Gå til innhold
Hundesonen.no

22.07


Caro
 Share

Recommended Posts

Jaaa, nå er jeg lei den datoen..ikke nok med att det er bursdagen min!! men jommen måtte en terror handling skje også....:/

Poenget med tråden er jo att jeg vill høre hva andre har å si om dette, om det som skjer med "han du vet" nå og hvordan media håndterer dette osv...

Jeg er da utroooolig lei av å se han i aviser osv fortsatt, kan vi ikke bare setta han i ett hull nedi bakken å la han sitte der på vann og brød til han dør da?? -.- ikke behandle han som en kjendis!

Han får akkurat det han vill ha, han smiler til pårørende og oppfører seg som en helt...syk eller ikke, bli kvitt han!

Såde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man si.

Jeg kjenner jeg blir litt trist når folk ordlegger seg slik rundt denne hendelsen. Jeg kan ikke fatte hvordan 22. juli på noen måte kan irritere folk. Hvordan man kan bli lei. Tanken om dagen er fylt av uendelig sorg, blandet med stolthet over hvordan det lille landet vårt reiste seg. Det er noen vanvittig sterke følelser, og det er mange av dem. Men irritasjon? Det finnes ikke.

Folk sier de er lei av å se bilder av han, og lei av å gi han oppmerksomhet. Vel, jeg vet ikke med dem, men personlig har jeg ikke sluttet å tenke på det som skjedde. Jeg ville ikke sluttet å tenke på det bare fordi hans ansikt sluttet å dukke opp. Jeg ville hatet det om jeg ikke fikk oppdateringer, om jeg ikke fikk vite hva som skjedde med han. Naturligvis er han et kjent fjes - eller en "kjendis", som du sier - men det trenger ikke være noe negativt. Jeg er glad for oppdateringer, for at folket opplyses, for at vi får vite hvem han er.

Jeg ønsker han ikke død. Jeg forstår ikke den tankegangen, selv ikke etter all verdens ugjerning. Han er hatet av en hel nasjon, ja, en hel verden - men jeg ønsker han ikke død.

Jeg kjente selv folk på Utøya. Folk fra min omgangskrets. Venner av venner kom aldri tilbake fra øya, og de som kom tilbake kom ikke tilbake som seg selv. Utøyatrageden er et merke som sitter i oss alle, for alltid. Vi vil for alltid være 22/7-generasjonen. Det er ikke noe man kan bli lei av, det er bare sånn det er. Det kommer ikke til å gå over.

Jeg er lei for at det var bursdagen din.

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er mange meninger rundt dette og jeg respektere alle! :)

å jeg synes dette er en forferdelig hendelse, det er jo ikke til å tro att dette skjedde oss, norge! Men jeg er nok av typen som ønsker han alt vondt, jeg syns det er ille att han blir behandlet så "bra", han har jo nesten ett "luksus" rom der han har tv, og internett, han sitter å snakker med moren sin...han følger med på alt som skjer rundt han og nyter det..nei det liker jeg ikke...:/

MEN jeg var ikke der, kjente ingen der og aner ikke hvordan det var..men jeg skjønner ikke hvordan foreldre, søsken og de som var der takler å ikke kunne se på en avis uten å se han...men som sagt jeg aner ikke hvordan de har det og takler det...ønsker bare dem alle alt godt! :)

Edit: bare fiksa det forrige innlegget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, nå er jeg lei den datoen..ikke nok med att det er bursdagen min! men jommen måtte en terror handling skje også....:/

Du er LEI datoen? Er det ille nok at det er bursdagen din også måtte det skje TERROR på den dagen også? Nei, stakkars deg altså! Jeg er ikke lei datoen, jeg minnes datoen med sorg.

Hvordan kan du forsvare at han skal bli putta vekk, satt på vann og brød, ikke få en rettferdig rettssak?

Edit, la til noe.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei av medias stadige "pådytting" og "sensasjonsjournalistikk" rundt denne hendelsen.

Men vi må aldri aldri glemme denne tragiske hendelsen, som har hatt en så vanvittig dyp ingripen i enkelte menneskers skjebne.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei av medias stadige "pådytting" og "sensasjonsjournalistikk" rundt denne hendelsen.

Men vi må aldri aldri glemme denne tragiske hendelsen, som har hatt en så vanvittig dyp ingripen i enkelte menneskers skjebne.

Jeg er litt lei av at vi skal skylde på mediene, jeg. Det er én grunn til at de peiser på rundt det her og det er fordi det selger. Så hvem er det egentlig som har skyld i det?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt lei av at vi skal skylde på mediene, jeg. Det er én grunn til at de peiser på rundt det her og det er fordi det selger. Så hvem er det egentlig som har skyld i det?

Alt selger, bare det blir fremstilt på den rette måten :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er lei saken, datoen og alt som har med ABB å gjøre, så er det jo svært motstridende å starte en debatt om det..

Jeg vill bare høre om det er flere enn meg som føler det samme...og høre hva andre syns om saken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan bli sliten etc, men dette er en hendelse som har berørt mer eller mindre hele nasjonen i større og mindre grad. Det blir ikke glemt med det første og det skal ikke glemmes.

Ikke minst for alle som mistet livet, helsen eller noen de er glad i. Det er det alt egentlig dreier seg om, ikke fjotten. Han var gjerningsmannen, men han er ikke grunnen til at så mange bryr seg.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker den natten (natten til 23/7) hvor jeg lå i sengen min og hørte helikopterene gå over taket mitt i skytteltrafikk fra utøya til sykehus og tilbake igjen, det gjorde veldig inntrykk på meg.

Man var ennå ikke sikker på om det var flere bakmenn og viste ikke om det kunne skje mer, jeg var faktisk litt redd der jeg lå, selvom jeg bodde på en gård ikke helt sentralt.

Nå følger jeg med på saken når det dukker opp på nyhetene og vi ser fengselet han sitter i endel pga vi går mye tur i det området, da hender det vi snakker litt om sakens hendelsesforløp, ellers så tenker jeg ikke så mye på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er interessant og få med seg hva som skjer videre i saken, og ser det som ganske naturlig at det vil bli mer i tiden fremover når rettsaken starter.

På den annen side var det en periode hvor jeg følte en del av nyhetene omkring ABB som person ble for tåpelige; kan ikke komme på noen spesifikke eksempler for hånd, men noe ala overskrifter som "Breivik brukte solarium" type saker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er viktig for utrolig mange å følge med på denne saken. Både de som var der, pårørende, og alle andre. Jeg kjente ingen som døde eller var på utøya. Men jeg var og er preget av det som har hendt. Jeg gråt i flere dager etterpå, satt konstant foran tv`en. Jeg er fryktelig knyttet til Norge, og jeg ønsker å vite hva som skjer videre. Hva som skjer med ofrene, ABB og rettsaken. Hvordan rettsvesenet går frem, hva politikerne gjør, hva "norge" gjør og hvordan folket reagerer når dommen faller.

Skjønner at du syntes det er trist at det skjedde på din fødselsdag. Men det kommer til å være mediestyr om 22/7 lenge, og sånn er det. I norge har man (heldigvis) krav på en rettsak, og denne rettsaken er det utrolig mange som ønsker å følge med på. Inkludert meg selv.

Hvis det irriterer deg så fryktelig, så slutt å les aviser. Kjøp deg se&hør i stedet, så slipper du virkeligheten :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er viktig for utrolig mange å følge med på denne saken. Både de som var der, pårørende, og alle andre. Jeg kjente ingen som døde eller var på utøya. Men jeg var og er preget av det som har hendt. Jeg gråt i flere dager etterpå, satt konstant foran tv`en. Jeg er fryktelig knyttet til Norge, og jeg ønsker å vite hva som skjer videre. Hva som skjer med ofrene, ABB og rettsaken. Hvordan rettsvesenet går frem, hva politikerne gjør, hva "norge" gjør og hvordan folket reagerer når dommen faller.

Skjønner at du syntes det er trist at det skjedde på din fødselsdag. Men det kommer til å være mediestyr om 22/7 lenge, og sånn er det. I norge har man (heldigvis) krav på en rettsak, og denne rettsaken er det utrolig mange som ønsker å følge med på. Inkludert meg selv.

Hvis det irriterer deg så fryktelig, så slutt å les aviser. Kjøp deg se&hør i stedet, så slipper du virkeligheten :)

Hehe det med bursdagen er jo ikke viktig, jeg bare feirer en annen dag no biggy, men jada jeg leser sjeldent aviser (hopper over ABB deler da, men leser om Utøya og offerene) jeg ser sjeldent på nyhetene, sant skal sies så blir jeg rett og slett irritert av å se alt det vonde som skjer omkring..ikke det att jeg synes det er slitsomt bare att jeg ikke skjønner hvorfor folk ikke kan oppføre seg og ha respekt for hverandre....:/

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er faktisk første gang jeg svarer på noe som har med den datoen å gjøre. Jeg kan på en måte forstå TS sin "lei" mening kanskje. For jeg er lei av hele greia!! Drittlei faktisk. Men jeg synes det er bra man får vite det. Men hver gang jeg hører, ser eller blir påmindt den dagen skjærer det dypt inn i brystet mitt... Så ja, jeg er lei av hele hendlesen, er lei for at det skjedde, lei for de som ikke er her mer, lei for alle som mistet noen, lei for alle som har blitt traumatisert for resten av livet. Jeg er lei av han får oppmerksomhet,... Jeg er lei av 22.07...

Ikke fordi jeg mener man skal glemme det, for det blir aldri glemt, å det er de fleste klar over. Ofrene blir aldri glemt. Men jeg skulle ønske at for en dag kunne jeg glemme hendelsen, jepp, så egoistisk er jeg. Jeg skulle ønske at jeg slapp å bli påminnet denne trgedien hver dag over alt, at jeg kunne velge selv når og hvor mye jeg ville vite og inntressere meg for det. Hva som skjer med han gidder jeg ikke tenke på, han er ikke verdt mine tanker. Å uansett hva han blir utsatt for, endrer det ikke hva som har skjedd.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle til å svare men så leste eg Wigdis sitt svar og det var det eg ville ha svart.

Men vil gjerne legge til en ting. De hadde ikke trengt å trykke bilde av ABB så ofte som de faktisk gjør. Vi alle vet hvordan han ser ut, og trenger ikke å bli påminnet av det sleske smilet og de ekkle øynene hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...