Gå til innhold
Hundesonen.no

50-tallsfest - antrekk og hår?


Ingvild
 Share

Recommended Posts

Jeg skal liksom på femtitallsfest i morgen, men det har jeg glemt litt. Jeg rekker ikke å få tak i nye klær, så jeg må ta av det jeg har, og garderoben min er ikke innmari femtitallsinspirert akkurat. Det ser ut til at jeg må gå for en konservativ sekretær-stil i alle fall. :P Antrekket jeg lurer på om kan gå an, er som følger: Foldeskjørt i et slags lysebrunt tweed-stoff, når meg til knærne og er høy i livet. Til dette kan jeg ha en lyserosa skjorte/blusesak, selvfølgelig stappet pent oppi skjørtet. Hvitt perlesmykke i halsen. Brune skoletter eller svarte pumps-ish sko.

Hvis det er vanskelig å se for seg, kan jeg se om jeg ikke får fikset bilde, men akkurat nå sitter jeg og spiser middag, hehe. Det jeg lurer på er om dette høres kurant ut, eller om jeg må grave dypere i klesskapet? Jeg har en kjole som jeg lurer på om ikke kan passe til anledningen, men jeg sliter litt med å finne ut hva jeg i så fall skal ha sammen med den. Det blir for kaldt med bare kjole, og jeg har egentlig ikke noen cardigan som passer fint sammen med den.

Så er jeg også litt usikker på hvordan jeg skal ha håret mitt. Det er litt lenger enn skulderlangt, sånn omtrent:

6770302353_6a6f75099f_z.jpg

Det er tatt for et par måneder siden, så det er litt lengre nå. Men ca. sånn i alle fall.

Jeg har rettetang, men ikke for eksempel hårbøyle eller hårbånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det første antrekket høres kurant ut, jeg. Ville valgt pumps fremfor skoletter. Ang håret ville jeg tupert det litt og satt det i en stram hestehale, om du vil gjøre det enkelt og greit. Og om du kan krølle med rettetangen ville jeg krøllet tuppene i hestehalen :)

F.eks:

holiday_ponytail_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, du har ikke mulighet til å stikke innom f.eks en H&M i morgen og kjøpe en hårbøyle.. Har mange billige i forskjellige farger for tiden, det ville gjort det litt lettere med håret.

Fnis, nei, jeg bor på Ås. :lol: Nærmeste vi kommer er Nille og Europris, liksom.

Jeg glemte å si at jeg suger til å ordne håret mitt - det er en grunn til at jeg stort sett alltid går med hestehale eller håret opp i en topp. Håret mitt kan være litt uregjerlig, så jeg får ikke til å krølle det selv med rettetang, men kan vel kanskje få ei venninne til å hjelpe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnis, nei, jeg bor på Ås. :lol: Nærmeste vi kommer er Nille og Europris, liksom.

Jeg glemte å si at jeg suger til å ordne håret mitt - det er en grunn til at jeg stort sett alltid går med hestehale eller håret opp i en topp. Håret mitt kan være litt uregjerlig, så jeg får ikke til å krølle det selv med rettetang, men kan vel kanskje få ei venninne til å hjelpe. :)

Sorry, jeg redigerte innlegget mitt sikkert akkurat samtidig som du svarte på det :wacko:

Krøllene er jo bare en ekstra prikk over i'en da, litt tupering er ikke så stress (i hvert fall ikke om du glatter det først :yes: )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med knallrød leppestift kommer du uansett langt^^ Og flytende eyeliner! Tror klærne høres ok ut, ikke at jeg er noen ekspert på 50talls, men jeg liker den stilen ganske godt selv. Litt pent og pyntelig hår. Altså ikke masse uregjerlig småhår som stikker ut, ikke noe brusete, om du kan klare det, kanskje ved hjelp av ltit spray^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...