Gå til innhold
Hundesonen.no

Spørsmål om reisemål, Egypt


Maria
 Share

Recommended Posts

Dere, soniser som er så kunnskapsrike om så mye. :)

Jeg sitter og ser på mulige alternativer til ferie i sommer. Sannsynligheten er størst for at jeg får til noe i august, på grunn av jobb. Og når jeg sitter og ser på ulike reisemål, hoteller og pris, så går Egypt igjen som et sted som tilsynelatende kan tilby utrolig flotte hoteller til en veldig grei pris (for fine til at det kan være sant!?). Jeg tenker at maks 7000 per pers er der vi legger oss. Har sjekket mest på Finn Reise.

Men jeg kjenner egentlig ikke til Egypt som reisemål. Gjør noen av dere? Hvordan er været i august? Hvordan er menneskene, maten osv?

Oppsummert - kan noen anbefale Egypt? Jeg er litt skeptisk på grunn av det politiske, men det er ikke nødvendig vis sikkert at mine bekymringer er riktige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egypt er for varmt i august.

Men det stemmer at det er billig. Det er mye god mat der, selgerne er slitsmomme, men et reisemål jeg liker veldig godt. Det politiske er ikke noe stort problem i turistområdene (Sharm el Sheikh, Hurghada, Luxor), men unngå Kairo.

Jeg har skrevet en "guide til Egypt" her: http://simira.blogspot.com/2011/01/simiras-guide-to-egypt.html

Har vært i Sharm også, og av de likte Sharm best av de to (Hurghada står i bloggen).

Et annet sted jeg kan anbefale i august er Bulgaria. Var der på bryllupsreise i august og det var veldig deilig. De er ganske billige, men kanskje litt dyrere nå etter de kom inn i EU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Skal se på bloggen din :)

Men FOR varmt i august? Sånn at det blir ubehagelig da?

Når det gjelder Bulgaria så har vi vært der for to år siden. Tante har leilighet der. Jeg var så misfornøyd etter den turen, at det neppe blir Bulgaria i år :P

Kom gjerne med flere erfaringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er for varmt er vel relativt, jeg liker Egypt i august jeg! Det kan bli opp mot 40 grader der i august (me love!), derfor er det litt lavsesong da, og rimelige priser.

Var i Sharm el Sheik, syns det var veldig koselig. Bodde på et flott hotell, Novotel, og den tilhørende stranden hadde vakre koraller vi kunne snorkle på :) Jeg syns ikke alle selgerne var alt for innpåslitne heller, hadde forventet mye verre etter alle "skrekkhistoriene". Tok en dagstur til Kairo, der var selgerne mye verre enn i Sharm! Men måtte liksom se pyramidene når jeg først skulle til Egypt.

Maten er ikke noe å skryte av da, direkte skuffende, så min erfaring er at det er safe på hotellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i Sharm i fjor august med samme tanker som dere. Billig tur, flotte hoteller, garantert varme.

Men det var enormt varmt, luftfuktigheten var det mest ubehagelige og gjorde det nesten vanskelig å puste riktig på det varmeste. Vi hadde hotell ved stranden, det var ett must for å få litt "vind" og kunne avkjøle seg regelmessig. Det var nytteløst å gjøre noe aktiviteter på dagen, men det var generelt ingen aktiviteter i området som fristet for oss iallefall. Vi vil aldri dra dit igjen. - Kan ikke skryte av maten, hotellene, byen, shopping, utflukter eller noe som er med å prege en ferie til det positive. Eneste gode minnet er at vi leide sammen med 4 andre nordmenn en yatch en av dagene og hadde kokk, snorkleguide og fotograf for 2000 NOK. Det var en ok tur og vi fikk se litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god kjennskap til Egypt, kusinen min bor det og har businessen sin der :)

I juli og august er det sinnsykt varmt, men luftfuktigheten er lav slik at det oppleves ikke like drepende som eks i Hellas. Drar du til Sharm, er det fantastiske bademuligheter. Jeg har snorklet og hilst mye på bla Nemo.

Det blir stort sett sol og bading du foretar deg der. Naama Bay er en handlegate med restauranter og hoteller ved sjøpromenaden. Noe disko er det også, men det er ikke et sted du drikker deg drita på!

Det er greit å kunne oppføre deg edruelig i gatene, de liker ukke åpen fyll.

Det har jeg faktisk ikke sett noe av der heller, de hilder seg inne på klubbene.

Pecha er house og skumparty-sted. Har aldri vørt drr, er skeptisk til de som vanker der.

Little Buddha kan anbefales. God mat og longe på tidlig kbeld, og utested på kvelden/natten.

På Camel kan du se fotballkamper og drikke øl, og det kryr av engelskmenn. På taket kan du sitte å røyke shisha (vannpipe) og.kose deg ute i behagelig kveldstemperatur.

Jeg så på gradestokken når vi skulle ut å spise en peiode i juli en gang, og kl 21 om kvelden var det 30 grader.

I september kommer mer den behagelige varmen der du ikke svetter i hjel :P

Anbefaler en tur til Cairo, det er liksom da du får sett hva Egypt egentlig er. Der har du pakketurer til pyramidene, museum osv.

Det finnes også turopplegg til andre byer.

Hurgada har jeg ikke vært i, men det er den gamle versjonen av Sharm. Hørt at Sharm er renere og mer moderne.

I Sharm har du et nytt shoppingstrøk som heter Il Mercato, og dit bør dere ta dere en tur. Utegate med teater, butikker og bespisning. Og så lå det en liten shappe eid av en dritkul dame der, som jeg ikke husker navet på. Der har de værdens beste smoothies ogg dessertshaker! Jeg hang der så mye at jeg ble stamkunde hehe Og jeg digga at det var damen som rulet stedet, og over gutta/mannfolkene.

Hm..var det mer da tro..jeg har nok glemt noe.. Jeg har ikke reist via noe opplegg, siden jeg kjenner folk der. Jeg dro til Cairo med bil bla. Det er IKKE lov, av hensyn til turistene.

Det eneste jeg ikke er hundre pros sikker på, er hvordan det et der nede nå, kontra under Mubarak. På en måte var det bedre på den tiden, for han var opptatt av samarbeid med vesten og turismen. Sharm var babyen hans, og han satset alt på den byen, samt nye store turistprosjekter jeg nå ikke vet hva som kommer til å skje med.

Men, jeg vil tro at det foreløpig er til.ærmet uforandret ihvertfall i Sharm. Der er dere nok tryggest, for folk som bor der er fullstendig avhengig av turistene for å få mat på bordet sitt. De har ikke råd til å bli sviktet av dem, for da må de flytte hjem til der de kommer fra. (Ingen er fra Sharm, de bor egentlig andre steder og sender penger hjem til familien. )

Derfor hadde jeg følt meg trygg der.

En annen ting. De er høffelige på restauranter, og alle kan engelsk. De er flinkere i engelsk i Egypt enn i mange europeiske land. På markedene må dere lære dere å prute. Det er kulturen deres. Vil dere ikke prute, får dere ikke handlet. Enkelt og greit.

I matbutikker og restauranger er prisen satt. Husk driks!

De kan være ivrige på markeder og spør om alt for å få kontakt. Ikke bli sur, men vær høffelig men bestemt. Du får mer respekt av å oppføre deg som den de ser deg som (rike folk med penger) enn å bli venn med dem. Tust me, I have tried. Det er helt fu**ed up akkurat det der. Men vær grei, så kommer du lengst.

Og ja, dere MÅ ta dere en tur på kameltur i ørkenen! Da er dere der fra dagen til middag, dere kan lage brød selv om dere vil, og så får dere mat. Tips: noen blir dårlig av kjøtt, andre ikke. Jeg har aldri spist kjøtt der, men det ser dere an selv. Når mørket fallet på, ligger dere på ryggen på varm ørkensand og ser på stjernene. Det er sykt digg!

Slå gjerne av en prat med beduinene også, mange av de er veldig hyggelige og har masse historier på lur.

Sånn..fikk jeg med alt da..

Edit: skriver på mobil, så dere får overleve mongofeil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maten er ikke noe å skryte av da, direkte skuffende, så min erfaring er at det er safe på hotellene.

Helt motsatt erfaring vi da. Vi spiste én dag på hotellet, og syntes maten var dårlig og dyr. I Sharm tror jeg ikke vi spiste på hotellet en eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere drar til Sharm, anbefales den egyptiske testauranten på det sterkeste. Jeg savner maten der. Du får ekte egyptisk mat. Npr jeg tenker meg om er det en til der, man sitter liksom på taket ute. Husker ikke navnet. Men de også ha sykt god mat.

Klart det hjelper jo når man har innfødte til å anbefale mat men uansett verdt å prøve.

Edit: Litt utenfor Sharm, øst på Sinaihalvøya, ligger byen Dahab (betyr gull). Her er der slaraffenliv og flowerpower-mentalitet. De har en fiskerestaurant langs strandkanten der de også har sykt god mat! Og så kan du skimte fjellene i Saudi Arabia på andre siden av sjøen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god kjennskap til Egypt, kusinen min bor det og har businessen sin der :)

Hurgada har jeg ikke vært i, men det er den gamle versjonen av Sharm. Hørt at Sharm er renere og mer moderne.

Det eneste jeg ikke er hundre pros sikker på, er hvordan det et der nede nå, kontra under Mubarak. På en måte var det bedre på den tiden, for han var opptatt av samarbeid med vesten og turismen. Sharm var babyen hans, og han satset alt på den byen, samt nye store turistprosjekter jeg nå ikke vet hva som kommer til å skje med.

Men, jeg vil tro at det foreløpig er til.ærmet uforandret ihvertfall i Sharm. Der er dere nok tryggest, for folk som bor der er fullstendig avhengig av turistene for å få mat på bordet sitt. De har ikke råd til å bli sviktet av dem, for da må de flytte hjem til der de kommer fra. (Ingen er fra Sharm, de bor egentlig andre steder og sender penger hjem til familien. )

Derfor hadde jeg følt meg trygg der.

Kan være ivrige på markeder og spør om alt for å få kontakt. Ikke bli sur, men vær høffelig men bestemt. Du får mer respekt av å oppfære deg som den de ser deg som, enn å bli venn med dem. Tust me, I have tried. Det er helt fu**ed up akkurat det der. Men vær grei, så kommer du lengst.

Blander du ikke Sharm og Hurghada nå? Sharm er en nyere by, skapt for turismen, mens Hurghada er en "vanlig" egyptisk by der det faktisk bor egyptere, selv om områdene sør for byen er ren turistområder.

Ellers ville jeg faktisk bare oversett selgerene. Jeg har blitt opplevd å fysisk bli trukket, mot min vilje, inn i en butikk. Sier du så mye som "nei" til dem så har du dem i gang, og det tar en evighet å komme unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt motsatt erfaring vi da. Vi spiste én dag på hotellet, og syntes maten var dårlig og dyr. I Sharm tror jeg ikke vi spiste på hotellet en eneste dag.

Ja, vi var sikkert uheldige i valg av restauranter :P Er sikkert bra restauranter der og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah... Kan hende jeg må se meg om etter noe annet altså. Jeg er ikke eeeegentlig så glad i altfor varmt klima. 30 grader er liksom veldig nok :P er egentlig luksusliknende hoteller og greie priser som lokker.

Jeg tar imot erfaringer fra andre steder og jeg altså :)

Jeg kan jo si litt mer:

- vi er to stykker, kjærestepar som skal reise. Party er ikke viktig, men fint om det skjer litt og er liv i gatene. Jeg liker å handle, se ting og kunne tenke meg at stedet jeg reiser til er litt dynamisk :P derfor likte jeg ikke Bulgaria, det ble så kjedelig

- jeg er pysete og liker strender der man kan ligge halvveis i fred, ikke sånn turistatrand med tusener av folk

- har 7000 som ca maks budsjett

- vil reise i løpet av august

- er opptatt av god mat

Egypt skal sjekkes nærmere. Er mulig vi kan dra i slutten av juni og, kommer an på jobb. Men andre steder? Jeg har vært på Kreta og likte det, men det er mange år siden. Også liker jeg ikke jalla-turisme og harryfaktor. Type gran canaria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blander du ikke Sharm og Hurghada nå? Sharm er en nyere by, skapt for turismen, mens Hurghada er en "vanlig" egyptisk by der det faktisk bor egyptere, selv om områdene sør for byen er ren turistområder.

Ellers ville jeg faktisk bare oversett selgerene. Jeg har blitt opplevd å fysisk bli trukket, mot min vilje, inn i en butikk. Sier du så mye som "nei" til dem så har du dem i gang, og det tar en evighet å komme unna.

Det er det jeg prøvde å si. At Hurgada har jeg ikke vært i, så der kan jeg ikke fortelle hvordan det er. Men Sharm er en laget by, for tursimen, mens Hurgada ligger på fastlandet. Men det var et populært turistområde før Sharm overtok mye av det. Selv om det fortsatt er mange som velger å dra til Hurgada istedet.

Jeg skulle bo der en stund, så jeg måtte lære meg skikk og bruk. Sikkert derfor jeg kjenner egypterne litt på huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah... Kan hende jeg må se meg om etter noe annet altså. Jeg er ikke eeeegentlig så glad i altfor varmt klima. 30 grader er liksom veldig nok :P er egentlig luksusliknende hoteller og greie priser som lokker.

Jeg tar imot erfaringer fra andre steder og jeg altså :)

Jeg kan jo si litt mer:

- vi er to stykker, kjærestepar som skal reise. Party er ikke viktig, men fint om det skjer litt og er liv i gatene. Jeg liker å handle, se ting og kunne tenke meg at stedet jeg reiser til er litt dynamisk :P derfor likte jeg ikke Bulgaria, det ble så kjedelig

- jeg er pysete og liker strender der man kan ligge halvveis i fred, ikke sånn turistatrand med tusener av folk

- har 7000 som ca maks budsjett

- vil reise i løpet av august

- er opptatt av god mat

Egypt skal sjekkes nærmere. Er mulig vi kan dra i slutten av juni og, kommer an på jobb. Men andre steder? Jeg har vært på Kreta og likte det, men det er mange år siden. Også liker jeg ikke jalla-turisme og harryfaktor. Type gran canaria

Viareggio i Italia. Der har du strand så langt øye kan se, den Italienske rivieraen. Handlepromedande og du kan ta deg dagstur til Lucca.

Jeg har badet der, og eneste som ikke passer inn i beskrivelsen din er at det kan være litt folk i fellesferien.

Men fine strender og deilig badevann :)

Det som jeg liker med den typen "sydenferie" er at det ikke er typisk dit alle drar. Jeg har vært der i juli uten at jeg døde av varme. Det var akkurat så varmt at jeg holdt ut på dagen og deilig om kvelden. Trenger ikke å kle på deg noe mer enn skjørt og topp.

Men pris for opphold vet jeg ikke hva ligger på.

Ellers er det ikke noe billig land å dra til, så det er ikke som Bulgaria :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Israel! Mye god mat, hyggelige mennesker, god temperatur, mye å se på, lange strender :) Jeg bodde i Tel Aviv, men skal også være fint i Eilat, dog er det mer turistifisert. I Israel er tur til dødehavet, Jerusalem og Masada obligatorisk :P Mye historie der.

Anbefaler også Izmir i Tyrkia, også god mat og temperatur, lite turister, herlig badevann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah... Kan hende jeg må se meg om etter noe annet altså. Jeg er ikke eeeegentlig så glad i altfor varmt klima. 30 grader er liksom veldig nok :P er egentlig luksusliknende hoteller og greie priser som lokker.

Jeg tar imot erfaringer fra andre steder og jeg altså :)

Jeg kan jo si litt mer:

- vi er to stykker, kjærestepar som skal reise. Party er ikke viktig, men fint om det skjer litt og er liv i gatene. Jeg liker å handle, se ting og kunne tenke meg at stedet jeg reiser til er litt dynamisk :P derfor likte jeg ikke Bulgaria, det ble så kjedelig

- jeg er pysete og liker strender der man kan ligge halvveis i fred, ikke sånn turistatrand med tusener av folk

- har 7000 som ca maks budsjett

- vil reise i løpet av august

- er opptatt av god mat

Egypt skal sjekkes nærmere. Er mulig vi kan dra i slutten av juni og, kommer an på jobb. Men andre steder? Jeg har vært på Kreta og likte det, men det er mange år siden. Også liker jeg ikke jalla-turisme og harryfaktor. Type gran canaria

Da hadde jeg valgt et annet land. Det blir for varmt, det er ikke noe shopping-sted (kun markeder med VELDIG pågående selgere) og jeg tror du burde sette opp budsjettet litt hvis du skal få med deg det som er verdt å få med seg. Egypt er fantatisk, men da må man ta seg råd til å reise til pyramidene, evt kongenes dal.

Jeg må også nevne at jeg synes snorklingen i egypt var ganske mye bedre enn Great Barrier Reef - rett og slett helt uttrolig flott!

Men hvis målet er luksushotell og mer slappe av og shoppe (hvilket jeg ikke er noen fan av, men det høres ut som om det er det du ønsker?), da ville jeg valgt et mindre eksotisk og roligere land. Kanskje nord-siden av Tenerife (kanskje ikke luksis-sted, men tror det er fint)? Eller Israel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker aktive ferier jeg altså. Men pengene setter jo gjerne en stopper for mye. Shopping er ikke viktig, da jeg skal shoppe mer enn nok i USA i april. Verste jeg vet er sånne åpne bassengplasser der det ikke skjer noe. Er ikke så fan av å gå i badetøy, så et hotell med basseng og rett ved stranden er pluss pluss!

Men skal sjekke ut Italia og Israel :)

Flere forslag tas imot med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, guri, 40 grader :sweat:

Hvilket hyggelig turiststed er nærmest pyramidene og andre severdigheter?

Kairo er nærmest pyramidene. ;) Så neste gang vi skal på Egypt-ferie blir det etter urolighetene er over, da drar vi antageligvis til Alexandria, som er nærmere Kairo og pyramidene, men vi slipper da å bo i Kairo.

Et alternativ til pyramidene er absolutt kongenes dal, med gravene til alle de gamle faraoene. Vi dro dit fra Hurghada, og det var en veldig bra tur.

Gah... Kan hende jeg må se meg om etter noe annet altså. Jeg er ikke eeeegentlig så glad i altfor varmt klima. 30 grader er liksom veldig nok :P er egentlig luksusliknende hoteller og greie priser som lokker.

Jeg tar imot erfaringer fra andre steder og jeg altså :)

Jeg kan jo si litt mer:

- vi er to stykker, kjærestepar som skal reise. Party er ikke viktig, men fint om det skjer litt og er liv i gatene. Jeg liker å handle, se ting og kunne tenke meg at stedet jeg reiser til er litt dynamisk :P derfor likte jeg ikke Bulgaria, det ble så kjedelig

- jeg er pysete og liker strender der man kan ligge halvveis i fred, ikke sånn turistatrand med tusener av folk

- har 7000 som ca maks budsjett

- vil reise i løpet av august

- er opptatt av god mat

Egypt skal sjekkes nærmere. Er mulig vi kan dra i slutten av juni og, kommer an på jobb. Men andre steder? Jeg har vært på Kreta og likte det, men det er mange år siden. Også liker jeg ikke jalla-turisme og harryfaktor. Type gran canaria

Hellas er nok ganske billig nå, så lenge det er tilrådelig for turister. :)

Anbefaler Israel! Mye god mat, hyggelige mennesker, god temperatur, mye å se på, lange strender :) Jeg bodde i Tel Aviv, men skal også være fint i Eilat, dog er det mer turistifisert. I Israel er tur til dødehavet, Jerusalem og Masada obligatorisk :P Mye historie der.

Anbefaler også Izmir i Tyrkia, også god mat og temperatur, lite turister, herlig badevann.

Dette er også steder som er veeeldig varme i august. Har en venninne i Israel, og det er ikke noe mildere der enn i Egypt.

Jeg liker aktive ferier jeg altså. Men pengene setter jo gjerne en stopper for mye. Shopping er ikke viktig, da jeg skal shoppe mer enn nok i USA i april. Verste jeg vet er sånne åpne bassengplasser der det ikke skjer noe. Er ikke så fan av å gå i badetøy, så et hotell med basseng og rett ved stranden er pluss pluss!

Men skal sjekke ut Italia og Israel :)

Flere forslag tas imot med takk.

som sagt, Israel er ganske lik Egypt i temperatur. Hva med Kroatia? Annerledes og ikke helt turistifisert enda. Har ikke vært der selv, men skal visst være ganske fint. Kan kombineres med nord-Italia, men Italia er ikke spesielt billig altså.

Om det ikke må være kyst, så hva med øst-europa? Tsjekkia, Ungarn, Polen, Estland, Litauen. Det er mange fine reiser dit, og de nordlige landene har jo strender også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Little Buddha kan anbefales. God mat og longe på tidlig kbeld, og utested på kvelden/natten.

:heart: De har seriøst den beste sushien jeg noen gang har spist!

Maria: i august har sør-euopeerne fellesferie, så de typiske europeiske feriestedfene kan være ganske fullpakket. Ellers skulle jeg gjerne anbefalt dere Cadiz,Spania nær grensa til Portugal. Badestrender, hippe utesteder, kultur og herlig shopping pakket inn i en liten by ute på et nes. Rimelig å bo, spise og leie bil til å kjøre rundt og se på alt det Andalucia har å tilby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å titte naermere på Kroatia! Har kun vaert en langhelg i Dubrovnik, men det var en helt fantastisk flott langhelg i hvert fall :yes:

Fine priser, fine strender, nydelige gamle bygninger og fremdeles ikke alt for turistifisert (selv om det kommer vel..). Spiste ikke kjøtt på den tiden da jeg var i Dubrovnik, men sjømaten var i hvert fall helt fantastisk. Såvidt jeg kan se er gjennomsnittstemperaturen i Dubrovnik ca 25 C i august, litt høyere i Split.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:heart: De har seriøst den beste sushien jeg noen gang har spist!

Maria: i august har sør-euopeerne fellesferie, så de typiske europeiske feriestedfene kan være ganske fullpakket. Ellers skulle jeg gjerne anbefalt dere Cadiz,Spania nær grensa til Portugal. Ba

destrender, hippe utesteder, kultur og herlig shopping pakket inn i en liten by ute på et nes. Rimelig å bo, spise og leie bil til å kjøre rundt og se på alt det Andalucia har å tilby :)

Ja helt enig, veldig god sushi! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...