Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Ser titt og ofte noe rart jeg lurer på hva er. De er nesten helt like i størrelse og utformelse som en 5-kroning (inkludert hullet), bare at den er lysebrun og i papp (tror jeg).

Ser de som regel langs veien, i gater osv. Aldri i skogen eller inne noen steder.

Noen som veit hva det er? :P

Skrevet

Haha, så bra du skulle lage en tråd om dette Ozzy. Jeg har ikke tenkt over dette før jeg leste denne tråden, men jeg har også sett disse små papp "5 kroningene" rundt omkring på turer etc, men har egentlig aldri tenkt over før hva det er. Har vel bare trodd at det bare skulle være sånne på bakken noen steder :P

Skrevet

Jeg er også ganske sikker på at det er rester etter fyrverkeri. Grunnen til at man ser dem hele året er vel at det ikke feies godt nok. Og samma som med "huskaninene" som kommer frem rett etter du har støvsuget og vasket.

Skrevet

Som flere sier her, det er rester etter fyrverkeri. Sett dem flere ganger jeg også, vanligvis så ligger resten av fyrverkeriet ikke så langt unna. Er vel noe som kommer fram nå som snøen blir borte, vil jeg tro... :)

Skrevet

Disse ser jeg også stadig vekk og har lurt på hva det egentlig er. Fyrverkeri er også det jeg kan tenke meg det er. Hva annet skulle det være...

Skrevet

Jeg er ganske sikker på fyrverkeri-teorien min. De første så jeg samme natten, og nå har de begynt å komme frem igjen ettersom snøen har blitt borte. Det lå flest av dem der folk hadde skutt opp batterier.

Skrevet

Er det ikke fantastisk hva Sonen kan gi svar på??? Trenger ikke Wikipedia, vi som har vårt eget orakel :lol:

Jo veldig! :D Jeg lurer på veldig mye rare ting, så kjekt det.

• Like 1