Gå til innhold
Hundesonen.no

Driver til scanner


L.M.
 Share

Recommended Posts

Jeg har en relativt gammel scanner( Afga Scanwise) som jeg mangler driver/programvare til. Lurte på om det er noen som vet om det er mulig å laste ned en gratis driver (ikke 30-dagers prøve) ??

Krysser fingra for lure svar! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driveren i seg selv bør finnes gratis, mens programvaren for å bruke den gjerne ikke er det.. Men så følger det gjerne med andre ting egnet programvare..

Du må nok vite nøyaktig modellnummer for å finne driver, i tillegg bør du oppgi hvilket grensesnitt den bruker (USB?) og hvilket operativsystem du har på PCen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dobbeltsjekke nøyaktig nr. på scanneren, men ser ut som det er enten en e42 eller e52 modell (regner med e42). Den heter Afga Scanwise Snapscan. Grensesnitt, altså hvilken type kobling på datan? For det er usb-kabel ja, men er ikke usb i andre enden, altså på scanneren :P Haha, vet ikke helt hva grensesnitt er, men joda, bruker usb-en på datan. Har Windows Vista-system..

Vi har tydeligvis brukt en VueScan programvare tidligere, men den har jo gått ut på dato for lenge sia (akkurat blåst støv av en gammel scanner vi hadde liggende) og er vel ikke kjempekeen på å kjøpe nytt årsabonnement... Enten laste ned gratis, eller kjøpe "everlasting programvare/driver", det er vel det mest aktuelle med tanke på mitt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vet jeg om dette fungerer men...

http://www.winexpert...0_0_9_11933.htm

Høres egentlig enklere ut med en ny scanner, bedre scanninger og full støtte en stund fremover...

650kr --http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=608489

Nice, freeware! :D Skal sjekke ut om det funker senere, sitter på feil pc nå, men krysser fingra! Hvis ikke det funker, blir det nytt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...