Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp, eg skal ha valp!


skaujenta
 Share

Recommended Posts

Hei alle sammen!

Nå har eg etter lang tenketid konkludert med at til sommeren blir det en valp på meg!

Vet ikke om dette blir i rett forum da rasen allerede er bestemt, men men =P

Tingen er at eg skal ha en hund som kan brukes til lp, ag, blodspor og terapihund. Ellers være en hund med et aktivt og variert liv, både fysisk men også mental trening. Har kommet frem til at PUDDEL er rasen for meg denne gangen! (terven og de andre kommer senere :D ),

Så det eg egentlig trenger hjelp med er å finne oppdretter og kull som passer. Str, så er det snakk om mellompuddel eller en stor dverg funker også :) Tidsmessig hadde det passet ypperlig med leveringsklar valp i begynnelsen / i løpet av juli, men noe annet hadde sikkert gått det og, men hovedideen haddevært om valpen hadde kunne kommet i hus tidlig i juli :)

Noen som har noen tanker eller tips å komme med ?

Tuuusen takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, hvordan forandrer eg overskriften?

Takk for tips, puddelklubben sine sider sjekker eg jevnlig. Det er desverre ikke så oppdaterte sidene, oppdretter listene og ikke minst hjemmesidene til oppdretterene, men ja, følger med! Det eg lurte mer på om noen hadde noen personlige erfaringer med ulike oppdrettere, eller lignende tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med valpeplaner - puddel er en fantastisk rase! :yes:

Det var lurt å ringe valpeformidleren, men det er enda lurere å ringe direkte/sende mail til oppdrettere du kan tenke deg å kjøpe fra. :)

Det er ikke alle puddeloppdrettere som har nettsider og de med nettsider er ikke alltid oppdatert, så selv om det står at det ikke planlegges valper går fint ann å ringe - om ikke annet kan det hende du får tips om andre kull som ventes.

Om du er på facebook burde du melde deg inn i flere av puddelgruppene, eksempelvis: Norsk puddelforum, Norsk puddelprat, Vi som eier puddel, Puddelvenner. I alle gruppene finner du oppdrettere og det kan være lurt å annonsere din interesse for valp der. :)

Det har vært født en del mellom og dvergpuddel kull allerede i år i Norge, men det kommer helt sikkert flere før sommeren. Er du interessert i å se utenfor Norge finner du også mange fine oppdrettere i Sverige bla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med valpeplaner - puddel er en fantastisk rase! :yes:

Det var lurt å ringe valpeformidleren, men det er enda lurere å ringe direkte/sende mail til oppdrettere du kan tenke deg å kjøpe fra. :)

Det er ikke alle puddeloppdrettere som har nettsider og de med nettsider er ikke alltid oppdatert, så selv om det står at det ikke planlegges valper går fint ann å ringe - om ikke annet kan det hende du får tips om andre kull som ventes.

Om du er på facebook burde du melde deg inn i flere av puddelgruppene, eksempelvis: Norsk puddelforum, Norsk puddelprat, Vi som eier puddel, Puddelvenner. I alle gruppene finner du oppdrettere og det kan være lurt å annonsere din interesse for valp der. :)

Det har vært født en del mellom og dvergpuddel kull allerede i år i Norge, men det kommer helt sikkert flere før sommeren. Er du interessert i å se utenfor Norge finner du også mange fine oppdrettere i Sverige bla.

Har meldt meg inn i puddelgrupper på face, og snakker med flere folk der, skal se om eg finner litt flere grupper å melde meg inn i, og melde interessen min litt mer tydelig! Har fått svar fra folk om å "sende mail til oppdrettere å høre", men tingen er at det er vanskelig å vite hva oppdretter eg skal sende mail eller ringe til. Mange av de har jo ikke akkurat så veldig oppdaterte hjemmesider, flere har ikke sider en gang =P Derfor prøver eg alt eg kan å få tips fra "hvermannsen" om ulike oppdrettere som går an å kontakte:)

Hihi, valpeplaner er gøy! Litt skummelt og, men mest av alt: SPENNENDE! Puddel er en rase som virkelig har kapret meg mer og mer. Var å besøkte en kennel her i Bergen, og den gjengen der sjarmerte meg enda mer nedom og hjem! De skal ha sort mellom som blir født i mai, så de er veldig aktuelle. Men eg vil jo sjekke ut andre også, ikke bare "ta det første". :)

Hva str har du, og hvor har du kjøpt? :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har meldt meg inn i puddelgrupper på face, og snakker med flere folk der, skal se om eg finner litt flere grupper å melde meg inn i, og melde interessen min litt mer tydelig! Har fått svar fra folk om å "sende mail til oppdrettere å høre", men tingen er at det er vanskelig å vite hva oppdretter eg skal sende mail eller ringe til. Mange av de har jo ikke akkurat så veldig oppdaterte hjemmesider, flere har ikke sider en gang =P Derfor prøver eg alt eg kan å få tips fra "hvermannsen" om ulike oppdrettere som går an å kontakte:)

Hihi, valpeplaner er gøy! Litt skummelt og, men mest av alt: SPENNENDE! Puddel er en rase som virkelig har kapret meg mer og mer. Var å besøkte en kennel her i Bergen, og den gjengen der sjarmerte meg enda mer nedom og hjem! De skal ha sort mellom som blir født i mai, så de er veldig aktuelle. Men eg vil jo sjekke ut andre også, ikke bare "ta det første". :)

Hva str har du, og hvor har du kjøpt? :-D

Ja, det er spennende med valpeplaner. :) Og det finnes ingenting nydeligere enn puddelvalper - synes jeg hvertfall ;)

Jeg har en sølvfarget dverg fra Kennel Escada - de hadde valper i januar i år faktisk. Jeg er veldig fornøyd med min Sølve derifra. :yes:

Jeg har veldig god erfaring med å ringe fremfor å sende mail når du skal ta kontakt med oppdrettere, spes siden puddeloppdrettere ikke alltid er best på internett og hjemmesideoppdatering.

Det er veldig lurt å sjekke litt rundt og forhøre deg med andre puddeleiere, det er mange flotte puddeloppdrett i Norge, også er det noen som ikke er så flotte.. Jeg ville forhørt meg grundig om helse (øye, kneledd, hofte, allergi/hudproblematikk), samt gemytt og gjerne møtt tispen (og helst hannhunden) før du bestemmer deg for å kjøpe valp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...