ha en speilrefleks som har autoknappen i boks, greit å ha i familiesammenhenger når kameraet blir brukt av flere. Samt det er greit å slippe å stille inn en hel del når jeg "bare må ha bilde av den syke liggestilen til dyret"

Jeg tar makrobilder, portrett, hunder i fart, litt landskap og inne i hall bilder for det meste. (om dette har noe å si)

Kjøper gjerne brukt, så hadde tenkt å sjekke på nett. Men må nesten vite hva jeg skal ha først.

Har råd til: 14000 maks. Men vil helst lavere og kjøpe meg en gøyal linse istedenfor.

Anyone? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje 7D er et fint kamera for deg. Kjøp med en godt fastobjektiv i ønsket brennvidde så er du i boks.

Alternativt kan jeg nevne at 5D MK II kommer til å falle drastisk i pris nå som MK III har kommet. Største "ulempen" med MK II er hastigheten på serieopptak. Mer en rask nok til bruk til action foto inni mellom så klart, men 7D er dobbelt så rask.

Kan du leve med det, så leverer i gjengjeld MK II bedre bildekvalitet (med riktig optikk) og bedre ISO egenskaper enn 7D.

Er du ute etter en "normal zoom" og kjøper 5D MK II så gå for Canon 24-70 f/2.8L. Kanskje verdens beste normalzoom. Kjøper du brukt kan du være heldig å få en 5D og denne linsken til rundt 14.000,- :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for en 7D, måtte gå noen runder med meg selv og spørre diverse fotofolk før jeg fikk bestemt meg. Men en 7D passer rett og slett mye bedre til det jeg bruker kameraet til. Har pr idag en noe sliten 20D, men det blir ikke byttet ut helt ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for en 7D, måtte gå noen runder med meg selv og spørre diverse fotofolk før jeg fikk bestemt meg. Men en 7D passer rett og slett mye bedre til det jeg bruker kameraet til. Har pr idag en noe sliten 20D, men det blir ikke byttet ut helt ennå...

Jeg har 7D og veldig fornøyd :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...