Gå til innhold
Hundesonen.no

Pene hundenavn?

Benedicte

Recommended Posts

Skrevet

Min lille Laekenois tispe skal hete Lyra :wink:

Så da blir "flokken" Annette ,Lotte,Loke og Lyra :D

Egentlig hadde Likka passet bedre men det navnet har noen vært frekke og tatt :evil:

Til en Aussie må det jo være litt Cowboy navn?Laila? :D

Skrevet
Min lille Laekenois tispe skal hete Lyra :wink:

Så da blir "flokken" Annette ,Lotte,Loke og Lyra :D

Egentlig hadde Likka passet bedre men det navnet har noen vært frekke og tatt :evil:

Til en Aussie må det jo være litt Cowboy navn?Laila? :D

Hvem er Lotte...? Bare litt nysgjerrig.. :oops:

Skrevet

Hvem er Lotte...? Bare litt nysgjerrig.. :oops:

Psykopusen :D

Fikk henne av noen slektninger som skulle avlive henne fordi de mente hun var ondskapsfull :D

Jeg falt jo pladsask for kreket og hun har levd ut ondskapen sin hos meg de siste årene :wink:

Hun er kanskje litt på kanten av hva som burde gå løs,en av yndlingshobbyene hennes er å løpe bort til små barn,gni seg inntil dem for så å bite seg fast i hva hun får tak i..Vi bor rett ved en småbarnsbarnehage så hun koser seg :wink: Heldigvis er hun en slags dvergkatt.Alt er veldig lite å henne inkl klør så hun får ikke gjort noen skade.Men alle kompisene mine er redd henne :D Hun dreper nemlig tær 8)

Jeg digger den katta...(det gjør ikke Loke,han er redd for pusen)Akkurat nå ligger hun ved siden av PC`n og maler :wink:

Skrevet

Jeg har et navn jeg skal ha på min neste tispe.. :D Men det sier jeg ikke (ikke for å være slem... ) :D

Syns generelt navn som ender på -a er fine jeg da :D

Skrevet

til hannhunder har jeg sansen for: Ask, Loke, Storm, Fenris, Lancelot, Nattfari, Ravn, Anubis, Ulv, Varg, Birk +++

Tisper: Frøya, Huldra, Frost, Måne, Epona, Gwenywere, Tundra, Sol, Villemo, Shamira ++

Det er altfor mange fine navn til å klare å velge ut bare ett favorittnavn. :D

Skrevet
til hannhunder har jeg sansen for: Ask, Loke, Storm, Fenris, Lancelot, Nattfari, Ravn, Anubis, Ulv, Varg, Birk +++

Tisper: Frøya, Huldra, Frost, Måne, Epona, Gwenywere, Tundra, Sol, Villemo, Shamira ++

Det er altfor mange fine navn til å klare å velge ut bare ett favorittnavn. :D

Å, Frøya er kjempefint Love

Vi skulle egentlig kalle Vesla det, men så het hun Vesla, så da ville mamma beholde det :?

Synes forøvrig Tsarov er ganske fint, og Lisa.

Skrevet
Ask, Loke, Storm, Fenris, Ravn, Anubis, Ulv, Varg,

Der har du noen av navna jeg vurderte til Loke :D

Birk
Der har du navnet til hunden til vennina mi,ellers så hadde den vært med i vurderingen...

B.T.W :Fenris er sønn av Loke og hvis Loke noensinne blir brukt i avl skal jeg legge et hardt press på oppdretter

:wink:

Skrevet

Tisper: Laika, Embla, Lady, Zenta.

Hann hund: Miko, Kito (kaller Miko ofte det) , Teddy, Micky, Monty, Tassen, Balto.

Hmm, det er mange andre navn jeg liker kom ikke på noen andre nå :D

Skrevet

Smilla er det fineste tispenavnet jeg vet om:D Akela, men det har jo tre stavelser da, litt tungvindt.. Ako, Pavlov, Pilgrim (SKAL ha en hund/hest som heter det en gang.. knallfint navn, synes jeg) Cayenne, Chila, Cicero, Saya, Cajsa, Maya.

Skrevet

Hvis valget faller på aussie så skal den ha skikkelig cowboy navn, western-inspirert.

Utover det har jeg tenkt på Leah, Smia, Nova, Mali (hadde en ilder en gang som hette det), Lyng.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...