Gå til innhold
Hundesonen.no

Dustete bagateller du lar deg irritere over...

soelvd
 Share

Recommended Posts

• Svar 184
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

- folk som ikke bruker blinklys, spesielt i rundkjøringer :gaah:

Ikke bagatell, men frekkheten til folk som mente at jeg trengte all verdens råd og søppel etter deres unger, fordi jeg var alene om å oppdra mine barn, irriterte og irritrerer meg. Husker jeg fikk e

All bæsjen som dukker opp av når snøen smelter. Hææ, forsvinner den ikke magisk når den lander i snøen, altså?

ENIG ENIG ENIG ENIG Å herregud som jeg hater syklister når jeg kjører bil.

Anyways. Nei, jeg snakker veldig rent østlandsk, så jeg sier UNN-er, ikke UND-er, som vestlendinger gjør. :P

Nei, men snakker jo ikke om hva som uttales og ikke. Snakker om trykket! Jeg sier også UNNer, og på samme måte kan man si INGer (men med stum g).

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha. Huff, dette var vanskelig, gitt. xD Jeg gir meg, jeg.

En annen ting som irriterer meg, er når samboeren min er i dårlig humør og lar det gå utover meg. For da føler jeg at jeg er ubrukelig og en skikkelig dårlig kjæreste - selv om jeg innerst inne vet at det ikke er min skyld at han er i dårlig humør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei altså. Du har jo jentenavnet Inger, og guttenavnet Ingar. I Ingar får du jo ng-lyden, og så en trykksterk G etterpå. Diskusjonen går vel på om du har den trykksterke G-en i Inger også. Er det Ing-ger eller Ing-er, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei altså. Du har jo jentenavnet Inger, og guttenavnet Ingar. I Ingar får du jo ng-lyden, og så en trykksterk G etterpå. Diskusjonen går vel på om du har den trykksterke G-en i Inger også. Er det Ing-ger eller Ing-er, liksom.

Njah, det var trykket på vokalen disk startet med, men med litt klønete skriftlig formulering kom det fram som trykket på konsonanten (og uttale av doble konsonanter) og så utviklet det seg til et rabalder :lol:

Men det er vel ingen som sier Ing-ger??

Jeg tullet selvfølgelig :lol:

Du er dansk og svelger bokstaver hele tia, i tilegg er du sånn urtemisbruker, så med deg vet man aaaaaaaldri! :aww:

:lol:

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke det diskusjonen går på i det hele tatt, faktisk. :P

Okei, la oss alle nå anta at ALLE uttaler navnet Inger med helt "vanlig" g. Ikke en man hører, men en man skjønner er der allikevel. Akkurat som "ingen".

SÅ... Tenk dere at det er TO måter å uttale navnet på (fortsatt uten at vi henger oss opp i G-en). Da snakker vi KUN om hvor man legger trykket i navnet. SÅ kan vi prøve å si ordet "ingen" høyt. Og så kan man "nynne" det ordet. "Ing-en". På DEN måten kan man si Inger. Ing-er. SÅ kan vi si ordet "under" høyt. Og nynne den lyden. "UND-er" (eller "UNNer", hvis det fortsatt er noen som henger seg opp i de bokstavene vi ikke diskuterer i det hele tatt). På samme måten man sier "UND-er", kan man også uttale "ING-er". For ja, det er faktisk noen som sier det sånn! Med trykket der! Akkurat som på "under"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebook er lett grobunn for hva jeg irriterer meg over.

- folk som deler FOR mye personlig informasjon om seg selv. (ingen har behov for å vite når du og kjæresten har sex)

Hans checked in at "senga" with Hanne. OMG! Hold detaljene for dere selv, mennesker!

Han på twitter som legger ut bilder av damer han har sex med da f.eks? :P

-"Du, det var ikke prislapp på denne, DA ER DEN VEL GRATIS DA HAHAHAHAHAHAH :hyper: " Herregud. Bare..bare slutt, okay?

SKUDDPREMIE!!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå irriterer jeg meg over idiotnaboer som kommer på vår dør etter 5 minutter med moderat høy musikk (de hørte bassen, stakkars) kl 19 på en fredag ettermiddag - men å spille HØY musikk kl 23.55 på en lørdag er okei? Gjør som jeg sier og ikke som jeg gjør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå irriterer jeg meg over idiotnaboer som kommer på vår dør etter 5 minutter med moderat høy musikk (de hørte bassen, stakkars) kl 19 på en fredag ettermiddag - men å spille HØY musikk kl 23.55 på en lørdag er okei? Gjør som jeg sier og ikke som jeg gjør..

Nabofamilien min er døve hele gjengen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA er jeg med på diskusjonen om Inger. Hahahaha, herregud.

Ting som irriterer meg:

Folk som plukker opp bæsjen etter hunden sin - og lar posen ligge i grøftekanten. WHY?

Folk som ikke plukker opp bæsjen - og som mener at det er feil av alle andre å kreve at de skal det, og begynner å dra paralleller til kattemøkk. Uansett hvordan du vrir og vender på det, så ER DET IKKE DET SAMME.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... at jeg bruker så himla lang tid på å forstå ting! Og at jeg må gjennom noen diskusjoner med meg selv for å skjønne hva den andre mener og så finne ut at jeg skjønner/er enig :gaah: *ønsker seg konsentrasjon og tanker til påske* Jeg nekter å innse at jeg er litt "enkel", kanskje jeg ikke er det siden jeg faktisk ser det selv? Hjelp!

Edit: eller nei, drit i å svar på ropet om hjelp :lol:

Endret av Margrete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... at jeg bruker så himla lang tid på å forstå ting! Og at jeg må gjennom noen diskusjoner med meg selv for å skjønne hva den andre mener og så finne ut at jeg skjønner/er enig :gaah: *ønsker seg konsentrasjon og tanker til påske* Jeg nekter å innse at jeg er litt "enkel", kanskje jeg ikke er det siden jeg faktisk ser det selv? Hjelp!

Edit: eller nei, drit i å svar på ropet om hjelp :lol:

Kommunikasjon er vanskelig, og det den ene synes er klinkende klart kan den andre forstå helt annerledes. Det avhenger av så mange faktorer, som bakgrunn, erfaringer, teoretisk kunnskap på enkelte områder osv. Det betyr overhodet ikke at man er enkel, og ditt refleksjonsnivå er det på generelt grunnlag ingen ting i veien med :).

For å legge til noe om topic, irriterer jeg meg over folk som lar hundene bestemme om de skal gå videre eller stå og stirre på mine mens de gneldrer så vi må krysse veien for å passere dem. Men det konkurrerer fremdeles ikke med Inger altså.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider